Αυτά τα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον «Καθαρό Δακτύλιο»

Σε ισχύ τίθεται από τις 25 Οκτωβρίου 2021 το μέτρο του «Καθαρού Δακτυλίου» στο κέντρο της Αθήνας.

Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν σε διυπουργική σύσκεψη μέσω τηλεδιάσκεψης υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, και σύμφωνα με αυτές, εντός του Δακτυλίου της Αθήνας θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα, τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γρ CO2.

Παράλληλα, περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ’ εξαίρεση κίνηση εντός του Δακτυλίου, ενώ αναθεωρείται προς το αυστηρότερο το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων.

Για τους ελέγχους τήρησης των μέτρων θα τεθεί σε εφαρμογή από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής και δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος και η εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Δέσποινα Αλεξανδροπούλου.

Τα τρία στάδια λήψης μέτρων του προγράμματος «Ανάσα για την Αθήνα»

Το συγκεκριμένο μέτρο του «Καθαρού Δακτυλίου» εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Αναπροσαρμογή του Δακτυλίου

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Δημιουργία του Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών στην Αττική

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα» αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Διαβάστε επίσης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εξαιρούνται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Δακτύλιο