Υβριδικό αυτοκίνητο: Όσα πρέπει να ξέρετε

Αρχικά είναι σημαντικό να αναφέρουμε, ότι ένα υβριδικό αυτοκίνητο έχει δύο κινητήριες μονάδες, αντί για μία. Ένα συμβατικό αυτοκίνητο κινείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό όχημα από έναν ηλεκτροκινητήρα. Ένα υβριδικό μοντέλο χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό και των δύο.

Για την κίνησή του χρησιμοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή λειτουργεί παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου, εξοικονομώντας ενέργεια ή ακόμα και ανακτώντας ενέργεια σε συγκεκριμένες συνθήκες (πχ εκκίνηση, φρενάρισμα, ακινητοποίηση κτλ).

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η οικονομία και η αποδοτικότητα του καυσίμου να είναι σαφώς μεγαλύτερη. Ειδικότερα κατά την οδήγηση στην πόλη.

Πόσα είδη υβριδικών αυτοκινήτων υπάρχουν;

Υπάρχει μια… ιεραρχία στην κατάταξη των υβριδικών αυτοκινήτων. Στη βάση της πυραμίδας βρίσκονται τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα, ακολουθούν τα πλήρως υβριδικά και στην κορυφή βρίσκονται τα plug-in υβριδικά.

Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα

Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αντικαθιστά την μίζα και τον εναλλάκτη (το λεγόμενο “δυναμό”). Κατ’ αυτό τον τρόπο, υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα και αναλαμβάνει τις ηλεκτρικές λειτουργίες του αυτοκινήτου όταν δεν υπάρχει φορτίο στον κινητήρα.

Στις κατηφόρες, για παράδειγμα, ή γενικά όταν δεν πατάς καθόλου το γκάζι ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και αναλαμβάνει να διαχειριστεί τιμόνι-φρένα και λοιπά παρελκόμενα το ηλεκτρικό μοτέρ.

Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα

Στα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα ο βενζινοκινητήρας βρίσκεται σε συνέργεια με το ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο αποτελείται από συστοιχία μπαταριών ιόντων ή λιθίου (συνήθως το δεύτερο), μια γεννήτρια και τον ηλεκτροκινητήρα.

Όταν το φορτίο γκαζιού είναι μικρό, την κίνηση αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο ηλεκτροκινητήρας. Όταν παραστεί ανάγκη για παραπάνω δύναμη, ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί παράλληλα και αναλόγως φορτίου.

Σε πλήρες άνοιγμα της πεταλούδας γκαζιού, το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει το 100% για να βοηθήσει το έργο της μηχανής εσωτερικής καύσης.

Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV)

Πρόκειται για το τελευταίο βήμα πριν την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μεγιστοποιώντας τα οφέλη της συνεργασίας κινητήρας εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού μοτέρ.

Εδώ οι μπαταρίες είναι ακόμα μεγαλύτερες και δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τον βενζινοκινητήρα ή την ανάκτηση ενέργειας για την φόρτισή τους.

Μπορούμε να συνδέσουμε το αυτοκίνητο στην πρίζα του σπιτιού μας -μέσω της κατάλληλης υποδοχής- και να φορτίσουμε τις μπαταρίες, κατά τον ίδιο τρόπο που φορτίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης: Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Πρόσφατα

Δημοφιλή