Οι μπαταρίες των Nissan Leaf επαναχρησιμοποιούνται στις σιδηροδρομικές διαβάσεις της Ιαπωνίας

Oι προσπάθειες αντικατάστασής τους με επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες Nissan LEAF ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2021 στη σιδηροδρομική διάβαση Atago της γραμμής Jōban, η οποία διασχίζει την πόλη Minamisoma, στην επαρχία Φουκουσίμα.

Ακούστε το άρθρο

Η Nissan αναπτύσσει έναν εντελώς νέο τρόπο για να συνδυάσει τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όσο και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η East Japan Railway Company (JR East), ένας από τους κορυφαίους παρόχους σιδηροδρομικών υπηρεσιών της Ιαπωνίας, δοκιμάζει επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες από τα ηλεκτρικά Nissan LEAF σε συσκευές σιδηροδρομικών διαβάσεων.

Οι σιδηροδρομικές διαβάσεις είναι απαραίτητες τόσο για την εύρυθμη λειτουργία των τρένων, όσο και για την ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας.

Μάλιστα, σε κάθε διάβαση, οι σιδηροδρομικές εταιρείες εγκαθιστούν μονάδες παροχής ρεύματος έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι λειτουργούν σωστά, ανά πάσα στιγμή.

Επί του παρόντος, αυτές οι μονάδες παροχής ρεύματος έκτακτης ανάγκης χρησιμοποιούν μπαταρίες μολύβδου-οξέος.

Ωστόσο, οι προσπάθειες αντικατάστασης των μονάδων παροχής ρεύματος έκτακτης ανάγκης με επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες Nissan LEAF ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2021 στη σιδηροδρομική διάβαση Atago της γραμμής Jōban, η οποία διασχίζει την πόλη Minamisoma, στην επαρχία Φουκουσίμα.

Ποια κοινά έχουν τα τρένα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ως μέσα μεταφοράς, τα τρένα και τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολλά κοινά. Και τα δύο παρέχουν τη χαρά του ταξιδιού, είναι ασφαλή και βολικά και, επεκτείνοντας τις δυνατότητες της ηλεκτρικής μετακίνησης, συμβάλλουν και τα δύο στην υλοποίηση μιας βιώσιμης κοινωνίας.

Στη σύγχρονη ζωή, μπορούμε πλέον να χρησιμοποιούμε τρένα και ηλεκτρικά οχήματα παράλληλα, για παράδειγμα, όταν ταξιδεύουμε σε μια νέα πόλη.

Ποιος είναι όμως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να συνδυάσει κάποιος τους δύο τρόπους ταξιδιού;

Για μια πιο γραφική διαδρομή, συχνά προτιμάται ένα ταξίδι με τρένο. Ωστόσο, για άλλους σκοπούς, η οδήγηση με αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα. Σε κάθε περίπτωση  και μόνο η σκέψη για τη διαδρομή και το πώς θα φτάσετε στον προορισμό σας,  μπορεί να είναι συναρπαστική!

Η Nissan και το πανεπιστήμιο Waseda στην Ιαπωνία αναπτύσσουν διαδικασία ανακύκλωσης των ηλεκτροκινητήρων

Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η ανακύκλωση και αποθήκευση ενέργειας είναι ένα ζήτημα που ερευνά συνεχώς η Nissan.

Πρόσφατα, η Nissan και το Πανεπιστήμιο Waseda στην Ιαπωνία δοκίμασαν από κοινού μια διαδικασία ανακύκλωσης για ηλεκτροκινητήρες οχημάτων, η οποία ανακτά αποτελεσματικά ενώσεις σπάνιων γαιών υψηλής καθαρότητας από μαγνήτες κινητήρων.

Η πρακτική εφαρμογή αυτής της διαδικασίας αναμένεται να ξεκινήσει από τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, στοχεύοντας στην ουδετερότητα άνθρακα.

Η μείωση της χρήσης των σπάνιων γαιών είναι σημαντική

Αναλυτικότερα, η Nissan Motor Co., Ltd. και το Πανεπιστήμιο Waseda ανακοίνωσαν την έναρξη δοκιμών μιας διαδικασίας ανακύκλωσης, προκειμένου να καταστεί εφικτό να ανακτώνται αποτελεσματικά ενώσεις σπάνιων γαιών υψηλής καθαρότητας από μαγνήτες κινητήρων ηλεκτρικών οχημάτων.

Συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία προωθεί την ηλεκτροκίνηση οχημάτων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την επίτευξη ενός περιβάλλοντος που θα είναι ουδέτερο ως προς τον άνθρακα.

Οι περισσότεροι κινητήρες στα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν μαγνήτες νεοδυμίου, οι οποίοι περιέχουν μέταλλα σπάνιων γαιών, όπως είναι για παράδειγμα το νεοδύμιο και το δυσπροσίδιο.

Μάλιστα, η μείωση της χρήσης αυτών των σπάνιων γαιών είναι σημαντική όχι μόνο λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκαλεί η εξόρυξη και η διύλιση τους, αλλά επιπροσθέτως επειδή η μεταβαλλόμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης οδηγεί σε διακυμάνσεις των τιμών, όσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων.

abb_img