Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota εισήγαγε στην ευρωπαϊκή αγορά τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Μεταξύ αυτών είναι το ανανεωμένο bZ4X, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, το οποίο έχει υποστεί τεχνολογικές βελτιώσεις. Επιπλέον, παρουσιάστηκε το C-HR+, ένα ηλεκτρικό SUV coupé, που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, καθώς και το Urban Cruiser, ένα ηλεκτρικό SUV, που παράγεται στην Ινδία και θα διατεθεί και στην Ευρώπη.
Το bZ4X, που αποτέλεσε την πρώτη κίνηση της Toyota στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2022, έχει αναβαθμιστεί. Προηγουμένως, το SUV μεσαίου μεγέθους, προσφερόταν με μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh και επιλογές κίνησης στους εμπρός τροχούς με 204 PS, ή τετρακίνησης.
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC ήταν 150 kW, με χρόνο φόρτισης στο 80% σε 30 λεπτά. Το ανανεωμένο μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του έτους, θα διαθέτει δύο επιλογές μπαταρίας: 57,7 kWh και 73,1 kWh.
Η μικρότερη μπαταρία θα προσφέρεται μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ η μεγαλύτερη θα είναι διαθέσιμη και με τετρακίνηση. Η αυτονομία αναμένεται να φτάσει τα 573 χιλιόμετρα (WLTP), αν και η Toyota τονίζει ότι πρόκειται για προκαταρκτικό στοιχείο. Η εταιρεία επισημαίνει, ότι οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν την έκδοση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τον προϋπολογισμό τους.
Οι ηλεκτροκινητήρες του bZ4X έχουν βελτιωθεί με τη χρήση ημιαγωγών καρβιδίου του πυριτίου (SiC), που αυξάνουν την αποδοτικότητα και την ισχύ. Η βασική έκδοση με τη μικρή μπαταρία προσφέρει 167 PS, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία, αυξάνει την ισχύ από 204 PS σε 224 PS για την προσθιοκίνητη έκδοση. Η τετρακίνητη έκδοση θα φτάνει τους 343 PS γινόμενο ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα της Toyota εκτός της σπορ σειράς GR.
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC παραμένει στα 150 kW, αλλά η βελτιωμένη τεχνολογία εξασφαλίζει σταθερή απόδοση σε διάφορες συνθήκες. Το σύστημα πλοήγησης περιλαμβάνει προγραμματισμό φόρτισης, ο οποίος θα εγκατασταθεί και στα υπάρχοντα bZ4X, μέσω ενημερώσεων.
Δείτε ακόμη: Το Toyota bZ3X δέχτηκε 10.000 παραγγελίες σε 60΄
Για φόρτιση AC, προσφέρεται ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού, μειώνοντας τους χρόνους φόρτισης. Το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης για την τετρακίνητη έκδοση, έχει αυξηθεί στα 1.500 κιλά.
Το bZ4X διατηρεί την αναγνωρίσιμη σχεδίαση του, με ελαφρές αλλαγές εσωτερικά και εξωτερικά. Η κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων, έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ μια οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών είναι πλέον στάνταρ.
Το C-HR+, που βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα eTNGA, θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025. Το μοντέλο προσφέρει δύο επιλογές μπαταρίας (57,7 kWh και 77 kWh) και τρία επίπεδα ισχύος 167 PS, 224 PS και 343 PS.
Η μεγαλύτερη μπαταρία θα παρέχει αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα (WLTP). Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC είναι 150 kW, ενώ για φόρτιση AC, προσφέρεται φορτιστής 11 kW και 22 kW στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού.
Το C-HR+ έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην αεροδυναμική και προσφέρει χώρο στο πορτμπαγκάζ 416 λίτρα. Η Toyota προσφέρει εγγύηση δέκα ετών ή ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων για τη μπαταρία, με την προϋπόθεση του ετήσιου ελέγχου υγείας.
Το Urban Cruiser, ένα ηλεκτρικό SUV κατηγορίας Β, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με τη Suzuki και θα παράγεται στην Ινδία. Προσφέρει δύο επιλογές μπαταρίας (49 kWh και 61 kWh) και τρεις επιλογές κινητήρων.
Η μικρή μπαταρία προσφέρει ισχύ 144 PS και αυτονομία περίπου 300 χιλιόμετρα, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία προσφέρει 174 PS (προσθιοκίνητη) ή 183 PS (τετρακίνητη), με αυτονομία έως 400 και 350 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Οι μπαταρίες LFP διαθέτουν την ίδια εγγύηση με τα άλλα μοντέλα, με δυνατότητα επέκτασης σε δέκα χρόνια ή ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα με ετήσιο έλεγχο. Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις τιμές για τα νέα της μοντέλα.
Πηγή: electrive.com