Στη Μόσχα εκτελούν δρομολόγια 700 ηλεκτρικά λεωφορεία

Ακούστε το άρθρο

Από τις 10 Αυγούστου τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Μόσχας έχουν ήδη μεταφέρει περισσότερους από 100 εκατομμύρια επιβάτες και έχουν διανύσει σχεδόν 44 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Διαβάστε επίσης: Το εργοστάσιο της Mercedes στο Wörth προετοιμάζεται για τη μελλοντική σειρά παραγωγής ηλεκτρικών φορτηγών

Σε τρία χρόνια, ο στόλος των ρωσικών ηλεκτρικών λεωφορείων αυξήθηκε από μηδέν σε 700. Μέχρι το τέλος του έτους, άλλα 300 ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένεται να προστεθούν στον ηλεκτρικό στόλο της Μόσχας “, δήλωσε ο MaksmLiksutov, Αντιδήμαρχος Μεταφορών στη Μόσχα.

Η Μόσχα ως ηγέτιδα δύναμη του εξηλεκτρισμού των ΜΜΜ 

electric bus in Moscow

Η ρωσική πρωτεύουσα σχεδιάζει να επεκτείνει την εμβέλεια της νέας γενιάς ηλεκτρικών λεωφορείων σε 30 ακόμη δρομολόγια. Ο στόλος θα αυξηθεί σε 2.200 μονάδες έως το 2024.

Από φέτος, η Μόσχα αρνήθηκε να αγοράσει λεωφορεία ντίζελ ως μέσα μαζικής μεταφοράς και έτσι η ρωσική πρωτεύουσα είναι πλέον ηγέτης της Ευρώπης όσο αφορά στον συνολικό αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων που βρίσκονται στην πόλη.

Από τον Μάιο του 2021, 60 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν συναρμολογηθεί στο οικολογικό εργοστάσιο SVARZ και ήδη βρίσκονται στο δρόμο εκτελώντας τα καθήκοντα τους. Άλλα 200 ηλεκτρικά λεωφορεία προγραμματίζονται να είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του έτους, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων σε 1000.

Η χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων μείωσε τις εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα της Μόσχας κατά 40 χιλιάδες τόνους μόνο μέσα στο 2020.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία απαιτούν μια εντελώς νέα προσέγγιση

e-bus

Το κύριο πρόβλημα κατά την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού λεωφορείου είναι η εύρεση επαρκών πόρων για λειτουργικό κόστος. Ενώ οι ίδιοι πόροι των φορέων εκμετάλλευσης αποτελούν βασικό συστατικό κάλυψης του κόστους της χρηματοδότησης, η πόλη χρησιμοποιεί επίσης ένα συνδυασμό διαφόρων εξωτερικών εργαλείων χρηματοδότησης.

Όλες οι οικολογικές μεταφορές αγοράζονται από τα κεφάλαια τα οποία η κυβέρνηση της Μόσχας κατευθύνει στην ανάπτυξη των οικολογικών έργων της πόλης.

Έτσι, οι πολίτες βλέπουν ότι τα κεφάλαια τους βελτιώνουν το οικοσύστημα της μητρόπολης.

Επιπλέον αναπτύσσεται μια φιλική προς το περιβάλλον υποδομή στην οποία συμπεριλαμβάνονται σταθμοί γρήγορης φόρτισης για ηλεκτρικά λεωφορεία σε όλη τη Μόσχα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 129 από αυτούς στην πόλη. Έχει μάλιστα προγραμματιστεί ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα υπάρχουν περίπου 500.

Είναι σημαντικό ότι οι συγκεκριμένοι σταθμοί φόρτισης μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία διαφορετικών κατασκευαστών.

Στα επόμενα 10 χρόνια, τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι η κυρίαρχη επιλογή για τους στόλους των λεωφορείων. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη επιλογή: το φυσικό αέριο και τα υβριδικά και τα λεωφορεία υδρογόνου θεωρήθηκαν επίσης βιώσιμες τεχνολογίες.

Η βελτίωση του περιβάλλοντος είναι μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητές μας στη Μόσχα. Συνεχίζουμε να προσαρμόζουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς σύμφωνα με την πράσινη ατζέντα. Είναι σημαντικό για εμάς να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα μεταφορών στη Ρωσία. Επίσης τα νέα λεωφορεία υδρογόνου θα γίνουν η πιο φιλική προς το περιβάλλον, καινοτόμος και ασφαλής μεταφορά για τους επιβάτες της πόλης μας “, δήλωσε ο Μαξίμ Λικσούτοφ, Αντιδήμαρχος Μεταφορών της Μόσχας.

Η ιστορία του εθνικού στόλου λεωφορείων της Μόσχας

Η επίσημη ιστορία του λεωφορείου της Μόσχας ξεκίνησε στις 8 Αυγούστου 1924. Πήγαινε από την πλατεία Kalanchevskaya έως την Tverskaya Zastava. Το μήκος της διαδρομής ήταν 8,5 χιλιόμετρα και ο χρόνος της διαδρομής ήταν περίπου 30 λεπτά.

Τα πρώτα 8 λεωφορεία κατασκευάστηκαν από την αγγλική εταιρεία Leyland και μπορούσαν να φτάσουν σε μέγιστη ταχύτητα τα 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Μετά το 1945 η πόλη άρχισε να συγκεντρώνει τα πρώτα πιο προηγμένα και μοντέρνα μοντέλα από τα υπολείμματα των παλιών αυτοκινήτων. Η μεταπολεμική καινοτομία ZIS-154 ήταν ουσιαστικά ένα νέο λεωφορείο με μεταλλικό σώμα.

Σύντομα αντικαταστάθηκε όμως από πιο προηγμένα μοντέλα ZIS-155 και ZIL-158 και προέκυψε μια εποχή ακμής της σοβιετικής βιομηχανίας λεωφορείων καθώς ξεκίνησε η ανάπτυξη νέων μοντέλων και η παραγωγή βελτιώθηκε.

Από τα μέσα του περασμένου αιώνα το λεωφορείο έγινε ο κύριος τύπος μεταφοράς των επιβατών σε όλες τις περιοχές της Ρωσίας ενώ μόνο οι μεγαλύτερες πόλεις που έχουν μετρό έχουν δώσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό το μέσο.

Στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’60, ήρθε η εποχή του LiAZ-677. Μέχρι τη δεκαετία του ’80, ο στόλος αυτών των λεωφορείων είχε αυξηθεί στη Μόσχα σε σχεδόν 7000 μονάδες. Εκείνη την εποχή, ήταν ένα άνετο αστικό λεωφορείο με φαρδιές πόρτες.

Αυτό το λεωφορείο ήταν βασικά νέο όχι μόνο για τους επιβάτες, αλλά και για τους οδηγούς καθώς για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε υδρομηχανικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα λεωφορεία αυτής της μάρκας παραδόθηκαν όχι μόνο σε διάφορες πόλεις της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά και στο εξωτερικό.

Διαβάστε επίσης: Daimler, Traton και Volvo δημιουργούν ευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης υψηλής απόδοσης για βαρέα οχήματα

Από τότε τα λεωφορεία της Μόσχας έχουν ξεπεράσει τις 7,5 χιλιάδες μονάδες και ο αριθμός των διαδρομών έχει προσεγγίσει τις 760. Το συνολικό μήκος των διαδρομών των λεωφορείων είναι 8.500 χιλιόμετρα.

Σήμερα, η μεταφορά με λεωφορεία είναι πολύ δημοφιλής στους πολίτες καθώς περίπου 2,5 εκατομμύρια επιβάτες τα χρησιμοποιούν καθημερινά.

Οι πόλεις επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να εισάγουν την ηλεκτρική κινητικότητα στην καθημερινότητα τους.

Τα τελευταία χρόνια, πολλές νέες στρατηγικές αποσκοπούν στην απαλλαγή από τις εκπομπές ρύπων στο ευρύτερο δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών. Είναι ενδεικτικό ότι  τα λεωφορεία ντίζελ έχουν αρχίσει και αντικαθίστανται από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον ηλεκτρικά λεωφορεία ήδη από το 2018.

abb_img