Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού αυξάνουν τα ασφάλιστρα

Παρά την αύξηση της ασφάλειας, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού εκτοξεύουν το κόστος επισκευών και ασφάλισης.

Ακούστε το άρθρο

Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν την ασφάλεια και την οδηγική άνεση, ενδέχεται να συνοδεύονται από ένα δυσάρεστο και συχνά υποτιμημένο μειονέκτημα: υψηλότερα ασφάλιστρα. Αν και φαίνεται αντιφατικό ότι η τεχνολογία που προορίζεται να αποτρέπει ατυχήματα, καταλήγει να επιβαρύνει οικονομικά τους οδηγούς, η εξήγηση κρύβεται στο αυξημένο κόστος επισκευής, των εν λόγω συστημάτων.

Σύμφωνα με μελέτη που επικαλείται το Auto News, η ευαισθησία και η πολυπλοκότητα των συστημάτων αυτών, απαιτούν εξαιρετικά ακριβή ρύθμιση. Για παράδειγμα, ένας αισθητήρας που παρεκκλίνει μόλις κατά μία μοίρα, κάτι αντίστοιχο με το πάχος μιας επαγγελματικής κάρτας, μπορεί να οδηγήσει σε σφάλμα έως και 1.676 χιλιοστά σε απόσταση 91,4 μέτρων. Αυτή η ανάγκη για ακριβή καλιμπράρισμα, περιορίζει δραματικά τα συνεργεία, που μπορούν να αναλάβουν τέτοιου είδους επισκευές.

Το απαιτούμενο σε εξοπλισμό, είναι εξειδικευμένο και πανάκριβο. Οι εγκαταστάσεις πρέπει να διαθέτουν απολύτως επίπεδο δάπεδο, ιδανικό φωτισμό και ειδικούς στόχους για τη βαθμονόμηση των αισθητήρων. Το συνολικό κόστος εγκατάστασης μπορεί να φτάσει ακόμα και το 1 εκατομμύριο δολάρια (περίπου 878.000 ευρώ), ποσό που μόνο λίγα συνεργεία μπορούν να επενδύσουν.

«Φτάνουμε στο σημείο όπου γίνεται σχεδόν απαγορευτικό να επισκευάσεις ένα αυτοκίνητο», δηλώνει χαρακτηριστικά στο Autonews ο Hami Ebrahimi, εμπορικός διευθυντής της Caliber Collision.

Ακόμη χειρότερα, πολλοί οδηγοί επιλέγουν να απενεργοποιούν τα συστήματα υποβοήθησης, κρίνοντάς τα ενοχλητικά ή περιττά. Ως αποτέλεσμα, οι ασφαλιστικές εταιρείες, καλούνται να καλύψουν το κόστος επισκευής συστημάτων, που στην πράξη δεν χρησιμοποιούνται καν, κάτι που επηρεάζει αρνητικά το σύνολο της αγοράς.

Η επίπτωση αυτής της κατάστασης, αποτυπώνεται στα ασφάλιστρα, τα οποία συνεχώς αυξάνονται. Έρευνα της ValuePenguin, εκτιμά ότι το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο στις ΗΠΑ θα φτάσει τα 2.101 δολάρια (περίπου 1.845 ευρώ), ιστορικό υψηλό. Η τεχνολογία και κυρίως η ενσωμάτωσή της ως στάνταρ εξοπλισμός από τους κατασκευαστές, συμβάλλει σημαντικά στην άνοδο αυτή.

Το πρόβλημα, όμως, δεν σταματά εκεί. Η συνολική εμπειρία ιδιοκτησίας οχήματος, γίνεται όλο και πιο ακριβή. Σύμφωνα με στοιχεία του AAA, το μέσο ετήσιο κόστος για την κατοχή και λειτουργία ενός νέου αυτοκινήτου, ανέρχεται πλέον στα 12.297 δολάρια, δηλαδή περίπου 1.025 δολάρια τον μήνα. Πρόκειται για αύξηση 115 δολαρίων, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η υπόσχεση για μεγαλύτερη ασφάλεια, συνοδεύεται τελικά από υψηλότερο τίμημα, όχι μόνο στο κόστος αγοράς, αλλά και στη συντήρηση, την ασφάλιση και την καθημερινή χρήση. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, το ερώτημα παραμένει: πόσο ασφαλής και οικονομικά βιώσιμη, μπορεί να παραμείνει η οδήγηση στο μέλλον;

Πηγή: carscoops.com