Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε – Απλώς …φορτίζει!

Η Peugeot ετοιμάζεται να κάνει την ανατροπή με το πλήρως ηλεκτρικό E-208 GTi! Δείτε πότε αποκαλύπτεται και τι δυνατότητες έχει

Ακούστε το άρθρο

Τα hot hatchback περνούν δύσκολες μέρες. Ειδικά στις ΗΠΑ, η ποικιλία έχει περιοριστεί δραματικά, με μόλις τρεις επιλογές συνολικά και μία μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο. Αλλά ακόμα και στην Ευρώπη, όπου κάποτε αυτά τα μικρά δυναμικά μοντέλα κυριαρχούσαν, οι μεγάλοι παίκτες αποσύρονται σιωπηλά. Η Ford, για παράδειγμα, έχει αποσύρει όλα τα μοντέλα της στην κατηγορία, η Honda αποχαιρετά το Civic Type R, και άλλες παραδοσιακές δυνάμεις εγκαταλείπουν το παιχνίδι. Τι γίνεται όμως με την Peugeot;

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Ωστόσο, μία εταιρεία αρνείται να παραδοθεί και αυτή είναι η Peugeot. Ο γαλλικός κολοσσός, ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά το νέο του hot hatch, και μάλιστα με μία ιστορική ανατροπή. Το Peugeot E-208 GTi θα αποκαλυφθεί επίσημα στις 13 Ιουνίου, και όπως όλα δείχνουν, δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμη μοντέλο: είναι η ηλεκτρική επανάσταση του GTi.

Peugeot GTi: Μια ιστορία 40 ετών που αλλάζει εποχή

Η Peugeot έχει βαθιές ρίζες στα hot hatch. Το πρώτο της GTi, το θρυλικό 205 GTi, εμφανίστηκε το 1984. Είχε έναν 1.6 λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα με 105 ίππους, και με βάρος κάτω από έναν τόνο, προσέφερε καθαρή οδηγική απόλαυση. Η σειρά εξελίχθηκε μέσα στα χρόνια, με το μικροσκοπικό αλλά σπιρτόζικο 106 GTi το 1996 και το επετειακό 208 GTi 30th Anniversary το 2014, να ανεβάζουν τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Όμως από το 2021 και μετά, η Peugeot δεν είχε GTi στην παραγωγή. Τώρα, το comeback είναι γεγονός, αλλά αυτή τη φορά… χωρίς σταγόνα βενζίνης.

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Peugeot E-208 GTi: Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό GTi

Η νέα E-208 GTi, βασίζεται στην ήδη επιτυχημένη Peugeot E-208, το ηλεκτρικό supermini που έχει κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά. Με έως 154 ίππους, αυτονομία 449 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP) και μπαταρία 51 kWh, το αυτοκίνητο είναι ήδη εντυπωσιακό.

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Αλλά το GTi δεν θα είναι απλώς ένα «ντυμένο» E-208. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μοντέλο δανείζεται πολλά στοιχεία από το Abarth 600e, ένα άλλο hot EV του ομίλου Stellantis. Το 600e αποδίδει έως 280 ίππους στην έκδοση Scorpionissima και διαθέτει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, κάτι σπάνιο στον ηλεκτρικό κόσμο, που εξασφαλίζει σοβαρή οδηγική απόδοση στις στροφές. Αν το ίδιο εξοπλιστεί και η E-208 GTi, τότε δεν μιλάμε απλώς για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά για ένα πραγματικό ηλεκτρικό «πύραυλο τσέπης».

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Peugeot Μικρό σε μέγεθος – τεράστιο σε χαρακτήρα

Με μήκος 4 μέτρα, το E-208 GTi παραμένει απόλυτα ευέλικτο. Είναι ιδανικό για τα στενά σοκάκια των ευρωπαϊκών πόλεων, αλλά και για σπορ οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Ο μικρός του όγκος, το καθιστά ευκίνητο, διασκεδαστικό και ιδανικό για καθημερινή χρήση, χωρίς να χάνει τον GTi χαρακτήρα του.

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Peugeot: Θα επιστρέψει και το βενζινοκίνητο GTi;

Ο CEO της Peugeot, Alain Favey, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για μια βενζινοκίνητη έκδοση 208 GTi στο μέλλον. Το ηλεκτρικό θα προηγηθεί, αλλά αν οι πελάτες το ζητήσουν, τότε όλα είναι πιθανά. Παράλληλα, συζητούνται ήδη νέα μοντέλα GTi, με μεγαλύτερες διαστάσεις, όπως το E-308, που πιθανότατα θα ακολουθήσει την ίδια ηλεκτρική συνταγή.

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Peugeot: Η μεγάλη αποκάλυψη πλησιάζει

Η επίσημη παρουσίαση του Peugeot E-208 GTi, έχει προγραμματιστεί για τις 13 Ιουνίου στις 14:15 (CET), δηλαδή 8:15 π.μ. ώρα Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ. Εκεί θα μάθουμε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες, που μέχρι στιγμής παραμένουν μυστήριο.

Το θρυλικό Peugeot GTi δεν πέθανε - Απλώς ...φορτίζει!

Γιατί να μας νοιάζει;

Γιατί αυτή η επιστροφή δεν αφορά μόνο ένα μοντέλο, αλλά την επιβίωση ολόκληρης μιας κατηγορίας. Σε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο βαρετά, ένα ηλεκτρικό GTi, είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε: κάτι που συνδυάζει τις επιδόσεις του παρελθόντος, με την τεχνολογία του μέλλοντος. Μείνετε συντονισμένοι. Το hot hatch δεν πέθανε – απλώς φορτίζει. 

Πηγή: carbuzz.com