Η Xiaomi κυκλοφόρησε το δεύτερο αυτοκίνητό της, το SUV YU7, για να ανταγωνιστεί το Tesla Model Y. Τα περισσότερα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές αποκαλύφθηκαν επίσημα σήμερα, ώστε να μπορούμε να το συγκρίνουμε με το SUV της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σίγουρα δεν ήταν η καλύτερη επίδοση στις πωλήσεις για το Model Y, καθώς η απόδοση του 2024, με ετήσια αύξηση 5,2%, απέχει πολύ από την ετήσια αύξηση 44,7% το 2023 ή την ετήσια αύξηση 85,6% το 2022. Αλλά δεδομένων των συνθηκών, ήταν εκπληκτικό το πόσο καλά στάθηκε στο ύψος του.
Δείτε ακόμα: Νέο Tesla Model Y: Αυτές είναι οι σημαντικές βελτιώσεις
Ωστόσο, η ανανέωση του Ιανουαρίου, η οποία έφερε ελάχιστες καινοτομίες εκτός από τον εξωτερικό σχεδιασμό, απογοήτευσε πολλούς, ειδικά λόγω της απουσίας φόρτισης 800V. Μαζί με την ανακαίνιση του εργοστασίου της Σαγκάης, είχε ως αποτέλεσμα μια πτώση 19,6% στις πωλήσεις του Model Y μέχρι στιγμής το 2025 (Ιανουάριος-Απρίλιος). Η Tesla πιθανότατα ανέμενε ότι οι πωλήσεις του ανανεωμένου μοντέλου, θα κάλυπταν το έλλειμμα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αλλά ο Lei Jun, Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi, φαίνεται ότι δεν το πιστεύει.
Δείτε ακόμα: Ποιο Tesla Model Y; Έρχεται το Xiaomi YU7
Κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης, ο Lei Jun δεν έκρυψε την πρόθεσή του να «προσπεράσει» την Tesla. Ο Jun συνέκρινε ανοιχτά το YU7 με το Model Y, επισημαίνοντας τις προδιαγραφές, όπου το YU7 ξεπερνά το Model Y και διαβεβαιώνοντας ότι το YU7 είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό.
Ένα από τα κύρια σημεία, ήταν η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης. Ο Jun ισχυρίστηκε ότι χάρη στην πλατφόρμα 800 V, το YU7 μπορεί να προσθέσει 620 χλμ. σε 15 λεπτά φόρτισης. Συγκριτικά, το Model Y χρειάζεται 27 λεπτά για να φτάσει από 10% σε 80% SoC, πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi.
Το Xiaomi YU7 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Standard, Pro και Max (ίδια με τις εκδόσεις του sedan SU7). Συγκρίναμε τις προδιαγραφές του YU7 Standard (RWD) με το Model Y RWD, που είναι οι ανταγωνιστικές εκδόσεις και στον δεύτερο πίνακα, συγκρίναμε το YU7 Pro (AWD) με το Model Y Long Range (AWD). Προσθέσαμε επίσης το YU7 Max στον πίνακα, αλλά με την ισχύ των 691 PS, ο ανταγωνιστής του θα είναι το Model Y Performance, το οποίο δεν πωλείται ακόμη στην Κίνα. Η Tesla πωλεί μόνο την 5θέσια έκδοση του Model Y στην Κίνα και οι φήμες λένε ότι το 7θέσιο, μπορεί να κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους.
Το YU7 έχει αυτονομία 830 χλμ. στην βασική έκδοση σε σύγκριση με τα 593 χλμ. του Model Y. Χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία, την οποία διαθέτει το YU7, των 96,3 kWh ενώ το Model Y έχει 62,2 kWh. Με μήκος σχεδόν 5 μέτρα, το YU7 είναι 202 χιλιοστά μακρύτερο από το αμερικανικό SUV. Από την άλλη πλευρά, το Model Y είναι 394 κιλά ελαφρύτερο από το YU7. Η επιτάχυνση είναι η ίδια, περίπου 5,9 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα.
YU7 RWD | Model Y RWD | |
Εύρος αυτονομίας (CLTC) | 835 χλμ. | 593 χλμ. |
Μπαταρία | 96,3 kWh | 62,5 kWh |
Τύπος μπαταρίας | LFP | LFP |
Μάρκα μπαταρίας | BYD | CATL |
Πλατφόρμα φόρτισης | 800 Β | 400 Β |
Μοτέρ -Ισχύς | 235 kW -319 PS | 220 kW – 299 PS |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 5,9 δευτ. | 5,9 δευτ. |
Τελική ταχύτητα | 240 χλμ/ώρα | 201 χλμ/ώρα |
Μέγεθος (Μ/Π/Υ) | 4.999/1.996/1.608 χιλ. | 4.797/1.920/1.624 χιλ. |
Μεταξόνιο | 3.000 χιλ. | 2.890 χιλιοστά |
Βάρος απόβαρου | 2.315 κιλά | 1.921 κιλά |
Θέσεις | 5θέσιο | 5θέσιο |
Φρανκ (εμπρός πορτ-παγκάζ) | 141 λίτρα | 116 λίτρα |
Συντελεστής οπισθέλκουσας | 0,245 Cd | 0,22 Cd |
Τσιπ ADAS | Nvidia AGX Thor, 700 TOPS | AI 4, 720 TOPS |
Τιμή | Δ/Υ | 263.500 γιουάν |
Τιμή USD | Δ/Υ | 36.590 δολάρια |
Για την υψηλότερη έκδοση, YU7 Pro vs Model Y Long range, το κινεζικό EV ξεπερνά επίσης το αμερικανικό αντίστοιχο στις περισσότερες προδιαγραφές, εκτός από τον συντελεστή οπισθέλκουσας, το βάρος απόβαρου και την υπολογιστική ισχύ.
YU7 Pro AWD | YU7 Max AWD | Model Y Μεγάλης Αυτονομίας AWD | |
Εύρος ζώνης (CLTC) | 770 χλμ. | 760 χλμ. | 719 χλμ. |
Μπαταρία | 96,3 kWh | 101,7 kWh | 78,4 kWh |
Τύπος μπαταρίας | LFP | NMC | LFP |
Μάρκα μπαταρίας | BYD | CATL | LG |
Πλατφόρμα φόρτισης | 800 Β | 800 Β | 400 Β |
Μέγιστη ισχύς κινητήρα | 365 kW – 496PS | 508 kW – 691 PS | 331 kW – 450 PS |
Εμπρός + Πίσω Κινητήρας | 130 +235 kW | 220 + 288 kW | 137 + 194 kW |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 4,27 δευτ. | 3,23 δευτ. | 4,3 δευτ. |
Τελική ταχύτητα | 240 χλμ/ώρα | 253 χλμ/ώρα | 201 χλμ/ώρα |
Μέγεθος (Μ/Π/Υ) | 4.999/1.996/1.608 χιλ. | 4.999/1.996/1.608 χιλ. | 4.797/1.920/1.624 χιλ. |
Μεταξόνιο | 3.000 χιλ. | 3.000 χιλ. | 2.890 χιλ. |
Βάρος | 2.425 κιλά | 2.425 κιλά | 1.992 κιλά |
Θέσεις | 5θυρο | 5θυρο | 5θυρο |
Φρανκ (εμπρός πορτ-παγκάζ) | 141 λίτρα | 141 λίτρα | 116 λίτρα |
Συντελεστής οπισθέλκουσας | 0,245 Cd | 0,245 Cd | 0,22 Cd |
Τσιπ ADAS | Nvidia AGX Thor, 700 TOPS | Nvidia AGX Thor, 700 TOPS | AI 4, 720 TOPS |
Τιμή | Δ/Υ | Δ/Υ | 303.500 γιουάν |
Τιμή USD | Δ/Υ | Δ/Υ | 43.530 δολάρια |
Υπάρχουν πάρα πολλές καλές επιλογές για τους Κινέζους αγοραστές, που στοχεύουν σε μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά SUV, και το YU7 μπορεί να είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του Model Y στην Κίνα. Καθώς η Xiaomi θα έχει καθυστερήσεις στην παραγωγή όπως συνήθως και θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αυξηθεί η παραγωγή, η Tesla μπορεί να έχει την ευκαιρία να αντεπιτεθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2025. Ωστόσο, όταν το εργοστάσιο φτάσει στη μέγιστη χωρητικότητά του και κυκλοφορήσουν περισσότερα κινεζικά ηλεκτρικά SUV, το 2026 μπορεί να είναι μια αναμέτρηση για την Tesla στην Κίνα, καθώς ο κίνδυνος μείωσης των πωλήσεων σε ετήσια βάση, γίνεται πιο πραγματικός από ποτέ.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Lei επιβεβαίωσε ότι η Xiaomi έχει παραδώσει πάνω από 258.000 μονάδες του sedan SU7 από την κυκλοφορία του τον περασμένο Απρίλιο. Η αναλογία πωλήσεων μεταξύ SUV και sedan στην Κίνα είναι περίπου 1:3.
Πηγή: carnewschina.com