Tesla: Δικαστικά μπλεξίματα λόγω Autopilot

Την Tesla μήνυσε ένας Γερμανός, καθώς το σύστημα Full Self Driving παρουσίαζε δυσλειτουργίες στο Model 3 του.

Ακούστε το άρθρο

Μήνυση κατά της Tesla κατέθεσε ένας Γερμανός ιδιοκτήτης του Model 3 στο περιφερειακό δικαστήριο του Ντάρμσταντ. Η μήνυση αφορούσε τη δυσλειτουργία του συστήματος Full Self Driving. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μήνυση, το λογισμικό οδηγούσε το Model 3 «σαν αρχάριος μεθυσμένος οδηγός».

Aπέλυσε υπάλληλο λόγω… βίντεο στο YouTube!

Τι δηλώνει ο Γερμανός ιδιοκτήτης

Σύμφωνα με τον οδηγό το αυτοκίνητο σε λειτουργία Full Self Driving δεν ήταν σε θέση να προσπεράσει ούτε τα πιο αργά οχήματα σε αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, κατά τον ίδιο, το αυτοκίνητο δεν αναγνώριζε ούτε φανάρια ούτε πινακίδες STOP. To σύστημα, δηλαδή, δεν λειτουργούσε σύμφωνα με όσα διαφήμιζε η Tesla για την απόδοση του.

Ο Έλον Μασκ «τα έσπασε» στο Βερολίνο

Η απάντηση της Tesla

Η απάντηση της Tesla αναφέρει πως η απόδοση του λογισμικού είναι εντός των προβλεπόμενων προδιαγραφών του. Ακόμη, το λογισμικό ακολουθεί τους γερμανικούς κανονισμούς για αυτόνομη οδήγηση.

Αυτό είναι το Plan 3 του Έλον Μασκ

H απόφαση του Δικαστηρίου

Το Δικαστήριο σε πρώτο βαθμό αποφάσισε για την Tesla την επαναγορά του Model 3 από τον ιδιοκτήτη του. Ο τελευταίος, μάλιστα, είχε καταβάλει 69.000 ευρώ για να το αποκτήσει.

Βανδάλισαν 11 ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα

Η έφεση

Η αμερικανική φίρμα κατέθεσε έφεση κατά της απόφασης του δικαστηρίου. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως η όποια δυσλειτουργία του αυτοκινήτου θα μπορούσε να λυθεί με μια δωρεάν επισκευή ή μια ενημέρωση λογισμικού. Η εξέλιξη της υπόθεσης, επομένως, θα φανεί στο εφετείο.

Ακρίβυναν και τα Tesla στην Ελλάδα!

Το Tesla Autopilot

Το Tesla Autopilot είναι ένα αρκετά διαφορετικό σύστημα από τα αντίστοιχα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Είναι ικανό να επιλέξει την ιδανική λωρίδα κυκλοφορίας ανάλογα με την ανάγκη της οδήγησης (προσπέραση ή σταθερή πλοήγηση).

Η κλασική λειτουργία διατήρησης λωρίδας, το Adaptive Cruise Control, η ημί-αυτόνομη πλοήγηση και το αυτόματο παρκάρισμα αποτελούν κάποιες από τις λειτουργίες του ημί-αυτόνομου συστήματος οδήγησης επιπέδου 2 της Tesla.

Autopilot: Στο μικροσκόπιο των γερμανικών αρχών

Το Tesla Autopilot διαθέτει κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου, εμπρόσθιο ραντάρ, το οποίο σαρώνει το δρόμο σε απόσταση σχεδόν 200 μέτρων, και 12 συστήματα υπέρηχων απόστασης 9 μέτρων.

Κατά την αμερικανική φίρμα, είναι το ιδανικό σύστημα για όσους οδηγούς είναι εξαντλημένοι ή αφαιρούν την προσοχή τους από το δρόμο. Από την άλλη πλευρά, αρκετοί υποστηρίζουν ότι με το σύστημα οι οδηγοί καθυστερούν να αντιδράσουν σε ενδεχόμενο κίνδυνο ή δεν αντιδρούν καθόλου.

BYD Seal: Μία… φώκια από την Κίνα κόντρα στο Model 3

Το Tesla Full Self Driving Beta

To Full Self Driving Beta δεν αποτελεί ένα σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης αλλά το σύνολό των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης επόμενης γενιάς. Για να αποκτήσει, μάλιστα, το εν λόγω σύστημα ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου Tesla πρέπει να εγκαταστήσει πρώτα το «απλό» FSD με 12.000 δολάρια. Ακολούθως, με 199 δολάρια το μήνα μπορεί να χρησιμοποιεί την έκδοση Beta.

 

abb_img