Xiaomi: Ντεμπούτο για το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα

Η Xiaomi παρουσίασε το SU7, το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, με το οποίο στοχεύει να ανταγωνιστεί τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.

Ακούστε το άρθρο

Η εταιρεία τεχνολογίας Xiaomi δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Συνοπτικά, είναι μία διεθνούς φήμης εταιρεία με προϊόντα τεχνολογίας, όπως κινητά, τάμπλετ, τηλεοράσεις και πολλά άλλα γκάτζετ. Επιπλέον, η κινέζικη εταιρεία έχει επεκταθεί και στη μικροκινητικότητα, έχοντας λανσάρει ηλεκτρικά πατίνια.

Πλέον, η εταιρεία κάνει είσοδο σε ακόμη μία δύσκολη αγορά, αυτή του αυτοκινήτου, παρουσιάζοντας πλέον το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, στοχεύοντας σε μεγάλα πράγματα. Το όνομα του οχήματος είναι SU7 (Speed Ultra 7) και φανερώνει τις προθέσεις της εταιρείας. Το μοντέλο  θα κάνει την εμφάνισή του στην αγορά σε λίγους μήνες, ενώ εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του, τόσο με τις προδιαγραφές του, όσο και με τη σχεδιασή του.

Το Xiaomi SU7 αποκαλύπτεται και… «ηλεκτρίζει»

Με αυτονομία μέχρι και 800 χιλιόμετρα

Αρχικά, το Xiaomi SU7 θα είναι διαθέσιμο σε 2 εκδόσεις. Η βασική έκδοση θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 299 ίππων με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το SU7 θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,28 δευτερόλεπτα, με τελική στα 210 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την αυτονομία, αυτή θα φτάνει μέχρι τα 668 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Η δεύτερη έκδοση θα είναι και πιο ισχυρή, τετρακίνητη, με 2 ηλεκτρικούς κινητήρες απόδοσης 673 ίππων. Θα ολοκληρώνει την απόσταση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,78 δευτερόλεπτα, με τελική τα 265 χλμ./ώρα. Η αυτονομία του θα φτάνει έως 800 χιλιόμετρα.

H Xiaomi έχει το ΟΚ να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Από εμφάνιση πως πάμε;

Όσον αφορά τον σχεδιασμό, τα φωτιστικά σώματα του οχήματος αντλούν έμπνευση από τον κινέζικο χαρακτήρα που αναπαριστά το ρύζι (το “mi” μέσα στο Xiaomi). Τα φώτα φρένων στο πίσω μέρος διαθέτουν 360 LEDs, ενώ οι χειρολαβές των πορτών είναι διακριτικά κρυμμένες για ευκολότερη χρήση σε ψυχρές συνθήκες.

Οι τροχοί θα είναι διαθέσιμοι σε μεγέθη 19 ή 20 ιντσών, ενώ οποιαδήποτε επιθυμητή πρόσθετη λειτουργικότητα μπορεί να προστεθεί με τον αισθητήρα LiDAR. Αυτός θα είναι πάνω από το παρμπρίζ, παρέχοντας προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης.

Επίσης, το όχημα θα είναι διαθέσιμο σε 3 χρωματικές αποχρώσεις (Aqua Blue, Gray, Olive Green). Παράλληλα, θα υποστηρίζει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης, χάρη στην πλατφόρμα Xiaomi Pilot με επεξεργαστές Nvidia Orin.

Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra: Το πολυ-εργαλείο!

Στόχος η αυτόνομη οδήγηση

Όσον αφορά το LiDAR, αυτό συνδυάζεται με ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και κάμερες για να παρέχει ακριβή αναπαράσταση του περιβάλλοντος και της κυκλοφορίας του οχήματος. Η Xiaomi έχει ως στόχο να ολοκληρώσει δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σε 100 πόλεις στην Κίνα έως το τέλος του 2024. Όσον αφορά τα μηχανικά χαρακτηριστικά, οι ηλεκτροκινητήρες, ονόματι HyperEngine V6/V6s, έχουν αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Xiaomi και είναι διαθέσιμοι σε 3 εκδόσεις.

Στο εσωτερικό του οχήματος υπάρχει μια κεντρική οθόνη με διαγώνιο 16,1 ίντσες και ανάλυση 3Κ. Αυτή παρέχει ολοκληρωμένη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, καθώς και σε συσκευές του οικοσυστήματος και του σπιτιού. Το περιβάλλον χρήσης της οθόνης ευνοεί το multitasking, επιτρέποντας τον διαχωρισμό της οθόνης σε έως 3 μέρη.

Επιπλέον, θα έχεις τη δυνατότητα να στερεώνεις τα tablets της Xiaomi σε μαγνητικές θέσεις. Το ηχοσύστημα Dolby Atmos αποτελείται από 23 ηχεία. Προφανώς, υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης του Xiaomi smartphone στην κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Το τελευταίο εκτελεί το λειτουργικό σύστημα HyperOS για αυτοκίνητα, διαθέτοντας επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8295 και εκκινώντας σε μόλις 1,49 δευτερόλεπτο.

Xiaomi: Κάπως έτσι θα είναι το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο

Η κατασκευή του Xiaomi SU7 στο εργοστάσιο του Πεκίνο

Τέλος, η κατασκευή του Xiaomi SU7 θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο της κρατικής εταιρείας BAIC στο Πεκίνο, το οποίο έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 200.000 οχημάτων. Να σημειώσουμε πως η κινέζικη εταιρία θα επενδύει περίπου 10 δισ. δολάρια μέσα στην ερχόμενη δεκαετία για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Όπως όλα δείχνουν, η εταιρεία στοχεύει πολύ ψηλά σύμφωνα και με τον CEO της, Lei Jun.

Ειδικότερα, ο Jun, δήλωσε:

«Δουλεύοντας σκληρά τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια, θα γίνουμε μία από τις 5 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, προσπαθώντας να ανυψώσουμε τη συνολική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας».

abb_img