Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ανεβάζουν ψηλά τον πήχη της ηλεκτροκίνησης

Τα SUV είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα.

Ακούστε το άρθρο

Τα τελευταία χρόνια αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει πολλά – σε χρόνο και χρήμα – στην ηλεκτροκίνηση. Επίσης, θέλουν να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα των μοντέλων τους στον πλανήτη, να δείξουν έμπρακτα την περιβαλλοντολογική τους συνείδηση, αλλά και να πετύχουν τα χαμηλά όρια εκπομπών ρύπων, ώστε να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ανεβάσει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, σχετικά με τα ηλεκτρικά τους μοντέλα και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, θέτοντας νέες προοπτικές πέραν του 2025.

Οι Top αυτοκινητοβιομηχανίες της ηλεκτροκίνησης

Περισσότεροι από δέκα εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτου ανακοίνωσαν ότι θα βγάλουν στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.

Συγκεκριμένα, η Volvo θα βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030 και μετά. Όμοια θα πράξει και η Ford στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η General Motors σχεδιάζει να βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά από το 2035, ενώ το Volkswagen Group στοχεύει σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 50% στην Κίνα έως το 2030.

Τέλος, ο όμιλος Stellantis στοχεύει σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και 35% στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.

Η ηλεκτροκίνηση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις επιλογές των οδηγών

Μόνο πέρσι βγήκαν στην παραγωγή περίπου 370 νέα ηλεκτρικά μοντέλα σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με το 2019. Φέτος τα μοντέλα έχουν γίνει περισσότερα και πλέον η ηλεκτροκίνηση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις επιλογές των οδηγών.

Υπάρχει πληθώρα μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη έμφαση στα SUV όπου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και συνεχώς κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Η μέση αυτονομία των νέων ηλεκτρικών αυξάνεται σταθερά, ενώ η μέση ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών μοντέλων παρέμεινε σχετικά σταθερή στα 50 χλμ.

Η μέση αυτονομία οδήγησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά με την πάροδο του χρόνου.

Το 2020, η μέση αυτονομία για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν περίπου 350 χιλιόμετρα, από 200 χιλιόμετρα που ήταν το 2015 και σύμφωνα με προβλέψεις αυτή αναμένεται να ανέβει πολύ σύντομα.

Αντίθετα, η μέση ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών μοντέλων παρέμεινε σχετικά σταθερή περίπου 50 χιλιόμετρα τα τελευταία χρόνια.

⇒ Προβλέψεις για εξαπλάσια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ έως το 2025

Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που αναφέρουν πως δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα, καθώς ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός βρίσκεται κοντά σε αυτά τα χιλιόμετρα.

Και το αντισταθμίζουν με το γεγονός ότι αν θα αναγκαστούν να μεγαλώσουν την αυτονομία, θα χρειαστεί μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, άρα περισσότερο βάρος και μεγαλύτερο κόστος για την αγορά του.

Τα SUV είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα.

Αν και έχουν υψηλότερες τιμές για να τα αποκτήσει κάποιος, τα προτιμά χωρίς δεύτερη σκέψη γιατί θέλει να έχει περισσότερες επιλογές για τις ελεύθερες ώρες, αλλά και καλύτερη θέση οδήγησης.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι εταιρείες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τα μικρότερα οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές είναι πιο εύκολο να επωμιστούν το επιπλέον κόστος της ηλεκτροκίνησης για τα SUV, καθώς και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

abb_img