Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς (COTY) είναι ένα από τα πιο πολυπόθητα βραβεία της αυτοκινητοβιομηχανίας και κρίνεται από μια επιτροπή 61 έγκριτων δημοσιογράφων αυτοκινήτου από 23 χώρες σε όλη την Ευρώπη. Μεταξύ αυτών και το Hyundai IONIQ 5.
Ο στόχος του θεσμού είναι να κερδίσει το καλύτερο νέο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια των 12 προηγούμενων μηνών πριν από την ημερομηνία της ψηφοφορίας.
Ειδικότερα, το IONIQ 5, το αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο CUV της Hyundai Motor, πέρασε στην τελική λίστα του διάσημου βραβείου Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 και είναι ένας από τους επτά υποψηφίους που διεκδικούν το βραβείο.
Η λίστα των υποψηφίων και των φιναλίστ είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς.
Το IONIQ 5 ξεχώρισε ανάμεσε σε 39 μοντέλα
Το IONIQ 5 το επέλεξαν μεταξύ 39 μοντέλων για το θεσμό COTY 2022. Θα ανταγωνιστεί έξι άλλα οχήματα για να διεκδικήσει το πρώτο βραβείο.
Οι υπόλοιπες υποψηφιότητες είναι: Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6, Peugeot 308, Renault Mégane E-Tech και το Skoda Enyaq iV.
Αυτή η υποψηφιότητα κλείνει μια απολύτως επιτυχημένη χρονιά για το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας IONIQ της Hyundai. Αυτό αναφέρει η εταιρεία στο δελτίο Τύπου.
Το IONIQ 5 είναι το Γερμανικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2022
Το Hyundai IONIQ 5 προωθεί την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών
«Αυτή η τελευταία υποψηφιότητα για βράβευση, από έναν διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό όπως το COTY, υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο ότι το IONIQ 5 είναι ένα εξαιρετικό και καινοτόμο ηλεκτρικό όχημα που ξεχωρίζει σε μια ανταγωνιστική κατηγορία» δήλωσε ο κ. Michael Cole, President και CEO της Hyundai Motor Europe.
«Το IONIQ 5 πρωτοστατεί στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Hyundai και προωθεί το όραμά μας για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών δίνοντας στους πελάτες ακόμη περισσότερες επιλογές».
Περισσότερο από το 75% της γκάμας της Hyundai στην Ευρώπη είναι τώρα διαθέσιμη σε ηλεκτρική έκδοση. Ενώ η εταιρεία σχεδιάζει τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης την ευρωπαϊκής της γκάμας μέχρι το 2025.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Το IONIQ 5 χρησιμοποιεί την Electric Global Modular Platform (E-GMP). Την πλατφόρμα του Hyundai Motor Group αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταριών – 58 kWh ή 72,6 kWh – και κίνηση σε όλους τους τροχούς ή στους πίσω τροχούς.
Η έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς και 72,6 kWh διαθέτει μέγιστη αυτονομία 481 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Σύμφωνα πάντα με τον κύκλο WLTP.
Επιπλέον, προσφέρει ισχυρή απόδοση και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Χάρη στην τεχνολογία φόρτισης 800 V και οι δύο επιλογές μπαταριών φορτίζουν από 10% έως 80%. Και μάλιστα, σε μόλις 18 λεπτά σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης.
Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία Vehicle to Load (V2L). Κυρίως για την τροφοδότηση και τη φόρτιση οποιασδήποτε ηλεκτρονικής συσκευής, ενώ οδηγούν ή έχουν σταθμεύσει.
Ο τελικός γύρος ψηφοφορίας θα λάβει χώρα στα τέλη Φεβρουαρίου. Τέλος, το αυτοκίνητο που θα κατακτήσει τον τίτλο θα το μάθουμε τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου στη Γενεύη.