Toyota: Ο κινητήρα ντίζελ έχει μέλλον

Ο επικεφαλής πωλήσεων μάρκετινγκ της Toyota στηρίζει την αξιοπιστία των ντίζελ και εξετάζει νέες τεχνολογικές λύσεις, όπως το υδρογόνο.

Ακούστε το άρθρο

Η δημοτικότητα του κινητήρα ντίζελ έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, ωστόσο η Toyota πιστεύει πως ο εν λόγω τύπος κινητήρα έχει πολύ δρόμο μπροστά του. Πιο συγκεκριμένα, ο επικεφαλής πωλήσεων μάρκετινγκ της της Toyota Αυστραλίας Sean Hanley θεωρεί πως «Ο ντίζελ κινητήρας έχει ακόμα καιρό μπροστά του, οπότε δεν πρόκειται να πεθάνει σύντομα».

Το στέλεχος της ιαπωνικής μάρκας δήλωσε σε συνέντευξή του πως το ντίζελ παραμένει «μια πολύ αξιόπιστη πηγή καυσίμου». Ειδικά στην περίπτωση βαρέων οχημάτων όπως τα φορτηγά και τα μεγάλα SUV.

Ωστόσο, πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξει προσαρμογή του κινητήρα στους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων για να επιβιώσει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η Toyota λάνσαρε πρόσφατα ένα Hilux με μια ήπια υβριδική έκδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα turbodiesel των 2,8 λίτρων.

Οι προσπάθειες της Toyota για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

Επιπλέον, ο Hanley δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργεί με συνθετικό ντίζελ. Ταυτόχρονα, η μάρκα προσπαθεί να κρατήσει ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάνοντάς τον να λειτουργεί με υδρογόνο, δοκιμάζοντας πρωτότυπα του GR Yaris και του GR Corolla στην πίστα αγώνων.

Μάλιστα, πριν από μερικούς μήνες, ο πρόεδρος Akio Toyoda ανακοίνωσε ότι μια νέα οικογένεια κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι στα σκαριά. Σηματοδοτώντας, έτσι, την πρόθεση της εταιρείας να πουλάει συμβατικά κινούμενα αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα.

Να σημειώσουμε πολλές εταιρείες έχουν καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες ντίζελ από τα μικρά αυτοκίνητά τους στην ΕΕ. Αυτό εξηγεί γιατί τα ντίζελ είχαν μερίδιο αγοράς μόλις 13,6% πέρυσι, από 16,4% το προηγούμενο έτος.

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα ντίζελ στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 14,6% των συνολικών αποστολών, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Επίσης, τα υβριδικά πολύ πιο δημοφιλή από τα ντίζελ, με μερίδιο 25,8%. Τα plugin υβριδικά αντιπροσώπευαν το 7,7%. Αλλά δεν έχουν όλα τα PHEV βενζινοκινητήρες, καθώς ορισμένες εταιρείες, όπως η Mercedes-Benz, τα πωλούν με ντίζελ αντί για αυτά.

Πηγή: Motor1

abb_img