Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Το Dacia Duster είναι για πολλά χρόνια ένας από τους πιο γνώριμους «συνοδοιπόρους» των ελληνικών δρόμων.

Ακούστε το άρθρο

Το Dacia Duster είναι εδώ και χρόνια ένας από τους πιο γνώριμους «συνοδοιπόρους» των ελληνικών δρόμων.

Στην τρίτη του γενιά και πλέον με υβριδική καρδιά, το δημοφιλές SUV καλείται να επαναπροσδιορίσει τη θέση του, παραμένοντας ταυτόχρονα το προσιτό και αυθεντικό αυτοκίνητο που όλοι ξέρουμε. Στην έκδοση 1.6 Full Hybrid με τους 140 ίππους, φέρνει μαζί του τεχνολογία εξηλεκτρισμού, αναβαθμισμένη ποιότητα και πιο ώριμη οδηγική εμπειρία. Το ερώτημα είναι αν παραμένει τόσο φιλικό και γνήσιο όσο το περιμέναμε.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Ένα SUV που δείχνει πιο ώριμο από ποτέ

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Dacia, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα οριζόντιου «Υ» και τις καθαρές επιφάνειες, χαρίζει στο Duster μια πιο δυναμική αλλά και σύγχρονη εικόνα. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, διατηρεί τις αναλογίες που γνωρίζουμε, με μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2,65 μέτρα.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 21,7 εκατοστά, στοιχείο που εξακολουθεί να το τοποθετεί ανάμεσα στα πιο ικανά SUV της κατηγορίας για κίνηση σε δύσκολα εδάφη.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Η σιλουέτα παραμένει στιβαρή, με έντονα φτερά και προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα που τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα. Το αυτοκίνητο δείχνει πλέον πιο ώριμο, πιο κοντά στην αισθητική των σύγχρονων ευρωπαϊκών SUV, χωρίς όμως να χάνει την αμεσότητα που το έκανε αγαπητό.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Καμπίνα με άνεση για όλους

Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών καταλαβαίνουμε ότι το Duster έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Η εργονομία είναι πιο προσεγμένη, τα υλικά έχουν αναβαθμιστεί και το γενικότερο περιβάλλον αποπνέει μεγαλύτερη φροντίδα.

Στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, με σύστημα πολυμέσων που υποστηρίζει πλήρως Android Auto και Apple CarPlay. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 7 ιντσών, προβάλλοντας καθαρά τις απαραίτητες ενδείξεις, όπως η ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Οι χώροι παραμένουν από τα δυνατά χαρτιά του μοντέλου. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια, ενώ το πορτμπαγκάζ με τα 496 λίτρα χωρητικότητας είναι επαρκές για τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολυάριθμες, ενώ τα καθίσματα, πιο ανατομικά σε σχέση με το παρελθόν, στηρίζουν σωστά το σώμα. Η αίσθηση που μένει στον οδηγό είναι ότι πλέον το Duster δεν είναι απλώς ένα προσιτό SUV, αλλά ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για πολύωρες διαδρομές.

Η μόνη μας ένσταση έχει να κάνει με την βάση κινητού δίπλα στο τιμόνι, η οποία τοποθετεί τη συσκευή σε τέτοια θέση που εμποδίζει την ορατότητα σε καίριο κομμάτι του παρμπρίζ. Ωστόσο υπάρχει άλλη μια θέση κάθετης τοποθέτησης του κινητού εμπρός από τον επιλογέα που προτιμήσαμε ξεκάθαρα. Και βέβαια επιφάνεια ασύρματης φόρτισης λίγο πιο μέσα.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Υβριδική καρδιά με 140 ίππους

Η υβριδική έκδοση του Duster εφοδιάζεται με τον γνωστό ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων που αποδίδει 94 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) καθώς και με μπαταρία 1,2 kWh.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους, με ροπή 148 Nm από τον βενζινοκινητήρα και άμεση απόκριση χάρη στη βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων. Την μετάδοση αναλαμβάνει το πολλαπλών επιλογών κιβώτιο με 4 σχέσεις για το βενζινοκινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα που δίνει βαρύτητα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και αλλάζει αυτόματα πηγή ενέργειας μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα όποτε χρειάζεται.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

 

Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, σε χώρους στάθμευσης και στο μποτιλιάρισμα, το Duster μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, μειώνοντας την κατανάλωση και εξαλείφοντας τις εκπομπές ρύπων.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 5,6 λίτρα/100 χλμ., τιμή που τοποθετεί το Duster σε ιδιαίτερα οικονομικό πλαίσιο για την κατηγορία του. Στην πράξη, οι τιμές αυτές είναι επιτεύξιμες, ειδικά αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες και επιλέξει ήπιο στυλ οδήγησης. Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή χρήση το Duster λειτουργεί ηλεκτρικά έως και 80% του χρόνου κίνησης, εξοικονομώντας έως 40% στη βενζίνη. Και με εκπομπές ρύπων στα 113 γραμμάρια απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο, στο χώμα…πάντού

Οδηγώντας το νέο Duster καταλάβαμε τον αναβαθμισμένο χαρακτήρα του. Στην πόλη, η υβριδική τεχνολογία χαρίζει αθόρυβη λειτουργία, με τις μεταβάσεις μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής κίνησης να γίνονται σχεδόν ανεπαίσθητα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, διευκολύνοντας τους ελιγμούς, ενώ η ανάρτηση απορροφά με αποτελεσματικότητα τους κραδασμούς από ατέλειες στο οδόστρωμα.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Σε πιο απαιτητικές συνθήκες, όπως σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, το Duster εμφανίζει βελτιωμένη ακαμψία και καλύτερη αίσθηση. Η ανάρτηση, αν και προσανατολισμένη στην άνεση, προσφέρει επαρκή στήριξη και κρατά το αμάξωμα σε επίπεδη θέση. Δεν προσδιορίζεται ως σπορ, όμως το συνολικό του πάτημα εμπνέει εμπιστοσύνη και σε μη ομαλό οδόστρωμα. Άλλωστε το Duster ήταν πάντα συνώνυμο της πρακτικότητας.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

Ωστόσο το Duster δεν περιορίζεται στον ρόλο του «αστικού SUV. Η απόσταση από το έδαφος και η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης στις εκδόσεις Extreme και Expression, δίνουν στο μοντέλο πλεονέκτημα όταν το έδαφος δυσκολεύει.

Ακόμα και στην δυκίνητη έκδοση της δοκιμής μας, στο χώμα, η ανάρτηση λειτουργεί ιδανικά σε λακκούβες και πέτρες, καθώς το υβριδικό σύστημα ξεδιπλώνει τις χάρες του.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

H ουσία της αξίας

Η τιμή του Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp στην έκδοση Journey αρχίζει από τις 29.100 ευρώ. Πρόκειται για ένα ποσό που, αν και υψηλότερο από τις βασικές εκδόσεις, παραμένει ανταγωνιστικό για ένα πλήρως υβριδικό Full υβριδικό SUV με τον εξοπλισμό και τις δυνατότητές του Duster. Και βέβαια συνοδέυεται από εγγύηση των 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων, ενώ το κόστος χρήσης λόγω χαμηλής κατανάλωσης καθιστά το Duster ιδιαίτερα ελκυστικό σε βάθος χρόνου. Μάθετε περισσότερα για το Dacia Duster εδώ.

Δοκιμή Dacia Duster 1.6 Hybrid 140 hp: Η νέα υβριδική εποχή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 κ.εκ. 4κύλυνδρος βενζίνης

ΑΠΟΔΟΣΗ: 140 PS/5.600 rpm, 148 Nm/3.600 rpm

KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο multimode

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4343 x 1813 x 1661 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 496 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.455 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 8,5″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5 lt/100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 113 g/km