γΕ =.x;SyneΗ Siemens και η γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn (DB) αποκάλυψαν τη Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου, το πρώτο αυτόνομο τρένο στον κόσμο.
Είναι πλήρως αυτόνομο στην πόλη του Αμβούργου και μεταφέρει έως 30% περισσότερους επιβάτες εξοικονομώντας περισσότερο από 30% ενέργεια.
Σε μια δήλωση του, ο Richard Lutz, Διευθύνων Σύμβουλος της DB ανέφερε μεταξύ άλλων:
“Με τα αυτοματοποιημένα δρομολόγια των τρένων, μπορούμε να προσφέρουμε στους επιβάτες μας μια σημαντικά διευρυμένη, πιο αξιόπιστη και συνεπώς βελτιωμένη εξυπηρέτηση, χωρίς να χρειαστεί να δημιουργήσουμε ούτε ένα χιλιόμετρο νέων υποδομών”.
Παρόλο που και στο Παρίσι υπάρχουν τρένα, αλλά και μετρό χωρίς οδηγό, το νέο τρένο της Siemens και της Deutsche Bahn είναι το πρώτο πλήρως αυτόνομο τρένο. Αυτό χρησιμοποιεί με ασφάλεια τις υπάρχουσες σιδηροδρομικές υποδομές, παράλληλα με τα τακτικά τρένα που τα οδηγεί η ανθρώπινη παρέμβαση.
Στη δήλωσή της, η Siemens περιγράφει το νέο τρένο ως πιο αποτελεσματικό λόγω της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI), η οποία βοηθά το τρένο να προσαρμοστεί και να καλύψει την αυξημένη ζήτηση διαδρομών πιο αποτελεσματικά από έναν οδηγό.
Τέσσερα από τα νέα αυτά τρένα θα μπουν σε λειτουργία στο αστικό σιδηροδρομικό δίκτυο του Αμβούργου. Μάλιστα, από εκεί θα ξεκινήσουν τη μεταφορά επιβατών τον Δεκέμβριο.
Το τρένο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στο πλαίσιο ενός έργου εκσυγχρονισμού ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ που διεξήγαγε η DB και ονομάζεται “Digital Rail Germany”.
Κάνοντας πιο έξυπνες τις σιδηροδρομικές μεταφορές με το αυτόνομο τρένο
Το νέο τρένο είναι πλήρως αυτόματο, αν και ένας χειριστής θα είναι παρών για λόγους ασφαλείας.
«Κάνουμε τις σιδηροδρομικές μεταφορές πιο έξυπνες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Roland Busch. Εξήγησε, επίσης, ότι τα αυτοματοποιημένα τρένα μπορούν να μεταφέρουν «έως και 30% περισσότερους επιβάτες. Παράλληλα, βελτιώνουν σημαντικά την χρονική ακρίβεια των δρομολογίων και εξοικονομούν περισσότερο από 30% σε ενέργεια».
Η Siemens αναφέρει ότι υπάρχουν σχέδια για την ψηφιοποίηση ολόκληρου του συστήματος S-Bahn του Αμβούργου μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η εταιρεία ισχυρίζεται, επίσης, ότι η νέα τεχνολογία αυτόνομων τρένων αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε εθνικό επίπεδο για περιφερειακά δρομολόγια. Παράλληλα, θα τη δούμε και στα κύρια σιδηροδρομικά δίκτυα.
Οι εκπομπές άνθρακα θα είναι κατά μέσο όρο 80% χαμηλότερες από εκείνες των οδικών μεταφορών.
Στη Μόσχα εκτελούν δρομολόγια 700 ηλεκτρικά λεωφορεία
Οι νέες καινοτομίες στον αυτοματοποιημένο σιδηρόδρομο και στους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας συνεχίζουν. Ενισχύουν, δηλαδή, τον συνεχιζόμενο εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών.