Η τεχνολογία του υδρογόνου αποτελεί πρόκληση και πεδίο επένδυσης για πολλές εταιρείες αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Ήδη παραδοσιακές μάρκες όπως η GM, η Honda και η BMW επενδύουν στην τεχνολογία υδρογόνου, ενώ η Toyota και η Hyundai είναι ένα βήμα πιο μπροστά.
Εξέλιξη στη Γερμανία και προοπτικές
Πιο συγκεκριμένα, στη Γερμανία, όπου υπάρχει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο υδρογόνου της Ευρώπης, πωλήθηκαν μόνο 238 αυτοκίνητα με υδρογόνο. Δηλαδή λιγότερα από 3 ανά σταθμό ανεφοδιασμού (88 σε όλη την επικράτεια), σύμφωνα με στοιχεία της Marklines. Όμως η δυναμική ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια αναμένεται να είναι τεράστια, κάτι που θα αποτυπωθεί στις μελλοντικές πωλήσεις.
Το υδρογονοκίνητο Honda CR-V θα φτιάχνει και καφέ (βίντεο)
Η Toyota και η Hyundai επενδύουν στο υδρογόνο
Επιπλέον, η Toyota σκοπεύει να επενδύσει ακόμη περισσότερο, πέρα από το μοντέλο που έχει βγάλει στις πωλήσεις. Ήδη εφαρμόζει το υδρογόνο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για εξειδικευμένες εφαρμογές όπως οι αγώνες. Παράλληλα, αναπτύσσει την τεχνολογία νέας γενιάς γύρω από το pick-up Hilux.
Solaris: 700 οχήματα με καύσιμο υδρογόνου στην Ευρώπη
Επίσης, η κυψέλη καυσίμου της εταιρείας χρησιμοποιείται από τον τεχνικό εταίρο της, την BMW. Αυτή χρησιμοποιεί ένα πιλοτικό στόλο του SUV iX5 Hydrogen, με κύριο στόχο να προκαλέσει και να καταγράψει το ενδιαφέρον των πελατών της σε όλο τον κόσμο. Όμως τα οχήματα που θα χρησιμοποιήσουν του υδρογόνου είναι τα επαγγελματικά οχήματ. Έτσι, θα πετύχουν μείωση του κόστους μετακίνησής τους.
Από την άλλη η Stellantis και η Renault, προσφέρουν ελαφριά εμπορικά οχήματα υδρογόνου (FCEV). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Vauxhall διατηρεί συνεργασία με τη Ryze και η Renault με την PlugPower, λύνοντας σε πρώτη φάση την ανεπαρκή υποδομή.
Αυτοκίνητα υδρογόνου: Άνοδος στις ΗΠΑ
Η στήριξη των κρατών και οι Επενδύσεις
Η δελεαστική προοπτική της κινητικότητας με το υδρογόνο, λαμβάνει υποστήριξη από κρατικές επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ. Όπως συμβαίνει στην Κίνα, στη Νότια Κορέα ή στη Γαλλία και καταφέρνει να προσελκύσει νεοφυείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν πάνω στο κομμάτι του υδρογόνου.
Τέλος, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί στη Γαλλία η προσπάθεια της εταιρείας Hopium. Αυτή δραστηριοποιείται πάνω στο κομμάτι των κινητήρων εσωτερικής καύσης με υδρογόνο όπου θέλει να έχει και την απόλυτη εξειδίκευση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ