Είναι γνωστό πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών και ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Αυτό έχει ως συνέπεια την αδυναμία προγραμματισμού της παραγωγής διάφορων ηλεκτρικών μοντέλων από τις εταιρείες και πολλές φορές ακόμα και την παύση της παραγωγής σε μοντέλα που προέρχονται ακόμα και από μεγάλες και γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Υπάρχουν, επίσης, πληροφορίες σχετικά με το γεγονός ότι αυτό το σημαντικό ζήτημα θα συνεχίζει να προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και πολλοί προβλέπουν πως θα διαρκέσει και τους επόμενους μήνες, με συνέπεια τη μεγάλη καθυστέρηση των παραδόσεων των νέων αυτοκινήτων.
Οι γραμμές συναρμολόγησης της Volkswagen στη Σαξονία έπαψαν τη λειτουργία τους
Σε αυτά τα πλαίσια, στα εργοστάσια της Volkswagen στη Σαξονία, οι γραμμές συναρμολόγησης παύουν τη λειτουργία τους για μία εβδομάδα.
Εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών περίπου 5.000 οχήματα δεν θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο του Τσβίκαου και της Δρέσδης. Αυτά τα οχήματα περιλαμβάνουν μοντέλα, εκτός από την VW, της Audi και της Cupra.
Ένας εκπρόσωπος της VW στη Σαξονία επιβεβαίωσε τη διακοπή παραγωγής για μία εβδομάδα στην γερμανική ιστοσελίδα Automobilwoche.
Το εργοστάσιο της MEB στο Τσβίκαου και η παραγωγή στο Transparent Factory στη Δρέσδη έχουν μέχρι στιγμής επηρεαστεί ελάχιστα από την κρίση των ημιαγωγών. Η κατάσταση είναι διαφορετική στο κύριο εργοστάσιο της VW στο Βολφσμπουργκ, όπου οι τέσσερις γραμμές παραγωγής για το Golf και το Tiguan έχουν ήδη σταματήσει αρκετές φορές.
Στο Τσβίκαου κατασκευάζονται συνήθως 1.200 οχήματα την ημέρα. Εκτός από τα μοντέλα της Volkswagen ID.3, ID.4 και ID.5 (το τελευταίο προς το παρόν βρίσκεται ακόμη σε προπαραγωγή), αυτά περιλαμβάνουν το Audi Q4 e-tron (και το Sportback) και το Cupra Born. Επιπλέον, παράγονται 35 ID.3 την ημέρα από τη Δρέσδη.
Οι ημέρες παραγωγής που ακυρώθηκαν μεταφράζονται σε 5.000 οχήματα που δεν θα κατασκευαστούν. Δεν φαίνεται, ωστόσο, ότι θα υπάρξουν περισσότερες επιπτώσεις στους ήδη μεγάλους χρόνους παράδοσης.
Η άνοδος της ηλεκτροκίνησης αύξησε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ημιαγωγούς
Στη VW Σαξονίας, ωστόσο, δεν επηρεάζονται μόνο τα δύο εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη διακοπή παραγωγής. Το εργοστάσιο κινητήρων στο Chemnitz, επίσης δεν συναρμολογεί κινητήρες εσωτερικής καύσης αυτή την εβδομάδα. Η παραγωγή αμαξώματος για την Bentley και τη Lamborghini θα συνεχιστεί στο Τσβίκαου.
Η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση αύξησε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ημιαγωγούς
Η αυτοκινητοβιομηχανία τα προηγούμενα χρόνια δεν χρησιμοποιούσε σε μεγάλο βαθμό ημιαγωγούς, ωστόσο η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, η ανάπτυξη των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και η αύξηση της βιώσιμης κινητικότητας αύξησε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ημιαγωγούς.
Επειδή τα μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου, αποτελούν το κλειδί της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης την περίοδο του πρώτου σταδίου της πανδημίας, δεν άφησε το περιθώριο στους κατασκευαστές να προμηθευτούν σημαντικές ποσότητες, ώστε να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παραγωγή των προϊόντων τους.
⇒ Carlos Tavares: Είναι πολύ πιθανό η έλλειψη των chip να μεταφερθεί και στο 2022
Με τις αποθήκες των αυτοκινητοβιομηχανιών άδειες και τα αποθέματα εξαντλημένα, η έλλειψη σε μικροτσίπ έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή των οχημάτων.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προσπαθεί να ανακάμψει από τον αντίκτυπο της COVID-19, όμως τα προβλήματα παραμένουν πολλά.
Η παραγωγή των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23,3% κατά τη διάρκεια της περσινής περιόδου, δηλαδή μειώθηκε κατά 5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με το 2019, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσε μείωση 21%, το 2020.
Αν και η ζήτηση των καταναλωτών για νέα οχήματα αυξήθηκε ξανά τους τελευταίους μήνες, οι κατασκευαστές της ΕΕ δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν.
Ειδικά τώρα που έχουν να αντιμετωπίσουν μερικές ακόμα και τις πλήρεις διακοπές παραγωγής στα εργοστάσιά τους λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης των ημιαγωγών.
Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν καθυστέρηση παράδοσης πολλών μηνών, όχι μόνο στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη.
Η επιβράδυνση της παραγωγής θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα
Όμως, αυτή η επιβράδυνση της ανανέωσης του στόλου οχημάτων της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα. Αναμένονται οι όγκοι παραγωγής στην Ευρώπη να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα τους επόμενους μήνες, ελπίζοντας σε ανάκαμψη από το επόμενο έτος. Αυτό συνεπάγεται την παράταση της χρήσης των παλιών αυτοκινήτων, και επομένως και των αυξημένων εκπομπών ρύπων.
Αν και μέχρι στιγμής έχουν αποφευχθεί οι μαζικές απολύσεις, πολλοί εργαζόμενοι έχουν ήδη επηρεαστεί από τη μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων.
Σήμερα σε πολλά εργοστάσια εφαρμόζονται προγράμματα περιορισμού του χρόνου εργασίας, ημέρες διακοπών, εργασία μικρής διάρκειας, προγράμματα άδειας ή προσωρινής διακοπής της εργασίας.
Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτή κατάσταση, αλλά και να αποφευχθεί η επανάληψή της στο μέλλον, η Ευρώπη πρέπει να δημιουργήσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ.
⇒ Τι συμβαίνει με την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και πότε θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση;
«Είναι σημαντικό, ωστόσο, να διασφαλιστεί ότι αυτή η νέα παραγωγική ικανότητα παρέχει τους σωστούς τύπους τσιπ που χρησιμοποιούνται στα μηχανοκίνητα οχήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Eric-Mark Huitema.