Σίγουρα τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το μέλλον της «πράσινης» αυτοκίνησης. Όμως και τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν υδρογόνο αποτελούν μία ακόμη από τις μεγάλες προκλήσεις αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κατασκευαστές πειραματίζονται εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου, προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χρησιμοποιήσουν το υδρογόνο, το στοιχείο που ουσιαστικά υπάρχει άφθονο στο περιβάλλον.
Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που καταναλώνουν υδρογόνο
Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που καταναλώνουν υδρογόνο. Έχουν περάσει τη γραμμή παραγωγής και είναι προς πώληση. Ουσιαστικά, είναι το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo.
Η Toyota αποκαλύπτει το concept του υδρογονοκίνητου GR Yaris
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.
Ένας από τους λόγους για αυτή την πολύ αργή επέκταση των κυψελών υδρογόνου στην αυτοκίνηση είναι και οι υποδομές. Για παράδειγμα στην Μ. Βρετανία που είναι μια από τις χώρες που διαπρέπει στην τεχνολογία του υδρογόνου, υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια καυσίμων υδρογόνου.
Επί του παρόντος η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο
Σύντομα θα λάβει χώρα η δημιουργία περισσότερων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Επί του παρόντος όμως η έλλειψη διαθέσιμης υποδομής αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Στην Πολωνία, ο πρώτος σταθμός υδρογόνου ήρθε μόλις πριν από λίγους μήνες και σε ολόκληρη την Ευρώπη ο αριθμός τους φτάνει λίγο πιο κάτω από 200 σταθμούς.
Το σίγουρο είναι ότι το υδρογόνο δεν ήρθε να αντικαταστήσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά να αποτελέσει μια άλλη φιλική πρόταση προς το περιβάλλον. Θεωρείται ως πιθανή εναλλακτική λύση για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οχημάτων, καθώς αυτά διανύουν μεγάλες αποστάσεις, έχουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες και απαιτούν μεγάλες μπαταρίες των οποίων η φόρτιση είναι χρονοβόρος.
Αυτό είναι το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα μεταφορών και το «πήρε» η Miele
Μεταξύ άλλων, αξίζει να δοθεί προσοχή στους ισχύοντες κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δίνουν μεγάλη έμφαση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εναλλακτικά καύσιμα.
Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή λειτουργία ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι η διαθεσιμότητα αυτού του στοιχείου. Μια δεξαμενή στα νέα αυτοκίνητα υδρογόνου δίνει αυτονομία πάνω από 700 χλμ.
Ένα άλλο πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι η επι τόπου παραγωγή. Δεν το μεταφέρει κανείς σαν καύσιμο ούτε το παρέχει μέσω του δικτύου όπως η ηλεκτρική ενέργεια.
Τα μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου σήμερα είναι πολύ ακριβά. Ξεπερνούν, μάλιστα, την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα υλικά της παραγωγής των καταλυτών είναι ιδιαίτερα ακριβά.
Όμως όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους, προσδοκώντας να έχουν και αυτές ένα μερίδιο στην αγορά.
Ανάλυση: Τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων υδρογόνου και το «απαγορευτικό κόστος»