Αθήνα: Τέλος στα σενάρια για διόδια στο κέντρο

«Δεν υπάρχει σκέψη για εφαρμογή διοδίων στην Αθήνα», όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Ακούστε το άρθρο

«Δεν υπάρχει σκέψη για εφαρμογή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Υπενθυμίζουμε πως, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφερόμενος στην επαναφορά του Δακτυλίου από την 25η Οκτωβρίου.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, δήλωσε θα μπορούσε να ισχύσει στο μέλλον κάποιο περιβαλλοντικό τέλος. Όπως επεσήμανε αυτή είναι μία γενικότερη πολιτική κατεύθυνση στην Ευρώπη, στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει».

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Ασυνεννοησία» υπουργών για διόδια και Δακτύλιο

Άμεση ήταν η αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου. Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζει: «Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αδειάζει στεγνά τον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή, για τα διόδια και τον Δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας».

Όπως σημειώνει η αξιωματική αντιπολίτευση, «όσο οι υπουργοί του κ. Μητσοτάκη αυτοσχεδιάζουν, κουτουλάνε μεταξύ τους από την ασυνεννοησία και αυτοεξευτελίζονται, και όσο τα ΜΜΜ αποτελούν παράγοντα υπερμετάδοσης της πανδημίας, λόγω ακραίου συνωστισμού, τόσο η καθημερινότητα των πολιτών γίνεται όλο και πιο ανυπόφορη».

Οι δύο βασικές κατηγορίες που θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά στον Δακτύλιο

Σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Οικονόμου, από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου μπαίνει σε εφαρμογή το μέτρο του Δακτυλίου.

Όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν στον Δακτύλιο εναλλάξ, σύμφωνα με το καθεστώς «μονά-ζυγά», ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους.

Εξαιρούνται και θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά στον Δακτύλιο, ανεξάρτητα από τον αριθμό τους, δύο βασικές κατηγορίες:

Πρώτον, οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 120 γρ. CO2.

Δεύτερον, όσοι έχουν άδεια Δακτυλίου. Εκεί υπήρχαν πάρα πολλές εξαιρέσεις και θα γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μειωθούν και να εκλογικευθούν.

Φυσικά τα μέτρα αυτά συμβάλλουν τόσο στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όσο και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. Αποσκοπούν στην βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη, με λιγότερη ταλαιπωρία και καθαρότερη ατμόσφαιρα.

Για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του Δακτυλίου αποφασίστηκε να συγκροτηθούν δύο ομάδες εργασίας.

Επιπλέον, θα υπάρξει ένα «Παρατηρητήριο» που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις και αποφάσεις για την κίνηση,. Σε αυτό θα συμμετέχουν συτα συναρμόδεια Υπουργεία, αλλά και Δήμοι, Περιφέρειες και επιστηήονες. Όπως επίσης και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του Δακτυλίου.

Τα τρία στάδια λήψης μέτρων του προγράμματος «Ανάσα για την Αθήνα»

Το συγκεκριμένο μέτρο του «Καθαρού Δακτυλίου» εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Αναπροσαρμογή του Δακτυλίου

Επιπλέον, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για τον επαναπροσδιορισμό των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου. Είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή του σχεδιασμού του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων

Η δεύτερη άμεση κίνηση, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας. Προφανώς, αυτό επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Δημιουργία του Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών στην Αττική

Τέλος το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα» αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Αυτά τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον «Καθαρό Δακτύλιο»

 

abb_img