Το DS 3 E-Tense αναμένεται να αλλάξει γενιά το 2027. Η Stellantis δεν θέλει μόνο να αλλάξει την εικόνα του συμπαγούς crossover, αλλά και να μεταφέρει την παραγωγή από τη Γαλλία στην Ισπανία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ΜΜΕ, η Stellantis σκοπεύει να μεταφέρει την παραγωγή της νέας γενιάς του DS 3 E-Tense που έχει προγραμματιστεί για το 2027, από το γαλλικό εργοστάσιο στο Poissy κοντά στο Παρίσι, στο εργοστάσιο της Σαραγόσα στην Ισπανία. Το νέο DS 3 E-Tense, το οποίο σύμφωνα με την L’Argus θα μετατραπεί από crossover σε sedan, θα βγει από τη γραμμή παραγωγής εκεί, μαζί με τα νέα Peugeot e-208 και Opel Corsa-e.
Και τα τρία ηλεκτρικά οχήματα, θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα STLA Small. Αυτό είναι λογικό, καθώς η STLA Small προορίζεται να αντικαταστήσει το τρέχον e-CMP, στο οποίο βασίζονται οι τρέχουσες γενιές των τριών σειρών μοντέλων. Επομένως, η κοινή παραγωγή φαίνεται λογική. Ωστόσο, αυτό εγείρει ερωτήματα, σχετικά με το μέλλον του εργοστασίου στο Poissy, όπου το Opel Mokka παράγεται επί του παρόντος μαζί με το DS 3. Στη Γαλλία, το κλείσιμο του εργοστασίου συζητείται ήδη, καθώς η υποτιθέμενη μετεγκατάσταση του DS 3 στην Ισπανία, είναι πιθανό να τροφοδοτεί αυτές τις φήμες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της La Tribuna de Automoción, η παραγωγή του νέου DS 3 E-Tense πρόκειται να ξεκινήσει στη Σαραγόσα τον Μάιο του 2027 με ετήσιο όγκο 35.000 μονάδων. Η Stellantis προφανώς υποθέτει, ότι το DS 3 θα παραμείνει ένα εξειδικευμένο μοντέλο, ακόμα και με τη νέα φιλοσοφία του αμαξώματος.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι το DS 3 στη Σαραγόσα, θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη Lancia Ypsilon ως εξειδικευμένο μοντέλο. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται με βάση το e-CMP μαζί με τα αυτοκίνητα της Peugeot και της Opel. Υπήρξαν ήδη εικασίες, ότι η Lancia θα μπορούσε να μεταφερθεί σε ένα ιταλικό εργοστάσιο της Stellantis, εάν η Σαραγόσα μετατραπεί σε STLA Small.
Ανεξάρτητα από την κατανομή των μοντέλων, το άρθρο της L’Argus περιέχει επίσης ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ίδια την πλατφόρμα. Σύμφωνα με ανώνυμες πηγές της γαλλικής εφημερίδας, το STLA Small, θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά κυψέλες LFP της CATL, οι οποίες θα επιτρέπουν αυτονομία, έως και 500 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Stellantis αναζητούσε εδώ και αρκετό καιρό μια τοποθεσία για το τέταρτο ευρωπαϊκό γιγα-εργοστάσιο μπαταριών της, το οποίο πιθανότατα θα κατασκευαστεί κοντά στο εργοστάσιο της Σαραγόσα.
Αυτό ταιριάζει με τη συνεργασία με την CATL, για μπαταρίες LFP στην Ευρώπη, που ανακοινώθηκε επίσημα από την Stellantis στα τέλη Νοεμβρίου του 2023. Σύμφωνα με την L’Argus, το εργοστάσιο LFP στη Σαραγόσα, θα μπορούσε επίσης να προμηθεύει το μαροκινό εργοστάσιο στην Κένιτρα, όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα SUV όπως το Citroën C3 Aircross και το Opel Frontera, πρόκειται να κατασκευαστούν στο μέλλον.
Πηγή: largus.fr