Η Tesla ανήκει στη μικρή και κλειστή ομάδα των, μόλις, έξι εταιρειών που η χρηματιστηριακή της αξία ξεπέρασε το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια και είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες, αναφορικά με το μετοχικό της κεφάλαιο, σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επιπλέον, παρουσιάζει ανάπτυξη 50% ετησίως, κάτι το οποίο δεν έχει καταφέρει ποτέ καμία εταιρεία αυτού του μεγέθους και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Tesla αναμένει την ίδια ξέφρενη ανάπτυξη (50%) για αρκετά χρόνια στο μέλλον, ενώ, επίσης, υπολογίζει να ξεπεράσει αυτό το ποσοστό τα επόμενα δύο χρόνια.
Αυτή η αύξηση αφορά τόσο στα μεγέθη της όσο και σε έσοδα της, ενώ αυξάνεται σταθερά το περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη. Αν επιτευχθεί, θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που θα συμβεί κάτι τέτοιο.
Είναι βέβαια γεγονός ότι η Tesla και ο Elon Musk έχουν αρκετά προϊόντα και projects στα σκαριά που μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη αυτών των στόχων.
Tesla Giga Austin & Giga BB
Πρώτον, υπάρχουν δύο νέα εργοστάσια με γραμμές παραγωγής σχεδιασμένες να παράγουν 500.000 οχήματα ετησίως, τα οποία είναι έτοιμα να ξεκινήσουν την παραγωγή. Και τα δύο αυτά εργοστάσια θα ξεκινήσουν την κατασκευή πρόσθετων γραμμών παραγωγής αμέσως μόλις ξεκινήσουν να λειτουργούν οι τρέχουσες.
Πιθανότατα μια νέα γραμμή παραγωγής θα ξεκινήσει τις παραδόσεις της εντός ενός έτους.
Στο Ώστιν του Τέξας, η επόμενη σειρά θα είναι πιθανότατα για το Cybertruck. Το Giga Berlin-Brandenburg (BB) θα αναπτύξει μια γραμμή παραγωγής Model 3 ακολουθούμενη από μια γραμμή για το μοντέλο των 25.000$.
Εάν οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αρχίσουν να βλέπουν σοβαρά τις ηλεκτρικές λιμουζίνες, η Giga BB μπορεί να χρειαστεί μια σειρά για τα Model S & Model X.
Tesla Giga Σαγκάη
Το υπάρχον Gigafactory στη Σαγκάη επίσης αναπτύσσεται. Η γραμμή παραγωγής Model Y θα αυξηθεί σε 500.000 ανά έτος, όπως και οι γραμμές του εργοστασίου στο Austin. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για κορυφαία πολυτελή αυτοκίνητα.
Εξετάζοντας τα νούμερα που πουλήθηκαν από τα κορυφαία μοντέλα της Mercedes, της BMW, της Audi, της Porsche και μερικών άλλων, η τοπική παραγωγή της έκδοσης «Long» του Model S & Model X είναι πολύ πιθανή.
Fremont Production Ε&Α
Με μεγάλη ικανότητα παραγωγής Model Υ, η παραγωγή του στο Fremont θα μπορούσε να σταματήσει. Αυτό θα δημιουργούσε χώρο για τις γραμμές παραγωγής Model 3 & Y.
Θα δημιουργούσε, επίσης, μεγαλύτερη ικανότητα για Ε&Α στην τεχνολογία της παραγωγής. Αυτή είναι άλλωστε η τεχνογνωσία που η Tesla βλέπει ως το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα μακροπρόθεσμα.
Tesla Energy
Η Tesla ελπίζει να ξεκινήσει και το τμήμα αποθήκευσης ενέργειας. Κατασκευάζει ένα νέο Megafactory στο Lathrop της Καλιφόρνια, το οποίο βρίσκεται στα μισά του δρόμου μεταξύ Fremont και Giga Nevada.
Εάν αυτό το εργοστάσιο καταφέρει να φτάσει σε πλήρη παραγωγή 40 GWh ανά έτος, θα πρόκειται για δεκαπλάσια αύξηση της τρέχουσας επιχείρησης αποθήκευσης του δικτύου της Tesla.
Η Tesla Solar συνεχίζει την προσπάθεια εύρεσης ένος επιχειρηματικού μοντέλου που να ταιριάζει στην τρέχουσα αγορά φωτοβολταϊκών. Αλλά και στον μοναδικό τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας της μάρκας. Ωστόσο, δεν αναμένεται μεγάλη ανάπτυξη.
Τα Giga New York και Giga Nevada δεν αναμένεται να αναπτυχθούν πολύ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
O λόγος που ο Elon Musk πούλησε μετοχές της Tesla αξίας 5 δισ. δολαρίων
Λογισμικό Tesla
Εκτός από την παραγωγή προϊόντων σε εργοστάσια, η Tesla είναι επίσης εταιρεία λογισμικού. Για παράδειγμα, το λογισμικό που προσδιορίζει τους κινδύνους που διατρέχει ο οδηγός είναι βασικό στην Tesla Insurance.
Το πιο γνωστό και πολυαναμενόμενο προϊόν λογισμικού είναι το σύστημα Full Self Driving (FSD). Αν και ακόμα δεν έχει λάβει πιστοποίηση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολύ προηγμένο επίπεδο 2 ADAS (Advanced Driver Assistance System).
Ακόμη και ως σύστημα ADAS, αυτό το λογισμικό είναι σίγουρο πως θα αποφέρει πολλά έσοδα. Ωστόσο, τα έσοδα από τη χρήση αυτού του συστήματος σε υπηρεσίες robotaxi δεν θα εμφανιστούν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σε μεγάλα μεγέθη.
Η Tesla άνοιξε νέο εργοστάσιο παραγωγής εξοπλισμού μπαταριών στον Καναδά
Supercharging Δίκτυο
Η τελευταία μεγάλη ροή εσόδων που έρχεται το 2022 είναι από το δίκτυο Supercharging της Tesla. Το δίκτυο αναμένεται να τριπλασιαστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Τόσο για να φιλοξενήσει τους οδηγούς των νέων αυτοκινήτων που θα πουλήσει η Tesla, όσο και για να υπάρχει χώρος για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτός Tesla. Τα οποία όμως φορτίζουν πλέον στο δίκτυο της Tesla.
Τέλος, η εταιρεία κατέχει το μεγαλύτερο δίκτυο γρήγορης φόρτισης και πολύ ανταγωνιστικές τιμές.