Η BYD επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, την Ασία και τη Νότια Αμερική, για να εξυπηρετήσει τις τοπικές αγορές και να παρακάμψει τους φραγμούς του εμπορίου, που δημιουργούνται ενάντια στα κινεζικά EV.
Η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας BYD αναμένει ότι οι παραδόσεις στο εξωτερικό, θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων στο μέλλον, υποδηλώνοντας ότι θα συνεχίσει να δημιουργεί παγκόσμιους κόμβους παραγωγής, για να ξεπεράσει τους τιμωρητικούς δασμούς. «Η υπερπόντια αγορά μας, θα αντιπροσωπεύει ένα σχετικά μεγάλο ποσοστό των παγκόσμιων πωλήσεών μας στο μέλλον», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος Stella Li σε μια συνέντευξη στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Shenzhen.
Κληθείσα να γίνει πιο συγκεκριμένη, είπε ότι «σχεδόν οι μισές» πωλήσεις θα προέρχονται από το εξωτερικό. Αν και η Li δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για τον στόχο παγκόσμιων πωλήσεων, θα απαιτούσε τεράστια αύξηση στην παραγωγή και τις παραδόσεις. Η BYD βρίσκεται σε καλό δρόμο για να φτάσει τις 500.000 πωλήσεις στο εξωτερικό φέτος, έχοντας φτάσει τις 270.000 τους πρώτους επτά μήνες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 14% του συνολικού της συνόλου. Ο συνολικός στόχος της BYD είναι να πουλήσει περίπου 3,6 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα το 2024, κυρίως στην εγχώρια αγορά της.
Για την επίτευξη του παγκόσμιου στόχου, η BYD επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, την Ασία και τη Νότια Αμερική για να εξυπηρετήσει τις τοπικές αγορές και τα εμπόδια στο εμπόριο που δημιουργούνται ενάντια στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση νωρίτερα αυτό το μήνα επέβαλε επιπλέον δασμό 17 τοις εκατό στα αυτοκίνητα BYD, ενώ ο Καναδάς και οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει εισφορές 100 τοις εκατό στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κατηγορώντας την Κίνα για εξαπάτηση στο εμπόριο, επιδοτώντας την αυτοκινητοβιομηχανία της.
Η BYD έχει ένα εργοστάσιο σε λειτουργία στην Ταϊλάνδη, ενώ υπάρχει περισσότερη παραγωγική ικανότητα στην Ουγγαρία, τη Βραζιλία και την Τουρκία. Έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει εργοστάσιο στην Ινδονησία και είναι έτοιμη να υπογράψει συμφωνία παραγωγής στο Μεξικό. Για να αναπτύξει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της εκτός Κίνας, τον περασμένο μήνα υπέγραψε συμφωνία με την Uber για την τοποθέτηση 100.000 EVs στην πλατφόρμα της εταιρείας ride-hailing και ήταν ένας από τους σημαντικότερους χορηγούς των τουρνουά ποδοσφαίρου Euro 2024 και Copa America.
Η διεθνής ώθηση πιθανότατα θα εμφανιστεί σε μια ισχυρή οικονομική έκθεση και αύξηση των καθαρών εσόδων του πρώτου εξαμήνου, που η BYD θα δημοσιεύσει αργότερα. Ο στόχος των παγκόσμιων πωλήσεων του 50%, πιθανότατα δεν θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με την αναλύτρια αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence China, Joanna Chen. «Αυτό το μείγμα 50 τοις εκατό είναι τουλάχιστον μια ιστορία του 2030, ή ακόμα και αργότερα», είπε η Τσεν. «Μεταξύ των κινεζικών OEM, το τρέχον μείγμα της Chery Auto, είναι περίπου το μισό εξαγωγικό και το μισό εγχώριο.
Η BYD έχει πωλήσει καλά σε χώρες όπως η Βραζιλία, το Ισραήλ, η Ταϊλάνδη και η Αυστραλία, αλλά οι Ευρωπαίοι οδηγοί παραμένουν λιγότερο ενθουσιασμένοι με την αγορά ενός EV. Η BYD έχει γίνει επίσης η κυρίαρχη δύναμη στην εγχώρια αγορά της, ξεπερνώντας καθιερωμένες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο Όμιλος Volkswagen, πουλώντας 3 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι.
Κέντρα δεδομένων
Η BYD δημιουργεί επίσης τα δικά της κέντρα δεδομένων σε μεμονωμένες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς επεκτείνει τα αυτόνομα και συνδεδεμένα στο διαδίκτυο αυτοκίνητά της, είπε η Li. Τα δεδομένα που συλλέγονται δεν θα σταλούν στην Κίνα, είπε, αποκλείοντας ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων, κάτι που οι ΗΠΑ επιδιώκουν να κατηγορήσουν.
Οι προσπάθειες για τη διατήρηση ασφαλών δεδομένων των πελατών, αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση της ανταγωνιστικής κατασκευάστριας EV Xpeng, να δημιουργήσει κέντρα δεδομένων μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη, για να αντιμετωπίσει τη συλλογή δεδομένων λογισμικού στα αυτοκίνητά της με έξυπνη οδήγηση.
Πηγή: europe.autonews.com