Ηλεκτρικά Ποδήλατα: Γιατί είναι τόσο βαριά;

Δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά ποδήλατα βαριά, αλλά είναι δύσκολο να παραβλέψουμε ότι αρκετά ηλεκτρικά ποδήλατα είναι.

Ακούστε το άρθρο

Πολλοί θα βιάζονταν να απαντήσουν ότι δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά ποδήλατα βαριά… Ωστόσο, είναι δύσκολο να παραβλέψουμε το γεγονός ότι αρκετά ηλεκτρικά ποδήλατα είναι.

Αν ορίσουμε ως ένα σημείο αναφοράς περίπου τα 20 κιλά, υπάρχουν και μερικά που ζυγίζουν έως και 5 κιλά περισσότερο.

Έτσι, τα συγκεκριμένα ποδήλατα μας δυσκολεύουν όταν χρειάζεται να τα σηκώσουμε, για παράδειγμα αν υπάρχουν σκάλες ή αν πρέπει να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητό ή να μπουν μέσα σε ένα τρένο.

Πως δημιουργείται το έξτρα βάρος στα ηλεκτρικά ποδήλατα

ebike

Το σύστημα του κινητήρα σε ένα ποδήλατο προσθέτει βάρος. Υπάρχει ο κινητήρας, η μπαταρία, και στη συνέχεια υπάρχει, επίσης, μια οθόνη ή ένα τηλεχειριστήριο (ή και τα δύο), και ένα σύστημα ελέγχου, το οποίο συνδυάζει όλα αυτά τα πρόσθετα κομμάτια μεταξύ τους.

Επιπλέον, οι κατασκευαστές ποδηλάτων συχνά ενισχύουν το πλαίσιο για να ισορροπήσουν το βάρος του κινητήρα και χρησιμοποιούν και διάφορα βαρύτερα εξαρτήματα σε ορισμένες περιπτώσεις (στους τροχούς, για παράδειγμα), έτσι ώστε το ποδήλατο να είναι αξιόπιστο.

Όλα αυτά τα μέρη αθροιστικά προσθέτουν βάρος στο ηλεκτρικό μας ποδήλατο.

Πόσο βάρος προσθέτει ένα σύστημα κινητήρα;

Συνολικά, το σύστημα κινητήρα προσθέτει έως και 8 κιλά στο βάρος ενός ποδηλάτου. Ο ίδιος ο κινητήρας είναι γενικά μεταξύ 3 και 4 κιλών, αν και ορισμένες μονάδες είναι λίγο βαρύτερες.

Η μπαταρία ζυγίζει μεταξύ 2 και 3,5 κιλών, ανάλογα με την κατασκευή και τη χωρητικότητά της: όσο μεγαλύτερη είναι η χωρητικότητα, τόσο περισσότερο θα ζυγίζει γενικά.

Διαβάστε επίσης: Το “στυλ” της νέας ποδηλατικής κουλτούρας των ηλεκτρικών ποδηλάτων

Ωστόσο, δεν είναι όλα τα συστήματα κινητήρων τόσο βαριά και υπάρχουν αρκετοί νέοι παίκτες στην αγορά των οποίων οι κινητήρες είναι αρκετά ελαφρύτεροι.

Για παράδειγμα, η ελβετική εταιρεία Maxon, η οποία παλαιότερα παρείχε συστήματα μετάδοσης κίνησης για τα Mars rover της NASA, λανσάρει επίσης ένα ελαφρύ σύστημα κίνησης ηλεκτρικών ποδηλάτων που ζυγίζει μόλις 3,5 κιλά.

Θα ήταν πιο γρήγορο ένα ελαφρύτερο ηλεκτρικό ποδήλατο;

ebike

Σε πολλές περιπτώσεις θα μπορούσε να είναι. Ως προς τη σύγκριση ενός e-bike και ενός κανονικού city bike, δεν υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με την ταχύτητα. Ούτε όμως για την άνεση που προσφέρει στον αναβάτη τους το πρώτο.

Η επιπλέον ισχύς είναι πιο σημαντική και καταφέρνει να ξεπερνά “το βάρος” ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Εάν δεν χρειάζεται ποτέ να σηκώσετε το ποδήλατό σας, τότε πιθανότατα δεν θα παρατηρήσετε το επιπλέον βάρος του σε καθημερινή βάση, εκτός εάν σας… τελειώσει η μπαταρία.

Το να σπρώχνεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δεν είναι βέβαια και τόσο δύσκολη υπόθεση. Τα περισσότερα διαθέτουν λειτουργία υποβοήθησης για περπάτημα.

Το CUBE Concept Dynamic Cargo και το SoFlow Concept CLEVER COMMUTE αλλάζουν την αστική μετακίνηση

Τέλος, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πιο βαριά. Δεν γίνεται να προστεθεί ένας κινητήρας και μια μπαταρία, χωρίς να προστεθεί επιπλέον βάρος.

Διαφορετικές ρυθμίσεις ταιριάζουν σε διαφορετικά ποδήλατα και διαφορετικούς αναβάτες. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ανησυχήσει κανείς πολύ λιγότερο για το βάρος. Ειδικά εάν ψάχνει για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και πολύ περισσότερο αν αγοράζει ένα απλό ποδήλατο.

abb_img