Το Υπουργείο Βαρέων Βιομηχανιών (MHI) στην Ινδία, έχει θέσει στόχο για 5.833 σταθμούς φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων της Ινδίας ως μέρος των 7.432 δημόσιων «καταστημάτων» γρήγορης φόρτισης που ανακοίνωσε το 2023. Αυτά θα κατασκευαστούν από τρεις εταιρείες πετρελαίου (OMC).
Ο μεγαλύτερος αριθμός φορτιστών θα κατασκευαστεί στη δυτική πολιτεία Μαχαράστρα, όπου βρίσκεται η Βομβάη. Δεύτερη κατά σειρά είναι η νότια πολιτεία Ταμίλ Ναντού με 649 τοποθεσίες. Το βόρειο κρατίδιο Uttar Pradesh, το οποίο μοιράζεται σύνορα με την εθνική πρωτεύουσα Δελχί, βρίσκεται στην τρίτη θέση με 525 δημόσιους σταθμούς γρήγορης φόρτισης.
Το MHI δεν θα ρυθμίσει το ίδιο τους δημόσιους ταχυφορτιστές. Αντίθετα, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαίου (OMCs) του δημόσιου τομέα του Υπουργείου Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου (MoPNG) – Indian Oil (IOCL), Bharat Petroleum (BPCL) και Hindustan Petroleum (HPCL), θα είναι υπεύθυνες για αυτό.
Η MHI δεν αποκάλυψε το ποσό της επένδυσης. Ωστόσο, επέβαλε κυρώσεις περίπου 88 εκατομμύρια ευρώ στις OMC για την εγκατάσταση συνολικά 7.432 σημείων πώλησης στο πλαίσιο του προγράμματος FAME India Phase II τον Μάρτιο του περασμένου έτους . Τότε, περίμενε ότι οι OMC θα είχαν ολοκληρώσει τις εργασίες τους μέχρι τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Προφανώς, το έργο τρέχει με χρονο-καθυστέρηση.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οδικών Μεταφορών και Αυτοκινητοδρόμων (MoRTH), η Ινδία διαθέτει ήδη 5.293 σταθμούς φόρτισης κατά μήκος των Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων. Η Μαχαράστρα έχει 750 τοποθεσίες, τις υψηλότερες μεταξύ όλων των πολιτειών και των περιοχών της Ένωσης (UTs). Το Uttar Pradesh, με 577, βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Η δυτική πολιτεία Ρατζαστάν, κοντά στο Δελχί στο βορειοδυτικό τμήμα της χώρας, κατέχει την τρίτη θέση με 482 σταθμούς φόρτισης.
Με τη σημαντική βελτίωση και επέκταση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων τα τελευταία χρόνια, τα αυτοκινούμενα ταξίδια γίνονται δημοφιλή. Έτσι, οι εξελίξεις στην υποδομή φόρτισης EV, πιθανότατα θα ωθήσουν περισσότερους πελάτες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι δημόσιοι και ιδιωτικοί μεταφορείς, θα πρέπει να αναπτύξουν περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία και να αυξήσουν το εύρος κάλυψης σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Ιδιωτικές εταιρείες εργάζονται επίσης για τη βελτίωση του δικτύου φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους της Ινδίας. Το ChargeZone, για παράδειγμα, στοχεύει να καλύψει 150.000 χλμ αυτοκινητοδρόμων και να εγκαταστήσει 1.000 σταθμούς φόρτισης σε βασικές διαδρομές.
Η εταιρεία εγκαθιστά φορτιστές υψηλής ισχύος με χωρητικότητα 360-1.200 kW σε δημοφιλείς διαδρομές δυτικού και νότιου αυτοκινητόδρομου όπως η Βομβάη-Αχμενταμπάντ, το Μπανγκαλόρ-Χαϊντεραμπάντ, το Μπανγκαλόρ-Τσενάι και το Μπανγκαλόρ-Πούνε-Βομβάη.
Πηγή: pib.gov.in