Κάνοντας το μεγάλο άλμα, η Toyota έκανε όλα τα Camry να πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες υβριδικά αερίου-ηλεκτρικά. με τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 2,5 λίτρων και πακέτο μπαταριών για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων. Αυτό σημαίνει ότι έχει αφαιρέσει το V-6 που ήταν μια ελκυστική επιλογή. Όλα αυτά ακολουθούν το μίνι βαν Sienna που παρομοίως ήταν πλήρως υβριδικό το 2021.
Εκτός από τις δυνατότητες του συστήματος μετάδοσης κίνησης, αυτό το Camry είναι πολύ οικείο. Τα περισσότερα από τα κύρια χαλύβδινα στοιχεία όπως το τείχος προστασίας, το μεγαλύτερο μέρος του δαπέδου, κατασκευές θυρών και οροφή, μεταφέρονται από το Camry 2024. Ωστόσο, ο επανασχεδιασμός της μύτης, που έγινε από την CALTY στην Καλιφόρνια, φαίνεται πολύ πιο σύγχρονος και λειτουργεί καλά στα αυτοκίνητα NASCAR Cup της Toyota.
Για όποιον φετιχοποιεί τους κωδικούς παραγωγής της Toyota, αυτό το Camry 2025 είναι το XV80. Βασίζεται στο σετ εξαρτημάτων TNGA-K που στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος του εγκάρσιου κινητήρα της Toyota, τα προϊόντα unibody συμπεριλαμβανομένων των Sienna, RAV4, Venza, Highlander, Crown και μια ολόκληρη δέσμη Lexus. Η ανάρτηση είναι σχεδόν μεταφερόμενη με τη μύτη που κρατιέται ψηλά σε ένα ζευγάρι γόνατα MacPherson και την ουρά σε μια ολόκληρη δέσμη συνδέσμων με σπειροειδή ελατήρια. Το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο 111,2 ιντσών με πέρυσι, αν και το συνολικό μήκος των 193,5 ιντσών αυξάνεται μεταξύ 0,8- και 1,2 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.
Υβριδική δύναμη
Αν και το 2,5 λίτρων, DOHC, 16 βαλβίδων, εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο φαίνεται να είναι το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται στα μοντέλα του 2024, έχει ρυθμιστεί εκ νέου για πλήρως υβριδική χρήση. Εξακολουθεί να είναι κινητήρας κύκλου Atkinson όπως και στα προηγούμενα υβριδικά Camry, αλλά έχει αποκτήσει επιπλέον οκτώ ίππους για να τον φτάσει μέχρι τους 184 στις 6000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 163 λιβρών-πόδια έρχεται στις 5200 σ.α.λ.
Οι αλλαγές στο υβριδικό σύστημα είναι, ωστόσο, πιο ενδιαφέρουσες. Ο ηλεκτροκινητήρας αναβαθμίστηκε με επιπλέον 16 ίππους από τους 118 στους 134. Μαζί ο ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τροφοδοτούν ένα σετ απο πλανητικά γρανάζια που λειτουργούν ως ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν όλα τα στοιχεία του συστήματος μετάδοσης κίνησης της μπροστοκίνητης έκδοσης λειτουργούν μαζί, το αποτέλεσμα είναι 225 ίπποι στα μοντέλα με μπροστινή κίνηση και 232 ίπποι με τετρακίνηση.
Υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 68 κυψελών με ονομαστική ταχύτητα τεσσάρων αμπέρ. Οι προσδοκίες είναι ότι η Toyota θα προσθέσει ένα plug-in υβριδικό μοντέλο τα επόμενα δύο χρόνια και που θα έχει μεγαλύτερη μπαταρία. Αυτό επιβεβαιώνει κατά κάποιο τρόπο το στοίχημα της Toyota στην υβριδική τεχνολογία και όχι στα αποκλειστικά ηλεκτρικά με μπαταρία. Στο κάτω μέρος της γκάμας Camry, βρίσκεται το LE με αυστηρό εσωτερικό καλυμμένο με πλαστικό και πλούσια υφασμάτινη ταπετσαρία. Από εκεί η γκάμα ανεβαίνει μέσω του mainstream XLE, του mainstream-αλλά πιο σπορ SE και του κορυφαίου XSE που έχει μερικές πιο σπορ αλλά mainstream επιλογές.
Εκδόσεις
Ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού, το νέο εσωτερικό του Camry είναι πιο τετράγωνο από πριν. Τα σχήματα σε τύπου κουτιού απλώνονται στο ταμπλό, με το κεντρικό κομμάτι να είναι, φυσικά μια οθόνη αφής. Οι χαμηλότερες εκδόσεις διαθέτουν οθόνη 7 ιντσών μπροστά από τον οδηγό, ενώ τα ανώτερα μοντέλα έχουν οθόνη 12,3 ιντσών. Η κεντρική οθόνη διαφέρει επίσης ανάλογα με την επένδυση με τα πιο ακριβά μοντέλα να χρησιμοποιούν μια δεύτερη 12,3 ιντσών. Ένα heads-up display είναι μέρος ενός διαθέσιμου πακέτου τεχνολογίας.
Τα νέα είναι ότι το τετρακίνητο μοντέλο μπορεί να αποδειχθεί φοβερό. Χρησιμοποιεί το ίδιο είδος ρύθμισης που χρησιμοποιεί η Toyota στο νέο Prius. Δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης κίνησης πίσω στην ουρά, αντίθετα, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας που παρέχει ισχύ στους πίσω τροχούς κατά παραγγελία.
Ενώ το μπροστοκίνητο Camry θα βάλει την μούρη του εύκολα στις στροφές, η ουρά του μοντέλου με κίνηση σε όλους τους τροχούς, γίνεται αισθητή να σπρώχνει προς τα εμπρός. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ικανοποιητικό, σχεδόν ουδέτερο στρίψιμο. Και αυτό ήταν στο μοντέλο LE με ζάντες των16 ιντσών με ελαστικό για όλες τις εποχές. Με μεγαλύτερα, καλύτερα ελαστικά αυτό θα μπορούσε να είναι πιο αποδοτικό. Ειδικά αν η Toyota προσθέσει στην εξίσωση έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κάτι πουμπορεί να το κάνει αποτλεσματικά η TRD.
Πηγή: Road & Track