Το ιταλικό στούντιο σχεδιασμού Pininfarina αποκάλυψε πρόσφατα το όραμά του ή το «θεώρημά» του για την ηλεκτρική και αυτόνομη μετακίνηση του μέλλοντος, με το εικονικής πραγματικότητας concept car, Teorema.
Το virtual concept car Teorema, είναι ένα πενταθέσιο όχημα με αεροδυναμική σχεδίαση, η οποία υπογραμμίζεται και από το χαρακτηριστικό, κάθετο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, γνωστό και ως «kamm tail».
Το Teorema σχεδιάστηκε με τη χρήση τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας στα κεντρικά γραφεία του στούντιο Pininfarina στο Καμπιάνο, κοντά στο Τορίνο, αλλά και στη Σαγκάη.
Οι σχεδιαστές ήθελαν να δημιουργήσουν μία αίσθηση επικοινωνίας και ζεστασιάς μεταξύ των επιβατών και του εξωτερικού περιβάλλοντος, αναφέρει η εταιρεία.
«Το Teorema θέλει να δώσει πίσω στους ανθρώπους την ευχαρίστηση της οδήγησης και του ταξιδιού, χωρίς τα προβλήματα της αυξανόμενης συμφόρησης, την ίδια στιγμή που θα μπορεί να απολαμβάνει νέες τεχνολογίες που θα είναι ικανές να χαρίσουν νέες εμπειρίες στους επιβάτες», ανέφερε ο CCO της Pininfarina, Kevin Rice.
Για να υλοποιηθεί το όραμα του στούντιο Pininfarina προς μία διαμοιρασμένη, υπερ-συνδεδεμένη μετακίνηση στο μέλλον, το Teorema έπρεπε να σχεδιαστεί «από μέσα προς τα έξω».
Έτσι, το σασί του έχε σχήμα… σκέιτμπορντ, και το οποίο σχεδιάστηκε από τη γερμανική εταιρεία Benteler, του δίνει τη δυνατότητα να διαθέτει μεγάλο και ανεμπόδιστο εσωτερικό.
Στη συνέχεια, σχεδίασαν το πως θα είναι το εσωτερικό του concept, πριν προχωρήσουν στην εξωτερική σχεδίαση.
Το μέγεθός του είναι 5.400 εκ. σε μήκος και το ύψος του είναι 1.400 εκ., διαστάσεις παρόμοιες με ένα station wagon της BMW 5.
Είναι σχεδιασμένο για να παρέχει στους επιβάτες κοινές εμπειρίες, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά να υπάρχει και η δυνατότητα ιδιωτικότητας, εάν χρειαστεί!
Οι επιβάτες είναι τοποθετημένοι σε «πεντάγωνο», με μία θέση εμπρός των δύο σειρών των υπόλοιπων τεσσάρων καθισμάτων.
Pininfarina: Πλήρως αυτόνομη οδήγηση
Το Teorema έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, αλλά μπορεί να αλλάξει άμεσα σε διάφορα στυλ οδήγησης, κατά την προτίμηση του οδηγού και των επιβατών.
Η ελβετική εταιρεία WayRay παρείχε το Επαυξημένης πραγματικότητας σύστημά της, «True Augmented Reality system», με το οποίο θα υπάρχει δυνατότητα προβολής εικόνων και πληροφοριών στο εσωτερικό του Teorema, που θα ενημερώνουν τους επιβάτες για την κίνηση, το εξωτερικό περιβάλλον και άλλα.
Το σχεδιαστικό στούντιο Pininfarina ανήκει στη ινδική εταιρεία Mahindra & Mahindra, ενώ η εταιρεία Automobili Pininfarina, ανήκει και αυτή στην Mahindra.
Η Automobili Pininfarina εδρεύει στο Μόναχο και εξελίσσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Το πρώτο εξ αυτών, το Battista, αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή του φέτος το καλοκαίρι στο εργοστάσιο κατασκευής της Pininfarina στο Καμπιάνο.
Διαβάστε επίσης: Το εικονικό όραμα Vision Urbanaut της MINI γίνεται… χειροπιαστή πραγματικότητα