Η διαχείριση της ανακύκλωσης μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μέρος ενός προβλήματος που αναζητά λύση

Σε 10-15 χρόνια από τώρα οι μπαταρίες των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουν λήξει.

Ακούστε το άρθρο

Από τη μία πλευρά, έως το 2030 αναμένεται να κυκλοφορούν 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από την άλλη η διαχείριση της ανακύκλωσης των μπαταριών τους καθίσταται ένα από τα βασικότερα προβλήματα που μένει να επιλυθούν.

Που εστιάζεται το πρόβλημα ανακύκλωσης μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων

Που εστιάζεται το πρόβλημα ανακύκλωσης μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων
Που εστιάζεται το πρόβλημα ανακύκλωσης μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων;

Σε 10-15 χρόνια από τώρα οι μπαταρίες των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουν λήξει και αν και οι παραδοσιακές μπαταρίες πλέον ανακυκλώνονται ευρέως, δεν μπορεί να συμβεί ακόμα το ίδιο και με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερες και βαρύτερες από εκείνες των κανονικών αυτοκινήτων και, επίσης, αποτελούμενες από εκατοντάδες μεμονωμένα μέρη που χρειάζονται αποσυναρμολόγηση.

Επιπλέον, περιέχουν εύφλεκτα υλικά που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα σε περίπτωση που γίνει κάποιο λάθος στην αποσυναρμολόγηση τους.

Οι πρωτοβουλίες των εταιρειών

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε πρόσφατα τις αυτοκινητοβιομηχανίες προ των ευθυνών τους σχετικά με την ανακύκλωση των μπαταριών.

Έτσι πλέον η Nissan επαναχρησιμοποιεί παλιές μπαταρίες από τα αυτοκίνητα της Leaf στα αυτοματοποιημένα οχήματα που μεταφέρουν ανταλλακτικά στους εργαζόμενους των εργοστασίων της.

Η Volkswagen πρόσφατα άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο ανακύκλωσης στο Salzgitter της Γερμανίας με σκοπό να ανακυκλώνει έως και 3.600 συστήματα μπαταριών κάθε χρόνο.

Η Renault σήμερα, ανακυκλώνει όλες τις ηλεκτρικές μπαταρίες των αυτοκινήτων της. Το κατόρθωσε εδραιώνοντας μία κοινοπραξία με τη γαλλική εταιρεία διαχείρισης αποβλήτων Veolia και τη βελγική εταιρεία χημικών Solvay. Μάλιστα, στοχεύει στο να ανακυκλώνει όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου της.

Η σημασία του αυτοματισμού και της ρομποτικής

Είναι γεγονός ότι η χειροκίνητη αποσυναρμολόγηση δημιουργεί προβλήματα υγείας.

Δυστυχώς, σε ορισμένες αγορές, όπως η Κίνα, τόσο ο κανονισμός για την υγεία και την ασφάλεια, όσο και ο περιβαλλοντικός κανονισμός είναι ιδιαίτερα χαλαροί.

Στις δυτικές κοινωνίες οι συνθήκες εργασίας που απαιτεί η χειροκίνητη αποσυναρμολόγηση δεν είναι και δεν θα πρέπει να γίνονται αποδεκτές.

Στο πρόβλημα αυτό έρχεται να απαντήσει όμως ο αυτοματισμός και η ρομποτική. Σε κάθε περίπτωση πέρα από τα θέματα υγείας, η ανακύκλωση των μπαταριών μπορεί να αποφέρει και μεγάλα κέρδη και η ρομποτική διαφαίνεται ότι μπορεί να μας δώσει τη λύση.

abb_img