Το υδρογόνο ως καύσιμο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των ρύπων από τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, έχουμε ήδη δει ηλεκτρικό αυτοκίνητο FCEV, το οποίο χρησιμοποιεί για κινητήρια δύναμη το καύσιμο υδρογόνου.
Το υδρογόνο παράγει την κινητήρια ισχύ με 2 διαφορετικούς τρόπους, μετατρέποντας τη χημική ενέργεια σε μηχανική. Ο πρώτος αφορά την αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο σε μια κυψέλη καυσίμου (EVs) και ο δεύτερος την καύση του υδρογόνου σε θερμικό κινητήρα.
Θα επικρατήσουν οι κυψέλες υδρογόνου;
Το υδρογόνο και τα οφέλη του
Τα αυτοκίνητα με τεχνολογία υδρογόνου δεν είναι ευρέως διαδεδομένα. Μάλιστα, το 2019 υπήρχαν μόνο τρία μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου, το Toyota Mirai (FCEV), το Honda Clarity και το Hyundai Nexo. Επιπλέον, τον Δεκέμβριο του 2020 κυκλοφορούσαν παγκοσμίως 31.225 οχήματα υδρογόνου τεχνολογίας FCEV.
Όμως, παρά τη μικρή τούς διάδοση, τα αυτοκίνητα με τεχνολογία υδρογόνου παρουσιάζουν 2 μεγάλα οφέλη. Το πρώτο είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού και το δεύτερο η μεγάλη διανυόμενη απόσταση με ένα μόνο γέμισμα.
Hellenic Train: Επενδύσεις και σε τρένα υδρογόνου
Λίγοι οι σταθμοί ανεφοδιασμού
Η ανάπτυξη της αγοράς των αυτοκινήτων, τα οποία χρησιμοποιούν υδρογόνο, έχει ως… αντίπαλο τον περιορισμένο αριθμό των σταθμών ανεφοδιασμού. Ουσιαστικά, η μεταφορά και η αποθήκευση του υγρού υδρογόνου, αποτελεί ένα από τα κύρια προβλήματα. Ενδεικτική της κατάστασης, είναι η ύπαρξη μόνο 30 σταθμών ανεφοδιασμού σε ολόκληρη τη Γαλλία.
Hellenic Hydrogen: Motor Oil, ΔΕΗ και πράσινο υδρογόνο
Τι λένε οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Η χρήση των οχημάτων που καταναλώνουν υδρογόνο θα μειώσει κατά πολύ τους επικίνδυνους ρύπους των κινητήρων. Μάλιστα, πολλές εταιρείες προγραμματίζουν τη δημιουργία μοντέλων υδρογόνου, αν υπάρξει το απαραίτητο δίκτυο παροχής υδρογόνου στην ΕΕ.
Η Renault θα λανσάρει ειδικές εκδόσεις του Kangoo και του Master. Επιπλέον, πρωταγωνιστικό ρόλο στην υδρογονοκίνηση θα παίξει ο όμιλος Stellantis με τις Peugeot, Opel και Citroen.