Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί, παρέχεται στους δήμους πληροφόρηση για τα ΣΒΑΚ και τον τρόπο επικοινωνίας των δράσεων τους με τους δημότες, ενώ αναρτώνται καλές πρακτικές από ευρωπαϊκές χώρες, τεχνικές μάρκετινγκ, οδηγίες και κατευθύνσεις για διοικητική και τεχνική υποστήριξη.
Από τους 38 δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας, οι 27 έχουν καταρτίσει -μέχρι στιγμής- ΣΒΑΚ, ενώ 9 τα σχεδιάζουν τώρα. Από τους 27 δήμους που έχουν ΣΒΑΚ, οι 7 τα έχουν επικυρώσει και οι 24 έχουν εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο ρόλος του Κέντρου Υποστήριξης είναι αφενός η παροχή βοήθειας στους δήμους για την δημιουργία των δικών τους τους ΣΒΑΚ. Αφετέρου ο συντονισμός των ΣΒΑΚ μεταξύ τους ώστε να ταιριάζουν στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας, να λειτουργούν συμπληρωματικά και να αποτελούν τη βάση ενός μητροπολιτικού σχεδιασμού μετακινήσεων. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως αναφέρει, θα υπήρχαν προβλήματα συντονισμού και δυσκολίες εφαρμογής των ΣΒΑΚ γειτονικών δήμων.
Ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις δράσεις αστικής κινητικότητας
Το Κέντρο Υποστήριξης είναι, ουσιαστικά, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας -μεταξύ άλλων- προτείνονται ακόμη και τεχνικές μάρκετινγκ προκειμένου οι δήμοι να ενημερώνουν τους πολίτες και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς για τις δράσεις που σκοπεύουν να εντάξουν στα σχέδια αστικής κινητικότητας.
Τέτοιοι φορείς είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων ή πατινιών κ.ά. Οι τεχνικές μάρκετινγκ περιλαμβάνουν τη χρήση πρεσβευτών- ατόμων αναγνωρίσιμων από το ευρύ κοινό. Όπως επίσης και τη μετάδοση μηνυμάτων για τη βιώσιμη κινητικότητα από στόμα σε στόμα και το ψηφιακό μάρκετινγκ. Αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των δήμων.
Ride-hailing και ride-sharing: Οι νέες τάσεις της αστικής μετακίνησης στις ΗΠΑ
Τα οφέλη είναι μακροπρόθεσμα από την εφαρμογή των ΣΒΑΚ. Ειδικότερα, είναι η επίλυση προβλημάτων κυκλοφοριακής συμφόρησης, η ενίσχυση της πεζής μετακίνησης μέσα από δίκτυα πεζοδρόμων. Επίσης οι πλατείες, διαβάσεις ασφαλείς για άτομα με μειωμένη κινητικότητα. Όπως επίσης και η απόδοση περισσότερου χώρου στους πεζούς και η αντιμετώπιση προβλημάτων στάθμευσης.
Επίσης, στις καλές πρακτικές από ευρωπαϊκές χώρες που παρουσιάζονται μέσω του e-smartec περιλαμβάνονται δράσεις. Όπως η χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων και η συγκέντρωση των μαθητών μιας τάξης από έναν γονιό κάθε μέρα. Για να μεταβαίνουν μαζί στο σχολείο με τα πόδια.