Στην Ιταλία, η κυβέρνηση θα επενδύσει 650 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση στα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι ιδιώτες μπορούν να λάβουν επιδότηση 3.000 ευρώ για την αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενώ θα υποστηριχθούν επίσης οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στην Ιταλία ο πρώτος έξυπνος αυτοκινητόδρομος
Οι κρατικές επενδύσεις εξηλεκτρίζουν την Ιταλία
Τα μέτρα έχουν ως βάση το διάταγμα που είχε προτείνει ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, Τζιανκάρλο Τζορτζέτι. Το διάταγμα, το οποίο υπέγραψε ο πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι, αναδιαμορφώνει τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Τα χρήματα αποτελούν μέρος του Automotive Fund, το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 8,7 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030. Μόλις τον Οκτώβριο, η χώρα είχε αυξήσει τον προϋπολογισμό χρηματοδότησης για την ηλεκτροκίνηση. Και όλα αυτά ενώ είχε αυξήσει τα ποσοστά χρηματοδότησης και το καλοκαίρι.
Fiat: Όσο οι άλλοι ψωνίζουν, τα αυτοκίνητα φορτίζουν!
Συγκεκριμένα, τα νέα σχέδια προβλέπουν πλέον ότι οι ιδιώτες θα λαμβάνουν επιδότηση 3.000 ευρώ για την αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή έως 35.000 ευρώ.
Για την αγορά νέων plug-in υβριδικών με τιμή έως 45.000 ευρώ, η κρατική επιχορήγηση θα είναι 2.000 ευρώ. Ο προϋπολογισμός για την προώθηση των υβριδικών οχημάτων είναι 225 εκατομμύρια το 2022, 235 εκατομμύρια το 2023 και 245 εκατομμύρια το 2024.
Alfa Romeo Tonale: Μία Ιταλίδα από την… Ελλάδα!
Στην πρίζα και τα οχήματα στόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Περαιτέρω επιδοτήσεις χορηγούνται από την ιταλική κυβέρνηση σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις για την προμήθεια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα δίνονται 4.000 ευρώ για οχήματα έως 1,5 τόνους. 6.000 ευρώ για οχήματα μεταξύ 1,5 και 3,5 τόνων. 12.000 ευρώ για οχήματα μεταξύ 7 και 3 τόνων. Και 14.000 ευρώ για οχήματα από 7 έως 12 τόνους.
Τέλος συνολικά θα διατεθούν δέκα εκατομμύρια ευρώ για αυτά τα οχήματα το 2022, 15 εκατομμύρια το 2023 και 20 εκατομμύρια το 2024.
Επιπροσθέτως θα υπάρξουν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών ελαφρών οχημάτων, όπως είναι τα μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες. Για τα ελαφρά οχήματα, ο προϋπολογισμός είναι 15 εκατομμύρια ευρώ για τα έτη 2022 έως 2024.
Fiat Topolino: Το «ποντικάκι» στην πρίζα!
Ο υπουργός Giorgetti εξήγησε ότι τα κεφάλαια αυτά δεν θα λύσουν την κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, τα πρόσφατα μέτρα είναι ένα «μέσο έκτακτης ανάγκης που θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε μια δύσκολη περίοδο».
Επίσης πρόσθεσε: «Με τα κίνητρα, δίνουμε μια συγκεκριμένη λύση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας που αντιμετωπίζει μια βαθιά κρίση. Τα μέτρα θα επιτρέψουν στις εταιρείες να μπουν στον δρόμο προς την ανάπτυξη».
Η κυβέρνηση της Ιταλίας έχει ήδη αποφασίσει να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τον Δεκέμβριο, ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τα νέα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης από το 2035. Κάτι που για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, θα ισχύει από το 2040.