Τι σχέση έχει το μέγεθος των τροχών με την αυτονομία ενός EV;

Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο πώς τα μεγέθη των τροχών, μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση και την αυτονομία των EV.

Ακούστε το άρθρο

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τροχούς σε μεγέθη που φτάνουν τις 24 ίντσες σε ορισμένες περιπτώσεις, οι οποίοι συχνά φαίνονται υπέροχοι, αλλά έχουν μειονεκτήματα που μπορούν να επηρεάσουν πολλούς τομείς της απόδοσης ενός EV οχήματος, όπως η ποιότητα κύλισης, τα επίπεδα ήχου στο εσωτερικό, η οικονομία καυσίμου και η επιτάχυνση. Αυτά τα μειονεκτήματα, μπορούν να ενισχυθούν για τα ηλεκτρικά οχήματα, όπου μικρές αλλαγές, μπορούν να έχουν αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην αυτονομία οδήγησης και στην απόδοση.

Αν και είναι δυνατή η αλλαγή μεγεθών των τροχών σε σχεδόν οποιοδήποτε όχημα, είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι η εναλλαγή ενός μεγέθους με άλλο, μπορεί να επηρεάσει την αυτονομία ενός EV, ακόμα κι αν η προκύπτουσα συνδυασμένη διάμετρος τροχού και ελαστικού δεν αλλάζει από την προηγούμενη ρύθμιση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν προσεκτικά τα μεγέθη των τροχών και των ελαστικών, για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση και η αλλαγή της εργοστασιακής ρύθμισης, μπορεί να έχει περισσότερα αρνητικά αποτελέσματα από τα θετικά. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο πώς τα μεγέθη των τροχών, μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση και την αυτονομία των EV.

Τι σχέση έχει το μέγεθος τροχών του EV με την ηλεκτρική αυτονομία;

Όλα τα σύγχρονα οχήματα, διαθέτουν μια ποικιλία υπολογιστών και αισθητήρων, που παρακολουθούν τα πάντα, από τη θερμοκρασία του λαδιού του κινητήρα, μέχρι το πόσο υγρό πλύσης του παρμπρίζ έχει απομείνει στο ρεζερβουάρ. Παρακολουθούν επίσης την ταχύτητα του οχήματος και τα χιλιόμετρα του χιλιομετρητή, τα οποία υπολογίζονται με βάση την ταχύτητα με την οποία περιστρέφονται οι τροχοί.

Οι μεγαλύτεροι τροχοί και τα ελαστικά που υπερβαίνουν τις μετρήσεις της εργοστασιακής διαμέτρου, μπορεί να αναγκάσουν το ταχύμετρο να διαβάσει χαμηλότερη ταχύτητα και το χιλιομετρητή να μετρήσει λιγότερα χλμ. Το ίδιο ισχύει και στην όπισθεν, εάν η διάμετρος του τροχού και του ελαστικού είναι μικρότερη από την εργοστασιακή ρύθμιση.

Όποιος θέλει να αυξήσει το μέγεθος του τροχού του οχήματός του, πρέπει επίσης να μειώσει το ύψος του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού, ώστε να ταιριάζει με το αρχικό συνδυασμένο μέγεθος του εργοστασιακού τροχού και του ελαστικού. Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση ελαστικών χαμηλότερου προφίλ, σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερο λάστιχο μεταξύ των τροχών και του δρόμου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερο άνετη οδήγηση.

Τι σχέση έχει το μέγεθος τροχών του EV με την ηλεκτρική αυτονομία;

Πώς τα μεγέθη τροχών EV επηρεάζουν την αυτονομία

Πολλά νέα EV διατίθενται με ελαστικά σχεδιασμένα να μειώνουν την τριβή και την αντίσταση κύλισης. Διαθέτουν μοναδικό σχέδιο πέλματος, εξειδικευμένες συνθέσεις καουτσούκ και άλλα χαρακτηριστικά, που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας των EV, διατηρώντας παράλληλα ευχάριστη δυναμική οδήγησης, χαμηλά επίπεδα ήχου και αυξημένη ανθεκτικότητα.

Είναι δυνατό να αντικαταστήσετε αυτά τα ελαστικά με ένα σετ που δεν έχει σχεδιαστεί για ηλεκτρικά οχήματα, αλλά μπορεί να χάσετε μερικά από τα οφέλη που προέρχονται από αυτά τα εξειδικευμένα ελαστικά.

Τι σχέση έχει το μέγεθος τροχών του EV με την ηλεκτρική αυτονομία;

Εάν σκοπεύετε να αυξήσετε το μέγεθος του τροχού σας, θα χρειαστείτε νέα ελαστικά. Μπορεί να βρείτε ελαστικά ειδικά για EV που ταιριάζουν στους μεγαλύτερους τροχούς, αλλά ένα άλμα στη διάμετρο του τροχού, συνήθως συνοδεύεται από αύξηση του πλάτους. Αυτό φέρνει μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης στο ελαστικό, ακόμα κι αν η διάμετρος του τροχού και του ελαστικού ταιριάζουν με το αρχικό σετ.

Πέρα από τον αρνητικό αντίκτυπο της αυτονομίας και της άνεσής σας, μπορεί επίσης να διαπιστώσετε ότι οι φαρδύτεροι τροχοί, τρίβουν το εσωτερικό των θόλων των τροχών και η απόδοση στην στροφή αλλά και στο φρενάρισμα, μπορεί να είναι διαφορετική από ό,τι περιμένετε.

Είναι επίσης σημαντικό να λάβετε υπόψη το βάρος του τροχού, το οποίο συμβάλλει σε αυτό που είναι γνωστό ως μη αναρτημένο βάρος. Ο όρος αναφέρεται σε εξαρτήματα του οχήματος όπως οι τροχοί και τα ελαστικά, το σύστημα πέδησης και άλλα.

Χάρη στις προόδους στις τεχνολογίες των υλικών, πολλοί νεότεροι τροχοί βελτιωμένης απόδοσης, είναι ελαφρύτεροι από την εργοστασιακή ρύθμιση, αλλά άλλοι, προσθέτουν βάρος, ειδικά καθώς αυξάνεται το μέγεθος. Οι βαρύτεροι τροχοί, απαιτούν περισσότερη ενέργεια για να στρίψουν και μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη καταπόνηση στην μπαταρία ενός EV.

Τι σχέση έχει το μέγεθος τροχών του EV με την ηλεκτρική αυτονομία;

Άλλοι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη με τα μεγέθη τροχών των EV

Πέρα από το εύρος και την απόδοση, εδώ είναι πολλά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη. Οι ποιοτικοί τροχοί – ζάντες από την αγορά του aftermarket είναι συνήθως ακριβοί. Και αυτό συμβαίνει πριν ακόμα αγοράσετε τα μεγαλύτερα ελαστικά που απαιτούνται για αυτούς. Τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν επίσης να φθείρουν τα ελαστικά τους γρηγορότερα από τα ισοδύναμα θερμικά μοντέλα, επομένως πρέπει να γνωρίζετε, ότι θα πληρώσετε για πιο συχνές αντικαταστάσεις ελαστικών.

Τι σχέση έχει το μέγεθος τροχών του EV με την ηλεκτρική αυτονομία;

Ορισμένοι τροχοί aftermarket, μπορεί να μην ταιριάζουν στο όχημά σας, ακόμα κι αν σας αρέσει η σχεδίαση τους. Η εγκατάσταση φαρδύτερων τροχών στις εργοστασιακές πλήμνες, θα μπορούσε να προκαλέσει την προεξοχή του τροχού από τους θόλους των τροχών. Είναι επίσης σημαντικό να βεβαιωθείτε, ότι οι τροχοί που επιλέγετε, έχουν βαθμό φορτίου που μπορεί να αντέξει το μεγάλο απόβαρο του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου.

Τέλος, σκεφτείτε τους επιβάτες σας. Το να ανεβείτε μια ίντσα ή δύο σε μεγέθη τροχών, σημαίνει μείωση του πλευρικού τοιχώματος του ελαστικού, κάτι που μπορεί να επηρεάσει δραστικά την ποιότητα κύλισης του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου, αλλά και τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό.

 

abb_img