Η ZF ανακοίνωσε ότι θα μειώσει σταδιακά τον αριθμό των εργαζομένων στη Γερμανία κατά 11.000 σε 14.000 έως το 2028. Η αναδιάρθρωση θα επικεντρωθεί κυρίως στο τμήμα Electrified Powertrain Technologies «λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού, της πίεσης κόστους και της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα».
Η ZF απασχολεί σήμερα περίπου 54.000 άτομα στη Γερμανία. Μέχρι να ολοκληρωθεί το ανακοινωθέν πρόγραμμα αναδιάρθρωσης σε τέσσερα χρόνια, θα μπορούσαν να μείνουν μόνο μεταξύ 40.000 και 43.000 εργαζόμενοι. Σύμφωνα με τη ZF, η κίνηση δικαιολογείται από την ανάγκη αύξησης της ανταγωνιστικότητας και «ανταπόκρισης στις αλλαγές στον τομέα της κινητικότητας, ιδιαίτερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης».
Η ZF σκοπεύει να κάνει χρήση της δημογραφικής δομής του εργατικού δυναμικού και της εναλλαγής εργαζομένων κατά την περικοπή θέσεων εργασίας, για παράδειγμα, μέσω «εκτεταμένων προσφορών μερικής συνταξιοδότησης». Ταυτόχρονα, «προγράμματα απόλυσης είναι επίσης πιθανά».
Σύμφωνα με τον Γερμανό προμηθευτή, επέλεξε τη στρατηγική κατευθυντήρια αρχή «Ενίσχυση δυνατών σημείων» για αυτήν την αναδιοργάνωση της δομής. Έτσι, οι επενδύσεις στα τμήματα Τεχνολογίας Επαγγελματικών Οχημάτων, Λύσεων Πλαισίων, Βιομηχανικής Τεχνολογίας και Ανταλλακτικών θα αυξηθούν. Καθώς το τμήμα Electrified Drive Technologies τα πάει λιγότερο καλά, το κόστος θα μειωθεί εκεί.
Με τις μεγάλες εξαγορές της TRW το 2015 και της Wabco πέντε χρόνια αργότερα, η ZF ανέλαβε επίσης και συνέχισε να λειτουργεί πολλές τοποθεσίες στη Γερμανία. Αυτές θα συγχωνευθούν τώρα σε δίκτυα τοποθεσίας. «Αυτή η μικρής κλίμακας δομή τοποθεσίας μετατρέπεται τώρα σε μια βιώσιμη και πιο λιτή δομή δικτύου τοποθεσίας σε διάφορες φάσεις», ανακοίνωσε η εταιρεία.
Δεν αναφέρει τις ακριβείς τοποθεσίες ή τον αριθμό των επηρεαζόμενων υπαλλήλων στις τοποθεσίες που επηρεάζονται. Σύμφωνα με τη ZF, αυτό «διευκρινίζεται τώρα». Μόλις τον Ιούνιο, η ZF είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο απολύσεων στο Friedrichshafen μέχρι το 2028.
«Η εταιρική μας ευθύνη είναι να τοποθετήσουμε τη ZF για το μέλλον και να αναπτύξουμε περαιτέρω τις τοποθεσίες μας στη Γερμανία με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμα ανταγωνιστικές και σταθερά τοποθετημένες», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ZF, Holger Klein.
«Γνωρίζουμε ότι πρέπει επίσης να λάβουμε δύσκολες αλλά απαραίτητες αποφάσεις για να το πετύχουμε αυτό. Αλλά θέλουμε να βρούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις για όλους τους εμπλεκόμενους». Η εταιρεία έχει επανειλημμένα επισημάνει ότι η αναδιάρθρωση ή το κλείσιμο είναι επίσης δυνατά, εάν δεν βρει μακροπρόθεσμη προοπτική για μεμονωμένες τοποθεσίες, ή εάν η ανταγωνιστικότητά τους δεν μπορεί να βελτιωθεί μόνιμα.
Μια εστίαση της στρατηγικής αναπροσαρμογής, είναι στο τμήμα Electrified Powertrain Technologies, όπου μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο Stephan von Schuckmann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που είναι υπεύθυνος για αυτό το τμήμα, ανακοίνωσε την αποχώρησή του στα τέλη Ιουλίου, αν και για οικογενειακούς λόγους.
Η ZF γράφει τώρα: «Το τμήμα της παγκόσμιας αγοράς για επιβατικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και υπόκειται σε ισχυρή πίεση κόστους. Αυτό καθιστά δύσκολη τη διασταυρούμενη χρηματοδότηση αμιγώς ηλεκτρικών κινητήρων, που συχνά εξακολουθούν να έχουν χαμηλά περιθώρια κέρδους, με κινητήρες για συμβατικά και υβριδικά οχήματα.
Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει επίσης σε μείωση του όγκου των μεταδόσεων για συμβατικά και υβριδικά οχήματα». Συνεχίζει: «Ένα άλλο θέμα είναι η τρέχουσα κραυγαλέα αδυναμία στη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η οποία οδηγεί σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στις γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών συρμών που έχουν δημιουργηθεί με υψηλές επενδύσεις».
Η ZF δεν θέλει η αναπροσαρμογή να εκληφθεί ως το τέλος των φιλοδοξιών της για την ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά μάλλον ως προσαρμογή στην εντατικοποιημένη αγορά και το ανταγωνιστικό περιβάλλον. «Παρά την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς, ένα πράγμα είναι σαφές, το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση.
Έχουμε κάνει προληπτικές επενδύσεις εδώ και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν τον τομέα», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της ZF, Klein. Ωστόσο, η αλλαγμένη προοπτική της αγοράς και ο υψηλός ανταγωνισμός για τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης απαιτούν επίσης άνοιγμα στη συνεργασία καθώς και ισχυρές συνεργασίες. «Εκτός από τη δική μας δέσμευση, δηλαδή, να σημειώσουμε περαιτέρω πρόοδο στην ηλεκτρική κινητικότητα, πρέπει επίσης να εξετάσουμε αυτές τις επιλογές».
Πηγή: zf.com