Την αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης ενός αυτοκινήτου επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό οι καιρικές συνθήκες και κυρίως η θερμοκρασία. Κάτι τέτοιο, λοιπόν, συμβαίνει και στην περίπτωση του Toyota bZ4X. Η ιαπωνική φίρμα, μάλιστα, μέσω ανακοίνωσης ενημέρωσε το καταναλωτικό κοινό για το πρόβλημα φόρτισης σε DC σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Συγκεκριμένα, σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των –20 βαθμών κελσίου η φόρτιση του bZ4X μπορεί να μην είναι δυνατή σε ταχυφορτιστή DC. Ακόμη, αυτού του είδους η φόρτιση σε 0 βαθμούς κελσίου μπορεί να παρουσιάσει καθυστερήσεις.
Toyota bZ4X: Ψήφος εμπιστοσύνης στα ηλεκτρικά!
Η μπαταρία του Toyota bZ4X
Το bZ4X κυκλοφορεί σε 2 εκδόσεις, μία με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και μία τετρακίνητη. Και στις δύο περιπτώσεις η μπαταρία του διαθέτει χωρητικότητα 71,4 kWh.
Στην πρώτη έκδοση, τη μπαταρία κατασκεύασε η Panasonic και μπορεί να φορτίσει σε φορτιστή DC έως 150 kW. Στην τετρακίνητη έκδοση η μπαταρία είναι της CATL και υποστηρίζει ταχυφορτιστή έως 100 kW.
Η Toyota Corolla Cross Hybrid στο δρόμο για Ελλάδα!
Η ανακοίνωση της ιαπωνικής φίρμας σχετικά με το Toyota bZ4X ήταν η εξής:
«Τους χρόνους φόρτισης σε DC ταχυφορτιστή υπολογίζουμε με βάση τις ιδανικές συνθήκες φόρτισης. Καθώς οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου, ο χρόνος φόρτισης θα αυξηθεί σημαντικά.
Στο Toyota bZ4X AWD, τη φόρτιση μπορεί να καθυστερήσουν περισσότερο οι καιρικές συνθήκες κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου. Μπορεί, λοιπόν, να μην είναι δυνατή, όταν η θερμοκρασία πέσει γύρω στους -20 βαθμούς Κελσίου και κάτω.
Οι συνθήκες μπαταρίας, οι προδιαγραφές του φορτιστή και η πλήρης φόρτιση DC περισσότερες από δύο φορές την ημέρα επηρεάζουν αρνητικά τον χρόνο φόρτισης».