Μοιράσου το!

Η Porsche αναβάλλει τον διάδοχο της ηλεκτρικής 718 για το 2027

Η Porsche αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, κυρίως λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού

Ακούστε το άρθρο

Η Porsche σχεδίαζε να εισάγει στην αγορά τον ηλεκτρικό διάδοχο των μοντέλων 718 Boxster και Cayman μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Ωστόσο, λόγω προβλημάτων και καθυστερήσεων, το ηλεκτρικό διθέσιο σπορ αυτοκίνητο δεν θα εμφανιστεί πριν από δύο χρόνια. Η κύρια αιτία αυτής της καθυστέρησης φαίνεται να είναι η αφερεγγυότητα της Northvolt, η οποία ανέπτυξε τις μπαταρίες υψηλής απόδοσης που απαιτούνται για τα νέα μοντέλα.

Ο Oliver Blume, Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche και του Ομίλου VW, αναφέρει ότι η διαθεσιμότητα των κυψελών μπαταριών υψηλής απόδοσης αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Η εταιρεία αναζητά εναλλακτικές λύσεις, αλλά προς το παρόν το ηλεκτρικό 718 θα ακολουθήσει την κυκλοφορία της ηλεκτρικής Cayenne, η οποία έχει προγραμματιστεί για το 2026. Η καθυστέρηση επιβεβαιώνεται έμμεσα και από την ετήσια έκθεση της Porsche για το 2024, όπου αναφέρεται ότι τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα στην κατηγορία 718 θα ακολουθήσουν την ηλεκτρική Cayenne, χωρίς να δίνεται συγκεκριμένη ημερομηνία.

Πέρα από τις δυσκολίες με τις μπαταρίες, υπήρξαν και αναφορές για προβλήματα με ένα απροσδιόριστο εξάρτημα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ωστόσο, ο Blume επιβεβαιώνει ότι η κύρια πρόκληση είναι η διαθεσιμότητα των κυψελών μπαταριών. Η Porsche είχε βασιστεί στις μπαταρίες της Northvolt, αλλά η αφερεγγυότητα της τελευταίας έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Δείτε ακόμη: Η Porsche Taycan Turbo GT έσπασε τα χρονόμετρα στη πίστα του Interlagos 

Η Porsche αναβάλλει τον διάδοχο της ηλεκτρικής 718 για το 2027

Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης προκλήσεις με άλλα ηλεκτρικά προγράμματα. Το ηλεκτρικό Cayenne, που έχει προγραμματιστεί για το 2026, θα είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα PPE, μετά το Macan. Το έργο K1, που στοχεύει στην παραγωγή ενός ηλεκτρικού επταθέσιου SUV, πιθανότατα θα καθυστερήσει πέρα από το προγραμματισμένο 2027, αν και οι εργασίες κατασκευής έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά.

Δείτε ακόμη: Σταματά η παραγωγή των Porsche 718 Boxster και Cayman

Η στρατηγική της Porsche να βασίζεται σε έναν μόνο προμηθευτή για κρίσιμα εξαρτήματα, όπως οι μπαταρίες, αποδεικνύεται ριψοκίνδυνη. Η εταιρεία αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα με τις μπαταρίες V4Drive της Varta για το υβριδικό μοντέλο 911 GTS. Η αφερεγγυότητα της Northvolt, η οποία δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση παρά τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης, έχει επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση. Η εταιρεία βρίσκεται τώρα υπό διαχείριση, με στόχο την αναδιοργάνωση ή την πώληση τμημάτων της.

Συνολικά, η Porsche αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, κυρίως λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού και την εξάρτηση από συγκεκριμένους προμηθευτές. Η εταιρεία αναζητά τρόπους να ξεπεράσει αυτές τις δυσκολίες, αλλά οι καθυστερήσεις φαίνεται να είναι αναπόφευκτες.

Πηγές: automobilwoche.de ,  porsche.com