Όταν η εταιρεία κατασκευής σκαφών Candela με έδρα τη Στοκχόλμη δημιούργησε το ηλεκτρικό σκάφος C-8 τον περασμένο μήνα, η εταιρεία αντικατέστησε το C-7 με ένα προϊόν μαζικής παραγωγής που ήταν ανώτερο από πολλές απόψεις.
Τώρα, η επένδυση της Candela φαίνεται να αποδίδει, καθώς τα πρώτα στοιχεία πωλήσεων δείχνουν ότι το C-8 ξεπερνά με ευκολία τον ανταγωνισμό του όσον αφορά στα σκάφη που κινούνται με φυσικό αέριο.
Το C-8 είναι ένα σκάφος αναψυχής 28 ποδιών, το οποίο όχι μόνο τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια, αντί να βασίζεται σε έναν εξωτερικό κινητήρα που λειτουργεί με αέριο, αλλά ταξιδεύει υπερυψωμένο πάνω από την επιφάνεια του νερού.
Το Candela C-8 στη μαζική παραγωγή
Το σκάφος χρησιμοποιεί ένα νέο αθόρυβο προωθητικό σύστημα γνωστό ως C-POD, το οποίο αναπτύχθηκε επίσης από την Candela. Το C-POD αναπτύχθηκε για το C-8 ως μέρος μιας νέας φιλοσοφίας σχεδιασμού που μετατοπίζει το χειροποίητο κομμάτι της κατασκευής της Candela στη μαζική παραγωγή.
Διαβάστε επίσης: Το νέο ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο Fassmer CIT-E είναι η λύση στις μετακινήσεις των παραθαλάσσιων πόλεων του μέλλοντος
Η μαζική παραγωγή επέτρεψε στην Candela να προσφέρει το C8 -το οποίο είναι μεγαλύτερο και πολύ καλύτερα εξοπλισμένο- στην ίδια τιμή με το μικρότερο C-7 που χρησιμοποιείται ήδη σε όλο τον κόσμο.
Το Candela C-8 «ταράζει τα νερά» των πωλήσεων
Just had the most amazing experience in Stockholm where @CandelaBoat let me take out one of their flying electric boats. So easy to fly, it makes me look like a pro. It doesn’t get any cooler than this! Full article and video soon on @ElectrekCo pic.twitter.com/RhrIIckYig
— Micah Toll (@MicahToll) September 14, 2021
Η σκανδιναβική εταιρεία παρουσίασε το νέο της σκάφος C-8 μόλις πριν από έξι εβδομάδες και έχει ήδη πουλήσει περισσότερες από 60 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Σκανδιναβία είναι η κορυφαία περιοχή κατασκευής σκαφών στην Ευρώπη.
Οι κορυφαίοι σε πωλήσεις κατασκευαστές σκαφών στη Σκανδιναβία πωλούν από 100 έως 120 αντίστοιχα σκάφη κάθε χρόνο, και όπως όλα δείχνουν η Candela αναμένεται γρήγορα να τους ξεπεράσει.
Τα δεδομένα αυτά γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά αν σκεφτεί κανείς ότι τα περισσότερα από τα σκάφη που κινούνται με αέριο κοστίζουν τα μισά χρήματα από τα 290.000 ευρώ που κοστίζει ένα C-8.
Όπως εξήγησε ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Candela: «Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, το C-8 είναι το δεύτερο ή το τρίτο πιο ευπώλητο σκάφος στην κατηγορία των 28 ποδιών στη Σκανδιναβία. Όχι μόνο στην κατηγορία των ηλεκτρικών σκαφών, αλλά σε κάθε κατηγορία».
Τα χαρακτηριστικά του Candela C-8
Το Candela C-8 είναι αμιγώς ηλεκτρικό και περιλαμβάνει πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά, όπως ή καμπίνα για τέσσερα άτομα κάτω από το κατάστρωμα, με καναπέ (που μετατρέπεται σε κρεβάτι για δύο ενήλικες και δύο παιδιά), μπάνιο, ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας (το οποίο είναι προφανώς μια μοναδική εμπειρία στην καμπίνα επειδή η διαδρομή είναι σχεδόν αθόρυβη) και μια οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 15,4 ιντσών για εύκολη πλοήγηση.
Ενώ το C-8 μπορεί, επίσης, να υπερηφανεύεται για τα τεράστια πλεονεκτήματα κόστους συντήρησης και λειτουργίας σε σχέση με τα τυπικά σκάφη που κινούνται με αέριο ή ντίζελ, ακόμη και με άλλα ηλεκτρικά σκάφη.
Το C-8 είναι επίσης 95% φθηνότερο στη λειτουργία από τα σκάφη φυσικού αερίου και πιο αποδοτικό από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά σκάφη, με αποτέλεσμα το επίσης χαμηλότερο, κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.
Διαβάστε επίσης: Το Yara Birkeland είναι το πρώτο ηλεκτρικό και αυτόνομο φορτηγό πλοίο του κόσμου
Το C-8 μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει ως συμβατικό σκάφος, αν και με μικρό βεληνεκές. Πιέζοντας ένα κουμπί στην οθόνη αφής είναι δυνατή η μετατροπή αυτή, κάτι που είναι χρήσιμο όταν εισέρχεται σε ένα ρηχό λιμάνι ή όταν το σκάφος ρυμουλκείται.
Με τελική ταχύτητα 30 κόμβων και μπαταρία διάρκειας 2,5 ωρών, τα σκάφη της Candela έχουν σχεδιαστεί για σκάφη αναψυχής και ημερήσιες κρουαζιέρες.
Η μπαταρία 45 kWh προσφέρει μέγιστη εμβέλεια 92 χιλιομέτρων.
Διαβάστε επίσης: Η Candela δημιουργεί το πρώτο της ηλεκτρικό θαλάσσιο ταξί