Toyota Land Cruiser: με ρετρό εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Σχεδιασμένο το Toyota Land Cruiser με εμφανή επιρροή από προηγούμενα Land Cruisers και με μια ογκώδη σιλουέτα που υποδηλώνει την αντοχή του και την αξιοπιστία του.

Ακούστε το άρθρο

Η νέα έκδοση του αξιοσέβαστου off-roader 4×4 της Toyota έχει σχεδίαση εμπνευσμένη από το κλασικό FJ60. Έχουν περάσει σχεδόν 14 χρόνια μετά την κυκλοφορία του προηγούμενου Land Cruiser. Το νέο 4×4 έχει ανανεωθεί δραστικά για να κλέψει τις πωλήσεις από τον ανταγωνισμό των Rover Defender και Jeep Wrangler.

Δύο προδιαγραφές θα είναι διαθέσιμες κατά την κυκλοφορία: Invincible και First Edition. Και οι δύο πωλούνται με πέντε πόρτες και επτά θέσεις και διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel 2,8 λίτρων. Άλλα και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Ένα ήπιο υβριδικό 48V θα είναι διαθέσιμο το επόμενο έτος. 

Το Invincible έρχεται με μαύρη δερμάτινη επένδυση, διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 12,3 ιντσών και head-up display. Άλλος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, στερεοφωνικό JBL, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακή οθόνη οδηγού, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και ηλιοροφή.

Η Πρώτη Έκδοση θα πωλείται σε περιορισμένο αριθμό μέχρι το τέλος του 2024. Ξεκινά από 79.995 £ και έρχεται με σήμα First Edition. Αλλά και ζάντες 18 ιντσών και προσαρμοσμένο στυλ που εφαρμόζεται στον πίνακα οργάνων, τις επενδύσεις των θυρών και την ταπετσαρία.

Διαθέτει επίσης αποκλειστικά μια βαφή που θυμίζει το κλασικό Land Cruiser 40 της δεκαετίας του 1960. Με στρογγυλούς προβολείς και χρώμα Smoky Blue ή Land Sand, σε συνδυασμό με γκρι οροφή.

Σχεδιασμένο με εμφανή επιρροή από προηγούμενα Land Cruisers και με μια ογκώδη σιλουέτα δύο εκδόσεων. Που υποδηλώνει την «ικανότητά του να αντέχει στις δύσκολες συνθήκες», το μοντέλο δίνει και πάλι έμφαση στην πρακτικότητα, την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία.

Το go-anywhere 4×4 είναι εδώ και καιρό ένα από τα πιο ικανά off-roaders στον κόσμο. Αλλά η εστίαση  πέμπτης γενιάς, με την κωδική ονομασία J250, είναι η παροχή βελτιωμένης βελτίωσης στο δρόμο και ανταγωνιστικά επίπεδα τεχνολογίας.

Για το σκοπό αυτό, το Land Cruiser μετακινείται από την παλιά πλατφόρμα J150 στη νέα παγκόσμια αρχιτεκτονική της Toyota. Ακολουθώντας έτσι το μεγαλύτερο J300 Land Cruiser, το οποίο δεν πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η νέα δομή αμαξώματος στο πλαίσιο διασφαλίζει ότι το SUV είναι «εύκολο στους ελιγμούς και πιο άνετο κατά την οδήγηση στο δρόμο.Λέγεται ότι το πλαίσιο είναι 50% πιο άκαμπτο από αυτό του προκατόχου του. Και ολόκληρο το συγκρότημα αμαξώματος πάνω στο πλαίσιο, είναι περίπου 30% πιο άκαμπτο. Αυτό, συν τη βελτιωμένη ανάρτηση, σημαίνει ότι το Land Cruiser υπόσχεται να έχει μεγαλύτερη απόκριση και άνεση σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις.

Με μήκος 4920 χιλιοστά και ύψος 1870 χιλιοστά και μεταξόνιο 2850 χιλιοστά, το J250 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Και η ευρύχωρη, επανασχεδιασμένη καμπίνα του, απέχει πολύ από σχεδιαστική και τεχνική άποψη.

Τα ογκώδη φυσικά χειριστήρια εξακολουθούν να υπάρχουν και υπάρχει σαφής έμφαση στη χρησιμότητα. Αλλά η γυάλινη οροφή, ο έλεγχος κλιματισμού πολλαπλών ζωνών, η βελούδινη δερμάτινη ταπετσαρία και η περιτυλιγμένη ψηφιακή οθόνη δεσπόζουν.

Παραμένοντας πιστό στις ρίζες του, το Land Cruiser διατηρεί μια κυρίαρχη εστίαση στην ικανότητα παντός εδάφους. Με αυξημένη άρθρωση τροχών, αναβαθμισμένη διεπαφή Multi-Terrain Monitor και βελτιώσεις στις λειτουργίες οδήγησης εκτός δρόμου.

Είναι επίσης εξοπλισμένο με μια αποσυνδεόμενη μπροστινή αντιστρεπτική ράβδο, η οποία μπορεί να αποδεσμευτεί μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Έτσι για να επιτρέψει τη μέγιστη άρθρωση του τροχού σε ιδιαίτερα δύσκολα μονοπάτια.

Από την κυκλοφορία του, το Land Cruiser χρησιμοποιεί έναν οικείο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel 2,8 λίτρων. Αυτός μεταφέρεται από το απερχόμενο αυτοκίνητο και μοιράζεται με το pick-up Hilux. Οδηγεί και τους δύο άξονες μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Αργότερα το επόμενο έτος, η Toyota θα παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο Land Cruiser, συνδυάζοντας τον κινητήρα ντίζελ με μια ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια 48V για ήπια υβριδική υποβοήθηση.

Πηγή: Autocar

abb_img