Μια αναφορά από την Κίνα, που παραθέτει τα πιο πρόσφατα δεδομένα της Electric Vehicle Charging Infrastructure Promotion Alliance, σχετικά με την προώθηση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, «στέφει» την ανατολική χώρα ως ηγέτιδα της ηλεκτροκίνησης εφόσον διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης EV στον κόσμο.
Με περισσότερους από 2,2 εκατομμύρια σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα, η υποδομή EV της Κίνας συνεχίζει να επεκτείνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς, ενώ μάλιστα και άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, κάνουν, επίσης, σοβαρή πρόοδο προς αυτή την κατεύθυνση.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα
Η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ηλεκτροκίνησης με πολλούς τρόπους. Αν και μπορεί να μην διαθέτει την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία EV στον κόσμο με βάση το κεφάλαιο της αγοράς, η χώρα αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά τη μετάβασή της προς την ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, η υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης από την κυβέρνηση είναι σημαντική.
Η πορεία της Κίνας προς την άνοδο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων ξεκίνησε πριν από πάνω από μια δεκαετία, κυρίως εξαιτίας της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης να προωθήσει και να υιοθετήσει τα νέα ενεργειακά οχήματα (NEV). Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει BEV και PHEV.
Το αρχικό δοκιμαστικό πρόγραμμα περιελάβανε κίνητρα για ιδιωτικές αγορές NEV, καθώς και επιδοτήσεις για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ωστόσο, παρά τις πρώτες προσπάθειες, λιγότερο από το 0,01% των πωλήσεων νέων οχημάτων στην Κίνα από το 2009 έως το 2012 ήταν ηλεκτρικά.
Έτσι, για να επιταχύνει την υιοθέτηση των NEV, η Κίνα έθεσε νέους στόχους πωλήσεων και εισήγαγε περαιτέρω οικονομικά κίνητρα το 2014, παράλληλα με τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης σε εθνικό επίπεδο.
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2010, οι πωλήσεις EV είχαν εκτιναχθεί σε εκατοντάδες χιλιάδες ετησίως, σημειώνοντας ετήσια αύξηση άνω του 300%.
Οι πωλήσεις NEV στην Κίνα εκτοξεύτηκαν, ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο μονάδες ετησίως το 2018.
Η Κίνα διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης EV στον κόσμο
Αρχικά, η συντριπτική πλειοψηφία των NEV που πωλήθηκαν κατασκευάζονταν από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla και η Ford, όμως, έχουν εισέλθει από τότε στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και έχουν σημειώσει επιτυχία.
Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η NIO και η SAIC εξακολουθούν να κυριαρχούν στην εγχώρια αγορά τους και έχουν αρχίσει να επεκτείνονται και σε άλλες παγκόσμιες αγορές.
Με την επιτυχημένη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, το δίκτυο φόρτισης της Κίνας αναπτύσσεται παράλληλα με άλλες τεχνολογίες, όπως οι σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών. Ως αποτέλεσμα, η Κίνα αποτελεί τον σημερινό ηγέτη στην υποδομή EV.
Σύμφωνα με μια αναφορά της The People’s Daily και τα δεδομένα από την Electric Vehicle Charging Infrastructure Promotion Alliance φαίνεται ότι η Κίνα διαθέτει επί του παρόντος 2,22 εκατομμύρια σταθμούς φόρτισης EV, επομένως και το μεγαλύτερο δίκτυο με σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση δεδομένων, οι σταθμοί φόρτισης EV της Κίνας έχουν υπερδιπλασιαστεί από την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η ασιατική χώρα έχει προσθέσει σχεδόν 240.000 δημόσιους φορτιστές μέχρι στιγμής μόνο το 2021, αύξηση 72,3% σε σύγκριση με το 2020.
Βέβαια η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla πουλά τα ηλεκτρικά της οχήματα στην Κίνα και το δίκτυο με Superchargers 25.000 κατέχει, επί του παρόντος, τον τίτλο ως το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στον κόσμο από μία εταιρεία.
⇒ Και όμως υπάρχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κοστίζει μόλις 3.700 ευρώ
Καθώς οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εισάγουν νομοθεσία και κίνητρα για να υποστηρίξουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες EV και την υιοθέτηση των καταναλωτών, η υποδομή για EV θα πρέπει και θα παραμείνει στην κορυφή της σειράς ως ένα έργο προς ανάπτυξη για τη διασφάλιση της ζωτικής σημασίας, ενεργειακής υποστήριξης στους οδηγούς EV.