Σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη, η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo έθεσε ένα τολμηρό νέο σημείο αναφοράς στη συνεχιζόμενη εκστρατεία της για τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτου σε ολόκληρη τη γαλλική πρωτεύουσα. Μάλιστα, ανακοίνωσε την απαγόρευση της κυκλοφορίας των περισσότερων οχημάτων που διασχίζουν το κέντρο της πόλης από το 2022. Σύμφωνα με το σχέδιο, δηλαδή, τα αυτοκίνητα στο Παρίσι δεν θα κυκλοφορούν σε μια μεγάλη ζώνη που καλύπτει το κέντρο. Το νέο μέτρο, θα μειώσει τη ρύπανση και τον θόρυβο και θα ελευθερώσει περισσότερο χώρο για δέντρα, ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους.
Τέλος, μια δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα.
Μόνο αυτοκίνητα μόνιμων κατοίκων στο Παρίσι
Η νέα ζώνη δεν θα απαγορεύει εντελώς τα αυτοκίνητα στο Παρίσι. Ουσιαστικά, θα επιτρέπει ακόμα την πρόσβαση με αυτοκίνητο στους μόνιμους κατοίκους της ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των βραχυπρόθεσμων επισκεπτών των ξενοδοχείων). Επιλέον, θα κυκλοφορούν ελέυθερα άτομα με αναπηρία και οχήματα για δημόσια συγκοινωνία, παραδόσεις ή άλλες υπηρεσίες. Οι νέοι κανόνες για το κέντρο της πόλης καλύπτουν περίπου το 55% της συνολικής κίνησης, δηλαδή περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα.
Το Παρίσι έχει ήδη απαγορεύσει στα βαριά ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν εντός της συγκεκριμένης ζώνης. Έχει πεζοδρομήσει την αποβάθρα του Σηκουάνα και έχει μειώσει την πρόσβαση των αυτοκινήτων σε πολλούς μεγάλους δρόμους. Επιπλέον, έχει επεκτείνει τους χώρους πρασίνου και τα πεζοδρόμια σε περιοχές όπου επέτρεπαν την κίνηση και τη στάθμευση των αυτοκινήτων.
Αυτή η περιοχή εκτείνεται από τα ανατολικά προς τα δυτικά μεταξύ των δύο πλατειών της καρδιάς της πόλης, από την Place de la Bastille μέχρι την Place de la Concorde. Επιπλέον, περιλαμβάνει την περιοχή Marais (ήδη ουσιαστικά πεζοδρομημένη) και μεγάλο μέρος του Καρτιέ Λατέν της Αριστερής Όχθης. Τα Ηλύσια Πεδία δεν θα μπουν στη ζώνη, όπως και η μεγάλη εμπορική περιοχή γύρω από την Όπερα Garnier.
Ωστόσο, η μερίδα του λέοντος των κυβερνητικών κτιρίων και των πολιτιστικών ιδρυμάτων του Παρισιού θα βρίσκεται εντός των συνόρων της, μαζί με ένα μεγάλο μέρος των καταστημάτων και των εστιατορίων της. Η πόλη έχει προτείνει την περαιτέρω επέκτασης της ζώνης.
Τέλος, τα οχήματα που κυκλοφορούν σε αυτή τη ζώνη θα τα παρακολουθούν αξιωματούχοι της πόλης, σύμφωνα με τον Επίτροπο Διέλευσης του Παρισιού Ντέιβιντ Μπέλιαρ. Τέλος, θα υπάρχουν πρόστιμα για τους μη κατοίκους και για όσους μπαίνουν στη ζώνη χωρίς άδεια.
Νέο κέντρο δοκιμών για eVTOL ανοίγει κοντά στο Παρίσι
Και άλλες πόλεις θεσπίζουν παρόμοια μέτρα
Στην Ευρώπη και άλλες πόλεις επιδιώκουν τον περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Το Όσλο θα αρχίσει να καταργεί σταδιακά την πρόσβαση στο κέντρο σε οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα έως το 2022. Ακόμη, το Λονδίνο και το Μιλάνο χρησιμοποιούν τέλη συμφόρησης για αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στα κέντρα τους εδώ και αρκετά χρόνια.
Τέλος, εντός της Γαλλίας, οι πόλεις της Λιλ και της Νάντης έχουν ήδη όρια χαμηλής ταχύτητας και ζώνες προτεραιότητας για τους πεζούς στα κέντρα τους.