Ένα δοκιμαστικό τρένο με μπαταρία, «το πρώτο στο Ηνωμένο Βασίλειο», απέδειξε ότι η τεχνολογία μιας μπαταρίας, μπορεί να ξεπεράσει οικονομικά τους κινητήρες ντίζελ.
Η Hitachi Rail, η Angel Trains και η TransPennine Express μόλις ολοκλήρωσαν τη δοκιμή, η οποία έλαβε χώρα στη βόρεια Αγγλία. Απέδειξε ότι οι ισχυρές μπαταρίες, προσφέρουν σημαντικά οφέλη για τις εκπομπές ρύπων, την εξοικονόμηση καυσίμου και την ποιότητα του αέρα.
Η Hitachi, έχει ήδη κυκλοφορήσει επιβατικά τρένα με μπαταρία στην Ιαπωνία και την Ευρώπη, όπως το υβριδικό Masaccio στην Ιταλία. Η δοκιμαστική αμαξοστοιχία μπαταριών intercity στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε ότι η μπαταρία των 700 kW, μπορούσε να «σπρώξει» το τρένο πέρα από τα 120 χλμ./ώρα και να το τροφοδοτήσει για περισσότερα από 70 χλμ. Η μπαταρία, ταιριάζει με το βάρος ενός κινητήρα ντίζελ και είναι εγκατεστημένη στον ίδιο χώρο από κάτω, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για οτιδήποτε και δεν έχει καμία επίδραση, στο περιβάλλον των επιβατών.
Το δοκιμαστικό τρένο με μπαταρία, έδωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην εξοικονόμηση καυσίμου, μειώνοντας το κόστος καυσίμου κατά 35-50%. Ένας βασικός τρόπος με τον οποίο το πέτυχε αυτό, ήταν με την χρήση ενός συστήματος «Eco-mode», όπου η μπαταρία τροφοδοτούσε πλήρως τμήματα της διαδρομής, δείχνοντας ότι η τεχνολογία, είναι κάτι παραπάνω από έτοιμη για χρήση στον κόσμο των μεταφορών.
Αυτή η επιτυχία, δίνει στην Hitachi, το πράσινο φως για να προχωρήσει σε ένα πλήρες υπεραστικό ηλεκτρικό τρένο με μπαταρία, με εκτιμώμενη αυτονομία 100-150 χλμ. Αυτό θα επέτρεπε σε σημαντικά τμήματα μη ηλεκτροδοτούμενων διαδρομών, να λειτουργούν με μπαταρίες, αποφεύγοντας την ανάγκη για ακριβές υποδομές, όπως εναέρια καλώδια σε σήραγγες ή σταθμούς.
Η Hitachi Rail είναι ο μόνος κατασκευαστής τρένων, που αναπτύσσει ένα προϊόν μπαταρίας, χρησιμοποιώντας την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών του Ηνωμένου Βασιλείου και συνεργάζεται με το Innovate UK και το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ για την ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών της επόμενης γενιάς.