Στην έκθεση Auto Shanghai, η γερμανική εταιρεία ZF παρουσίασε ένα νέο, προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα επέκτασης αυτονομίας (range extender), φέρνοντας έναν φρέσκο αέρα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Το σύστημα ξεχωρίζει για την ενιαία ηλεκτρική μονάδα κίνησης, που συνδυάζει τόσο τον ρόλο της γεννήτριας, όσο και της μετάδοσης κίνησης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο σύστημα διαθέτει τρία βασικά πλεονεκτήματα:
-
Συμβατότητα με τετρακίνηση χωρίς δεύτερη μονάδα κίνησης, μειώνοντας αισθητά το κόστος παραγωγής.
-
Εξαιρετικά συμπαγής σχεδίαση, που διευκολύνει την εγκατάσταση στον χώρο του κινητήρα.
-
Υψηλή απόδοση, τόσο για την παραγωγή ενέργειας, όσο και για την κίνηση του οχήματος, είτε χρησιμοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ, είτε κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αν και οι τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, η ZF γνωστοποίησε πως η παραγωγή της μονάδας μετάδοσης κίνησης, θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Παρόλο που δεν έχουν αναφερθεί συγκεκριμένοι πελάτες, η εταιρεία σημειώνει πως αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της στην αγορά των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων, ειδικά στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων εκτεταμένης αυτονομίας (EREV), που έχουν ιδιαίτερη απήχηση στις αγροτικές περιοχές της Κίνας.
ZF: Νέες λύσεις και στα επαγγελματικά οχήματα
Στο περίπτερό της στη Σαγκάη, η ZF παρουσίασε και άλλες καινοτομίες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με έμφαση στα επαγγελματικά οχήματα. Ξεχώρισε το AxTrax 2, ένα ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα αξόνων με αρθρωτή κατασκευή που προσφέρει συμπαγή, ελαφριά και αποδοτική λύση μετάδοσης κίνησης. Παράλληλα, η ZF ακολουθεί στρατηγική διπλής προσέγγισης, παρουσιάζοντας και το υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων TraXon 2 Hybrid.
ZF: Το Chassis 2.0 και η επόμενη εποχή της αυτόνομης οδήγησης
Κεντρική θέση στο περίπτερο της ZF κατέχει το Chassis 2.0, μια πλατφόρμα σχεδιασμένη να συνδέει και να ενοποιεί τα συστήματα του οχήματος, κρίσιμο για τα αυτόνομα, software-defined οχήματα. Βασισμένο στο λογισμικό cubiX, το Chassis 2.0 προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο στις οδηγικές συνθήκες και διευκολύνει την επικοινωνία ανάμεσα σε κρίσιμα υποσυστήματα.
Η τεχνολογία by-wire της ZF, βρίσκει ήδη εφαρμογή σε κινεζικά οχήματα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ναυαρχίδα της Nio, το ET9, που χρησιμοποιεί το σύστημα steer-by-wire της εταιρείας.
Δείτε ακόμα: Η ZF ανοίγει νέο εργοστάσιο εξαρτημάτων EV στην Κίνα
«Η ZF συνεχίζει να επενδύει σε πρωτοποριακές τεχνολογίες για την κινεζική αγορά», δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Holger Klein. «Από το Chassis 2.0 και τις λύσεις by-wire, μέχρι το νέο σύστημα επέκτασης αυτονομίας, προσαρμοζόμαστε πλήρως στις ανάγκες των πελατών μας και κινούμαστε με ταχύτητα… Κίνας».
Πηγή: press.zf.com