Γιατί η Porsche θέλει να πάει την παραγωγή της Taycan στη Λειψία

Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις της Porsche παγκοσμίως ήταν 7% μειωμένες, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος

Ακούστε το άρθρο

Η Porsche προφανώς σκέφτεται να μεταφέρει την παραγωγή της Taycan από το Zuffenhausen στη Λειψία. Άλλα ηλεκτρικά μοντέλα είναι επίσης πιθανό να καθυστερήσουν ή να προσαρμοστούν ανάλογα. Αυτά εξακολουθούν να είναι μόνο εκτιμήσεις, αλλά σίγουρα έχουν σοβαρό υπόβαθρο.

Είναι σαφές ότι τα στοιχεία πωλήσεων της Porsche, πρόσφατα, έχουν μειωθεί. Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις της Porsche παγκοσμίως ήταν 7% μειωμένες, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στην κρίσιμη κινεζική αγορά, οι πωλήσεις μειώθηκαν ακόμη και κατά 29%. Ακόμη και η αύξηση του 8% στη Γερμανία, δεν θα μπορούσε να αντισταθμίσει τη συνολική κατάσταση, καθώς και η Βόρεια Αμερική είναι επίσης μειωμένη κατά 5%.

Το πρόβλημα για την Porsche, είναι ο σχεδιασμός των μοντέλων: πριν από μερικά χρόνια, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, έθεσε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο το 80% όλων των νέων Porsche, να είναι αμιγώς ηλεκτρικές έως το 2030. Στο μεταξύ, η διοίκηση έχει αμβλύνει αυτόν τον στόχο.

Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών δεν έχουν εξελιχθεί όπως είχε προγραμματιστεί (επίσης λόγω των καθυστερήσεων στο μοντέλο Macan) και η Porsche δεν έχει πλέον επενδύσει, στην περαιτέρω ανάπτυξη των υπαρχουσών πλατφορμών κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Automobilwoche, νέα σχέδια γίνονται τώρα σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης και της παραγωγής. Καθώς η ζήτηση για την Taycan έχει μειωθεί απότομα παρά το λίφτινγκ στις αρχές του τρέχοντος έτους, προφανώς υπάρχουν σχέδια, για την κατασκευή του ηλεκτρικού σαλούν στη Λειψία στο μέλλον.

Η παραγωγή της Taycan ενσωματώθηκε στο υπάρχον εργοστάσιο του Zuffenhausen, με τεράστιες δαπάνες, κυρίως κατόπιν αιτήματος του τότε Προέδρου του Συμβουλίου Εργασίας, Uwe Hück. Οι εργαζόμενοι μάλιστα παραχώρησαν μέρος του μισθού τους, για να χρηματοδοτήσουν τις νέες εγκαταστάσεις. Τώρα όμως η ζήτηση δεν υπάρχει πια, οι συμβάσεις των έκτακτων εργαζομένων δεν παρατείνονται, ενώ γίνεται λόγος για λήξη έως και 1.000 συμβάσεων.

Ο Lutz Meschke, CFO και Αναπληρωτής Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου, λέγεται ότι υποστηρίζει μια προσέγγιση, στην οποία το εργοστάσιο της Taycan θα κατασκευάζει εξατομικευμένα οχήματα. Η Porsche, μπορεί επί του παρόντος να κατασκευάσει μόνο 500 εξαιρετικά «προσαρμοσμένα» οχήματα, για τα οποία οι πελάτες πληρώνουν πολλά χρήματα, ειδικά για την εμβληματική 911.

Η Porsche Taycan θα κατασκευάζεται στη Λειψία στο μέλλον;

Ο τρέχων σχεδιασμός, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα, όχι μόνο στην παραγωγή, αλλά και στην ανάπτυξη. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου SUV της Cayenne που σχεδιάστηκε για το 2026, θα μπορούσε να καθυστερήσει όπως η Macan, αφού η ηλεκτρική Cayenne βασίζεται επίσης στο PPE. Καθώς το Audi Q7 και το VW Touareg βασίζονται επίσης σε αυτήν την πλατφόρμα (και τα τρία κατασκευάζονται στην Μπρατισλάβα), η Porsche είναι απίθανο να αποφασίσει μόνη της.

Η επερχόμενη ηλεκτρική ναυαρχίδα K1, ένα επταθέσιο ηλεκτρικό SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα SSP του Ομίλου, θα κατασκευαστεί στη Λειψία από το 2027. «Η αναβολή του έργου για μερικά χρόνια» είναι προφανώς ένα σενάριο στο τραπέζι, γράφει η Automobilwoche.

Υπάρχουν επίσης κάποιες πληροφορίες για τον ηλεκτρικό διάδοχο της σειράς 718. Η Porsche δεν έχει ακόμη αναπτύξει τη δική της ηλεκτρική πλατφόρμα για τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα των Boxster και Cayman. Αντίθετα, η υπάρχουσα πλατφόρμα των σπορ αυτοκινήτων με κινητήρα στο κέντρο, έχει αναπτυχθεί περαιτέρω.

Ως αποτέλεσμα, η μπαταρία πρέπει να τοποθετηθεί στο κέντρο του οχήματος, αντί στο κάτω μέρος του αμαξώματος, για να επιτευχθούν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά οδήγησης. Αλλά: «Αποδεικνύεται τόσο δύσκολο, που η Porsche ζητά συνεχώς προσαρμογές από τον προμηθευτή μπαταριών Valmet Automotive, η οποία έχει κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στη Βάδη-Βυρτεμβέργη. Στο μεταξύ, η φινλανδική εταιρεία, φέρεται να έχει επιβαρυνθεί με σημαντικά πρόσθετα έξοδα, λόγω της καθυστέρησης, για την οποία η Porsche προφανώς δεν θέλει να πληρώσει, ή θέλει να πληρώσει μόνο εν μέρει, γράφει η Automobilwoche.

Η παραγωγή των δύο εκδόσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα ολοκληρωθεί το επόμενο καλοκαίρι. Δεδομένων των ανεπίλυτων προβλημάτων, το ηλεκτρικό μοντέλο είναι πίσω από το χρονοδιάγραμμα και επομένως μπορεί να υπάρξει ένα κενό στη γκάμα των μοντέλων της Porsche.

Πηγή: automobilwoche.de

abb_img