Τα ηλεκτρικά ημιφορτηγά με μπαταρία, τα οποία ανήκουν στην κατηγορία 8, έχουν τεθεί υπό μία γενικότερη αμφισβήτηση. Μάλιστα, οι περισσότεροι θεωρούν πως δεν μπορούν να τα βάλουν με οχήματα της ίδιας κατηγορίας που χρησιμοποιούν diesel. Ωστόσο, κάπου στην Αμερική, η Tesla απέδειξε το αντίθετο με 3 ηλεκτρικά φορτηγά Semi, τα οποία διένυσαν απόσταση ρεκόρ σε 1 μόνο ημέρα.
Πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα στους… αμφισβητίες του Semi ήταν και ο Μπιλ Γκέιτς. Μάλιστα, υποστήριξε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά ημιφορτηγά όπως το Tesla Semi «μάλλον δεν θα λειτουργούσαν ποτέ», επειδή οι μπαταρίες θα ήταν πολύ βαριές.
Τα πρώτα Tesla Semi στην PepsiCo
Η δοκιμή του NACFE φανέρωσε την πραγματικότητα
Σύμφωνα με τον Γκέιτς, τα εν λόγω ηλεκτρικά οχήματα δεν θα πετύχαιναν αυτονομία μεγαλύτερη από 800 χιλιόμετρα, η οποία είναι απαραίτητη για την αγορά μεγάλων αποστάσεων. Η αμερικάνικη εταιρεία όμως, του έβαλε τα… γυαλιά, κάνοντας ένα ταξίδι 800 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.
Το Βορειοαμερικανικό Συμβούλιο για την αποτελεσματικότητα των εμπορευμάτων (NACFE), διεξήγαγε μία μελέτη ως μέρος του νέου προγράμματος Run on Less. Στόχος του NACFE ήταν η δοκιμή πολλών ηλεκτρικών φορτηγών σε πραγματικές συνθήκες και κατόπιν η δημοσιοποίηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
Φορτωμένο Tesla Semi διένυσε 800 χιλιόμετρα!
Το τρίτο Semi Truck διέλυσε τα ρεκόρ
Η μελέτη διήρκεσε 18 ημέρες και σε αυτή συμμετείχαν 3 νέα φορτηγά Semi. Μάλιστα, το Tesla Semi #3 κατάφερε να κάνει ρεκόρ, διανύοντας περισσότερα από 1.600 χιλιόμετρα σε 1 ημέρα. Για την ακρίβεια, διένυσε 1.731 χιλιόμετρα.
Να σημειώσουμε ότι το NACFE δεν καθόρισε το ωφέλιμο φορτίο για τη συγκεκριμένη ημέρα. Ωστόσο δήλωσε ότι τα εν λόγω φορτηγά είχαν κατά μέσο όρο φορτίο μεγαλύτερο από 32 τόνους.
Το Tesla Semi απέκτησε τον πρώτο του πελάτη!
Ο CEO της Nikola Motor προκάλεσε χωρίς να ξέρει
Τον περασμένο μήνα, ο νέος CEO της Nikola Motor, Michael Lohscheller, ανέφερε για ένα από τα φορτηγά κυψελών καυσίμου υδρογόνου που ταξίδεψε για 900 μίλια (1.448 χιλιόμετρα) την ημέρα.
Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε:
«Προκαλώ οποιονδήποτε να βρει ένα άλλο φορτηγό μηδενικών εκπομπών οπουδήποτε, το οποίο μπορεί να τρέξει έως και 900 μίλια την ημέρα».
Και τελικά το Tesla Semi ουσιαστικά «απάντησε» στον κ. Lohscheller.