Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Υψηλό το κόστος επισκευής

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν υψηλότερο κόστος επισκευής μετά από σύγκρουση κατά 26,6%, σε σχέση με τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα.

Ακούστε το άρθρο

Οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, υψηλό είναι και το κόστος επισκευής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από σύγκρουση.

Συγκεκριμένα, ένα μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρουσιάζει 26,6% υψηλότερο κόστος επισκευής μετά από μετωπική σύγκρουση σε σχέση με ένα αντίστοιχης κατηγορίας συμβατικό.

Μάλιστα, η διαφορά φτάνει το 53,3% στην περίπτωση σύγκρουσης ενός μικρού πολυτελούς ηλεκτρικού SUV με αντίστοιχο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα.

Τι επηρεάζει το κόστος ασφάλισης του αυτοκινήτου;

Τι προκαλεί το υψηλό κόστος επισκευής;

Το υψηλό κόστος επισκευής έχει ως αιτία το υψηλότερο κόστος των εξειδικευμένων ανταλλακτικών. Ακόμη, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα υψηλότερα ποσοστά εργασίας των μηχανικών που έχουν ειδικές γνώσεις για την επισκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Επιπλέον, το κόστος επηρεάζουν οι καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και ο μεγαλύτερος κίνδυνος διαγραφής των ηλεκτρικών οχημάτων από τους ασφαλιστές, εάν οι μπαταρίες δεν είναι πλέον λειτουργικές.

Τέλος, τα σχέδια των κατασκευαστών προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό τα εξαρτήματα υψηλής τάσης των ηλεκτρικών οχημάτων σε περίπτωση σύγκρουσης. Ακόμη, προειδοποιούν εάν είναι αναγκαία η αντικατάσταση της μπαταρίας.

Χρειάζονται ασφαλιστική κάλυψη τα ηλεκτρικά ποδήλατα;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ασφάλιστρα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν και υψηλότερα ασφάλιστρα σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, την τάση επιβεβαιώνει και η LeasePlan, η οποία προτείνει 12% υψηλότερη τιμή ασφάλισης στα ηλεκτρικά σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Στο υψηλό κόστος ασφάλισης συμβάλλουν τα υλικά κατασκευής, τα οποία είναι ακριβότερα και ελαφρύτερα, όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα.

Επιπλέον, την τιμή των ασφάλιστρων ανεβάζει και ο σχεδιασμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτός, διαχέει την ενέργεια της σύγκρουσης με διαφορετικό τρόπο, αφού δεν υπάρχει κινητήρας στο μπροστινό μέρος για να απορροφήσει την κρούση.

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Πιθανή η αύξηση τους

Σύμφωνα με την CCC Intelligent Solutions, το 50% των αξιώσεων για αντικατάσταση της μπαταρίας σε ηλεκτρικά οχήματα θεωρήθηκαν ως συνολική απώλεια του αυτοκινήτου. Σε αυτό οδήγησε το υψηλό κόστος της μπαταρίας.

Τέλος, η φόρτιση εγκυμονεί πρόσθετους κινδύνους στην ασφάλιση των ηλεκτρικών, όπως η ευθύνη έναντι τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει σε καλώδιο κατά τη φόρτιση και τραυματιστεί. Παράλληλα υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για τα καλώδια, τους συνδέσμους και τους φορτιστές.

Τέλος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν χαμηλότερο κόστος service, καθώς διαθέτουν λιγότερα κινούμενα εξαρτήματα. Ωστόσο, η Allianz προτείνει την αύξηση των ασφαλίστρων. Θεωρεί ότι τα εν λόγω εξαρτήματα έχουν πιο δαπανηρή και χρονοβόρα αντικατάσταση, καθώς είναι συνδεδεμένα με αισθητήρες.

abb_img