Tο πρώτο παγκοσμίως πλήρως αυτόνομο τρένο παρουσιάστηκε στο Αμβούργο

Η Siemens και η γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn (DB) αποκάλυψαν τη Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου, το πρώτο τρένο στον κόσμο χωρίς οδηγό.

Είναι πλήρως αυτόνομο και βρίσκεται στην πόλη του Αμβούργου και μπορεί να μεταφέρει έως 30% περισσότερους επιβάτες εξοικονομώντας περισσότερο από 30% ενέργεια.

Σε μια δήλωση του, ο Richard Lutz, Διευθύνων Σύμβουλος της DB ανέφερε μεταξύ άλλων: “Με τα αυτοματοποιημένα δρομολόγια των τρένων, μπορούμε να προσφέρουμε στους επιβάτες μας μια σημαντικά διευρυμένη, πιο αξιόπιστη και συνεπώς βελτιωμένη εξυπηρέτηση, χωρίς να χρειαστεί να δημιουργήσουμε ούτε ένα χιλιόμετρο νέων υποδομών”.

Παρόλο που και στο Παρίσι υπάρχουν τρένα, αλλά και μετρό χωρίς οδηγό, το νέο τρένο της Siemens και της Deutsche Bahn είναι το πρώτο πλήρως αυτόνομο τρένο που μπορεί να κινείται με ασφάλεια στις υπάρχουσες σιδηροδρομικές υποδομές, παράλληλα με τα τακτικά τρένα που οδηγούνται με την ανθρώπινη παρέμβαση.

Στη δήλωσή της, η Siemens περιγράφει το νέο τρένο ως πιο αποτελεσματικό λόγω της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI), η οποία βοηθά το τρένο να προσαρμοστεί και να καλύψει την αυξημένη ζήτηση διαδρομών πιο αποτελεσματικά από έναν οδηγό.

Τέσσερα από τα νέα αυτά τρένα θα τεθούν σε λειτουργία στο αστικό σιδηροδρομικό δίκτυο του Αμβούργου και θα ξεκινήσουν τη μεταφορά επιβατών τον Δεκέμβριο.

Διαβάστε επίσης: Δείτε το εντυπωσιακό εσωτερικό του ηλεκτρικού λεωφορείου Irizar ie tram που ξεκινά δοκιμαστικά δρομολόγια στη γραμμή 2 Παγκράτι – Κυψέλη

Το τρένο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στο πλαίσιο ενός έργου εκσυγχρονισμού ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ που διεξήγαγε η DB και ονομάζεται “Digital Rail Germany”.

«Κάνοντας πιο έξυπνες τις σιδηροδρομικές μεταφορές»

train

Το νέο τρένο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, αν και ένας χειριστής θα είναι παρών,  προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια.

«Κάνουμε τις σιδηροδρομικές μεταφορές πιο έξυπνες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Roland Busch. Εξήγησε, επίσης, ότι τα αυτοματοποιημένα τρένα μπορούν να μεταφέρουν «έως και 30% περισσότερους επιβάτες, να βελτιώσουν σημαντικά την χρονική ακρίβεια των δρομολογίων και να εξοικονομήσουν περισσότερο από 30% σε ενέργεια».

Στη δήλωσή της, η Siemens αναφέρει ότι υπάρχουν σχέδια για την ψηφιοποίηση ολόκληρου του συστήματος S-Bahn του Αμβούργου μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η εταιρεία ισχυρίζεται, επίσης, ότι η νέα τεχνολογία αυτόνομων τρένων αναμένεται να χρησιμοποιηθεί τόσο σε εθνικό επίπεδο για περιφερειακά δρομολόγια, όσο στα κύρια σιδηροδρομικά δίκτυα.

Οι εκπομπές άνθρακα θα είναι κατά μέσο όρο 80% χαμηλότερες από εκείνες των οδικών μεταφορών.

Διαβάστε επίσης: Στη Μόσχα εκτελούν δρομολόγια 700 ηλεκτρικά λεωφορεία

Οι νέες καινοτομίες στον αυτοματοποιημένο σιδηρόδρομο και στους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας θα συνεχίσουν να ενισχύουν τον συνεχιζόμενο εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών.