Η Mazda άνοιξε επίσημα τα βιβλία παραγγελιών για τις νέες εκδόσεις Mazda EZ-6 EV και EREV του αυτοκινήτου στην Κίνα χθες. Και η τιμή εκκίνησης; Είναι κάτω από 22.000 ευρώ. Αναπτύχθηκε από κοινού από τη Mazda και την κινεζική κρατική Changan Auto, το EZ-6 ήταν μία από τις δύο νέες ηλεκτρικές εκδόσεις, που έκαναν το ντεμπούτο τους τον Απρίλιο. Το άλλο ήταν ένα crossover μεγέθους CX-5/0 που ονομαζόταν Arata, αλλά το EZ-6 φαινόταν πιο κοντά στην παραγωγή, με μια υποσχόμενη ημερομηνία πώλησης αργότερα φέτος.
Ένα πράγμα που είναι λιγότερο ασαφές, ωστόσο, είναι ότι υπάρχουν τέσσερις εκτεταμένης αυτονομίας εκδόσεις EV ή EREV του αυτοκινήτου, μαζί με τρεις πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις BEV, διαθέσιμες για παραγγελία κατά την έναρξη της προ-πώλησης.
Παρά τη χαμηλή τιμή, η βασική έκδοση του νεότερου Mazda, έχει δερμάτινες επιφάνειες καθισμάτων ενώ τα μοντέλα υψηλότερης έκδοσης, συνδυάζουν δέρμα και σουέτ (Alcantara). Διατίθεται επίσης ένα ηχοσύστημα Sony 14 ηχείων, μαζί με ενα ατμοσφαιρικό φωτισμό 64 χρωμάτων, μπροστινά καθίσματα «μηδενικής βαρύτητας», που σημαίνει ότι τα καθίσματα μπορούν να ξαπλώσουν σε σχεδόν επίπεδη θέση και μια πανοραμική γυάλινη οροφή.
Το μοντέλο BEV αναφέρεται ότι είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει ισχύ 258 PS και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε με μπαταρία 56,1 ή 68,8 kWh, κατάλληλη για αυτονομία CLTC 480 χλμ ή 600 χλμ, αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα κάθε μοντέλου είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα.
Το μοντέλο “EREV”, είναι εξοπλισμένο με μια γεννήτρια – θερμικού κινητήρα 1,5 λίτρων, με ισχύ 93 ίππων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 217 PS και τροφοδοτεί ηλεκτρόνια σε μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Η αυτονομία της μπαταρίας είναι περίπου 129 χλμ, με μέγιστη συνολική αυτονομία, που αναφέρεται στα 1301 χλμ.
Αν και οπτικά μοιάζει με τα σεντάν Deepal SL03 και L07 με τα οποία σχετίζεται το Mazda EZ-6, το Mazda καταφέρνει ακόμα να χαράξει κάποια μορφή μοναδικής ταυτότητας για τον εαυτό του. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι έχει διαφορετικό μέγεθος από οποιοδήποτε από τα μοντέλα Deepal. Το Mazda έχει διαστάσεις 4921, 1890 και 1485 χλστ (l/w/h), ενώ το μεταξόνιο είναι 2895 χλστ. Αυτό κάνει το Mazda μεγαλύτερο από το SL03 και το μεγαλύτερο L07, παρόλο που έχει κοντύτερο μεταξόνιο κατά πέντε χιλιοστά.
Στο μπροστινό μέρος, το EZ-6 έχει μάσκα που μοιάζει με Mazda και οι προβολείς έχουν χωριστή δομή. Τα κύρια φώτα είναι κρυμμένα κάτω από τα φώτα ημέρας. Η Mazda αναφέρεται στην ομάδα φώτων LED ως Wings of Light και σύμφωνα με πληροφορίες, το λογότυπο της Mazda μπορεί επίσης να φωτιστεί.
Από το πλάι, το αυτοκίνητο έχει μια αρκετά σπορ στάση με εμφάνιση τύπου κουπέ. Το πίσω μέρος καταλήγει σε κάτι που μοιάζει με σταθερή αεροτομή ducktail, αλλά στην πραγματικότητα ενεργοποιείται ηλεκτρικά σε ταχύτητες άνω των 90 χλμ./ώρα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα, είναι παρόμοια με αυτά σε πολλά άλλα οχήματα της Mazda, και διαθέτουν επίσης φως πέδησης.
Το Mazda EZ-6 ακολουθεί πιο πιστά τις γραμμές του Deepal SL03 και ως εκ τούτου, είναι εξοπλισμένο με πίνακα οργάνων και οθόνη infotainment 14,6 ιντσών. Επιπλέον, υπάρχει heads-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας 50 ιντσών. Ένα chipset Qualcomm Snapdragon 8155 ελέγχει τα συστήματα πιλοτηρίου του αυτοκινήτου.
Ο επιλογέας κίνησης βρίσκεται τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού, ελευθερώνοντας έτσι χώρο στην κεντρική κονσόλα. Αν και υπάρχει χώρος για δύο τηλέφωνα, μόνο ο χώρος που βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό, φαίνεται να υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση. Οι μπαταρίες είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου και μπορούν να φορτίσουν από 30% έως 80% SoC σε 15 λεπτά. Το EREV μπορεί να φορτίσει από 30% έως 80% σε 20 λεπτά. Το Mazda EZ-6 ισχυρίζεται ότι διαθέτει υποβοήθηση οδήγησης L2.5. Αυτό ωστόσο, φαίνεται να είναι σε μεγάλο βαθμό απλώς ένα έξυπνο σύστημα cruise control.