Toyota: Νέο χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Toyota μπορεί να κινείται κατά κύριο λόγο… υβριδικά, όμως συνεχίζει να εξελίσσει νέες τεχνολογίες για τα ηλεκτρικά μοντέλα της.

Ακούστε το άρθρο

Το μέλλον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota, θα είναι σίγουρα ενδιαφέρον σε κάθε περίπτωση. Και όχι μόνο για τις επιδόσεις ή την αυτονομία τους ή ακόμη και τη φουτουριστική σχεδίαση τους.

Άλλωστε, οι άνθρωποι της ιαπωνικής φίρμας έχουν πάντα τον τρόπο τους να μας εκπλήσσουν ευχάριστα. Αυτή τη φορά το άκουσμα της είδησης ότι ετοιμάζουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, σκόρπισε σίγουρα χαμόγελα. Ας δούμε όμως τι ισχύει στην πραγματικότητα.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X στην ελληνική αγορά

Η πατέντα της Toyota

Η ιαπωνική φίρμα κατέθεσε πατέντα στο Αμερικανικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών, σύμφωνα με την οποία εξελίσσει ένα είδος «ψευδο-χειροκίνητης» μετάδοσης που θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρες. Προφανώς, όλη η ουσία είναι το πρόθεμα «ψευδο», καθώς επί της ουσίας αφορά προσομοίωση μηχανικού κιβώτιου.

Στην περιγραφή της πατέντας διαβάζουμε τα εξής:

«H μονάδα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα είναι ρυθμισμένη με τρόπο τέτοιο, ώστε να μεταβάλλει την παρεχόμενη ροπή βάσει των εντολών από το πεντάλ του γκαζιού, του ψευδο-συμπλέκτη και του ψευδο-επιλογέα ταχυτήτων».

Αύξηση 8% για τις πωλήσεις της Toyota Motor Europe το 2021

Πώς λειτουργεί το ψευδο-χειροκίνητο κιβώτιο

Αρχικά, τα ηλεκτρονικά συστήματα προσομοιώνουν τη συμπεριφορά του κινητήρα κατά τις αλλαγές σχέσεων. Δηλαδή στο πάτημα του συμπλέκτη έχουμε «απομόνωση» του κινητήρα ή πτώση των στροφών όταν σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι. Και πάει λέγοντας σε κάθε αλλαγή σχέσης.

Να σημειωθεί, ότι το σύστημα της Toyota έχει «γεννήτριες αντίδρασης» όπως αναφέρει η πατέντα, οι οποίες επενεργούν με δύο τρόπους. Σε πρώτη φάση δημιουργώντας αυτή την χαρακτηριστική αντίδραση σαν «κλωτσιά» του αυτοκίνητου, κατά την αλλαγή σχέσεων. Καθώς επίσης και τον αγαπημένο ήχο του λεβιέ, όταν επίσης αλλάζουμε ταχύτητες.

Για την ιστορία, το «ψευδο-χειροκίνητο» κιβώτιο ταχυτήτων δεν έχει καμία μηχανική επίδραση και λειτουργεί σαν σύστημα αναπαραγωγής ήχων. Ωστόσο, σύμφωνα με την Toyota, είναι ένα πολύτιμο βήμα για την διατήρηση της fun-to-drive αίσθησης στα ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, θα βοηθήσει σίγουρα το αγοραστικό κοινό στην προσαρμογή του στα νέα δεδομένα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Από εμάς είναι ναι!

abb_img