Η Porsche ετοιμάζει την πιο εντυπωσιακή άφιξη της χρονιάς: την ολοκαίνουργια, πλήρως ηλεκτρική Cayenne EV, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου. Και δεν είναι απλά άλλο ένα premium SUV με μπαταρία – είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που κρύβει στο «μανίκι» του ένα πραγματικό τεχνολογικό άλμα: ασύρματη φόρτιση της κύριας μπαταρίας.

Δεν μιλάμε για το συνηθισμένο wireless pad των smartphone. Η Cayenne EV θα μπορεί να φορτίζει την τεράστια μπαταρία της, χωρίς να συνδέεται πουθενά. Πρόκειται για επαγωγική φόρτιση – μια ιδέα που δοκιμάζεται εδώ και χρόνια από Tesla, Volvo και άλλες μάρκες, αλλά καμία δεν την έφερε στην παραγωγή μέχρι τώρα.

Σύμφωνα με την Porsche, περίπου το 75% των ιδιοκτητών, φορτίζουν ήδη στο σπίτι – κάτι που καθιστά την τεχνολογία εξαιρετικά χρήσιμη στην καθημερινότητα. Η πλάκα φόρτισης έχει διαστάσεις 117 x 78 x 6 εκ., ζυγίζει 50 κιλά και τοποθετείται σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να παρκάρει το Cayenne EV ακριβώς από πάνω, με το «τακάκι» να κάθεται ανάμεσα στους τροχούς.

Για να ενεργοποιηθεί η λειτουργία, το αυτοκίνητο χρειάζεται πρόσθετο υλικό, το οποίο μπορεί να εγκατασταθεί σε εξουσιοδοτημένα κέντρα Porsche. Επιπλέον, η Cayenne EV μπορεί να χαμηλώσει ελαφρώς, ώστε η απόσταση από την πλάκα να είναι ιδανική, εξασφαλίζοντας απόδοση φόρτισης έως 90%. Για την ασφάλεια, το σύστημα διαθέτει αισθητήρες, που σταματούν τη φόρτιση εάν ένα «ζωντανό πλάσμα» ή μεταλλικό αντικείμενο βρεθεί πάνω στην πλάκα και αρχίσει να θερμαίνεται – αν και μόνο η διατύπωση ακούγεται ήδη… ανησυχητική.

Η ισχύς της ασύρματης φόρτισης φτάνει τα 11 kW – αρκετά για άνετη, νυχτερινή φόρτιση στο σπίτι, αλλά όχι για γρήγορη αναπλήρωση της γιγαντιαίας μπαταρίας των 112 kWh. Εκεί αναλαμβάνει η άλλη πλευρά της τεχνολογίας: όταν συνδέεται σε ταχυφορτιστή, η Cayenne EV υποστηρίζει ισχύ 400 kW, ικανή να αναπληρώσει την ενέργεια από 10% έως 80% σε μόλις 15 λεπτά.

Η Cayenne EV αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στους επόμενους μήνες, προσφέροντας δύο βασικές διαμορφώσεις αμαξώματος – Coupe και SUV.

Η Porsche δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, η Cayenne EV θα συνυπάρχει στη γκάμα, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στη συμβατική ισχύ και την αιχμή της ηλεκτροκίνησης. Η γκάμα θα περιλαμβάνει εκδόσεις εισαγωγικού επιπέδου «4» και κορυφαίες Turbo, με διαφορές όχι μόνο στις επιδόσεις, αλλά και στην εμφάνιση.

Όπως και η Macan EV, η νέα Cayenne EV βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα PPE των 800 Volt, αλλά εισάγει επιπλέον τεχνολογίες που την καθιστούν ταχύτερη, πιο δυναμική και πιο ικανή από ποτέ. Ξεκινά από την ανάρτηση, συνεχίζει με την αρχιτεκτονική φόρτισης και κορυφώνεται με την πολυτέλεια και το τεχνολογικό υπόβαθρο, που περιμένει κανείς από μια Porsche – μόνο που αυτή τη φορά, το μέλλον δεν χρειάζεται καλώδιο.
Πηγή: autoexpress.co.uk