Η επόμενη χρονιά προμηνύεται καθοριστική για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η μάχη ανάμεσα σε Ευρωπαίους και Ασιάτες κατασκευαστές, μπαίνει στην πιο κρίσιμη φάση της. Η ηλεκτροκίνηση ωριμάζει, οι τιμές πιέζονται προς τα κάτω και η τεχνολογία ανεβαίνει επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, εξακολουθούν να έχουν σημαντικό ρόλο στην αγορά.
Ηλεκτρικά για όλους: το μεγάλο στοίχημα των κατασκευαστών
Ο Όμιλος Volkswagen ετοιμάζεται επιτέλους να περάσει στην αντεπίθεση, παρουσιάζοντας προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, που φιλοδοξούν να κερδίσουν το ευρύ κοινό. Παράλληλα, η BMW επενδύει στη νέα της φιλοσοφία Neue Classe, δίνοντας έμφαση στη δυναμική οδήγηση και στην premium τεχνολογία, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η GWM, συνεχίζουν την επιθετική τους διείσδυση, στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η BYD ειδικότερα στοχεύει ξεκάθαρα στη Γερμανία, τη σημαντικότερη αγορά της Ευρώπης, με νέα μοντέλα σε πολλαπλές κατηγορίες. Το ερώτημα είναι αν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να απαντήσουν με αντίστοιχα ανταγωνιστικά προϊόντα, τόσο σε τιμή, όσο και σε τεχνολογία.
Προσιτή ηλεκτροκίνηση: Renault, Kia και VW
Η Renault μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των entry-level ηλεκτρικών με το νέο Twingo Electric, το οποίο εξελίχθηκε σε χρόνο-ρεκόρ δύο ετών στο Advanced China Development Center στη Σαγκάη. Πρόκειται για ένα αστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που στοχεύει ξεκάθαρα στο χαμηλό κόστος και στην καθημερινή χρήση.
Από την άλλη, το Kia EV2, ένα compact ηλεκτρικό crossover, τοποθετείται με τιμή εκκίνησης περίπου 25.000 ευρώ και αυτονομία που αγγίζει τα 440 χιλιόμετρα, φιλοδοξώντας να αποτελέσει έναν από τους πιο ισορροπημένους «παίκτες» της κατηγορίας.
Η απάντηση της Volkswagen έρχεται με μια τριάδα μοντέλων: VW ID. Polo, Cupra Raval και Škoda Epiq. Και τα τρία βασίζονται στην πλατφόρμα MEB+, με κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση. Το ID. Polo στοχεύει σε τιμή γύρω στα 25.000 ευρώ στη Γερμανία, προσφέροντας δύο επιλογές μπαταρίας:
-
37 kWh LFP,
-
52 kWh NMC,
με μέγιστη αυτονομία περίπου 450 χιλιόμετρα. Η ισχύς κυμαίνεται από 113 PS (83 kW) έως 211 PS, ενώ το ηλεκτρικό Polo GTI φτάνει τους 226 PS (166 kW). Το Cupra απευθύνεται σε πιο σπορ κοινό, ενώ το Škoda Epiq, υιοθετεί χαρακτήρα μικρού SUV.
Οι θερμικοί κινητήρες δεν παραδίδουν τα όπλα
Παρά την άνοδο των EV, τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παραμένουν ελκυστικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Dacia Sandero, που με ανανέωση σχεδίασης, LED φωτιστικά σώματα, οθόνη 10,1 ιντσών και κάμερα 360°, ξεκινά από μόλις 12.490 ευρώ στη Γερμανία, αποτελώντας μία από τις πιο value-for-money προτάσεις της αγοράς.
Ασία σε πλήρη επίθεση
Η BYD Atto 2 έρχεται στην Ευρώπη, ενώ η Nissan παρουσιάζει τη νέα γενιά του Leaf. Το νέο Leaf βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, έχει μήκος 4,35 μέτρα και μπαταρία 75 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα. Η βασική έκδοση αναμένεται γύρω στις 37.000 ευρώ, με την έκδοση μεγάλης αυτονομίας περίπου 42.000 ευρώ στη Γερμανία.
Η Hyundai Ioniq 3, ένα compact ηλεκτρικό crossover μήκους 4,29 μέτρων, βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP 400V και αναμένεται να κοστίζει περίπου 35.000 ευρώ, στοχεύοντας στην καρδιά της compact κατηγορίας.
Premium ηλεκτροκίνηση: BMW, Mercedes και Volvo
Η BMW New Class, αποτελεί τεχνολογικό άλμα, με αρχιτεκτονική 800V, κεντρικό υπολογιστή Heart of Joy και το νέο Panoramic iDrive. Πρώτο μοντέλο θα είναι η BMW iX3 (NA5) το 2026, με αρχική τιμή περίπου 60.000 ευρώ, ενώ η έκδοση iX3 50 xDrive θα ξεκινά από 68.900 ευρώ στη Γερμανία.
Η Mercedes GLC Electric θα βασίζεται στην πλατφόρμα MB.EA, με αερανάρτηση, τετραδιεύθυνση και ανάκτηση έως 300 kW. Η κορυφαία GLC 400 4Matic αποδίδει 489 PS (360 kW) και θα κοστίζει περίπου 71.281 ευρώ.
Η Volvo EX60, που θα παρουσιαστεί στα μέσα του 2026, βασίζεται στη νέα SPA3 και υπόσχεται μπαταρίες με 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, μειώνοντας παράλληλα το κόστος κίνησης κατά 18%.
Από Porsche έως hypercars
Η Porsche Cayenne Electric ξεκινά από 105.200 ευρώ, ενώ η Cayenne Turbo Electric από 165.500 ευρώ, με ανάκτηση ενέργειας έως 600 kW. Το Polestar 5 απαντά στην Taycan με απόδοση 884 PS (650 kW) και τιμή 142.900 ευρώ στη Γερμανία.
Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκονται τα hypercars:
-
Bugatti Tourbillon: 1.800 PS, 0-100 km/h σε 2,0 δλ., τιμή από 3,8 εκατ. ευρώ,
-
McLaren W1: 1.275 PS, κάθετη δύναμη έως 1.000 kg, όλα τα 399 αντίτυπα ήδη πωλημένα.
Η αυτοκίνηση μπαίνει σε μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία, η απόδοση και η τιμή συγκρούονται όσο ποτέ άλλοτε, διαμορφώνοντας ένα συναρπαστικό μέλλον για όλους τους οδηγούς.
Πηγή: elektroauto-news.net