Οι πάροχοι κοινής χρήσης Voi, Tier και Bolt κέρδισαν τον σχετικό διαγωνισμό της νορβηγικής πρωτεύουσας. Έτσι θα είναι οι εταιρείες που από εδώ και πέρα θα μπορούν να παρέχουν ηλεκτρικά σκούτερ στους κατοίκους και τους επισκέπτες του Όσλο.
Ωστόσο οι τρεις εταιρείες έχουν συμφωνήσει σε συγκεκριμένες οδηγίες και περιορισμούς. Η κάθε εταιρεία μπορεί να τοποθετήσει ακριβώς 2.667 ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους της πόλης. Όλη η συμφωνία θα έχει διάρκεια ενός έτους.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δώδεκα εταιρείες. Ωστόσο, μόνο η Voi από τη Σουηδία, η Tier Mobility από τη Γερμανία και η Bolt από την Εσθονία ήταν εκείνες που τα κατάφεραν. Η άδεια καλύπτει την χρονική περίοδο από την 1η Απριλίου 2022 έως την 31η Μαρτίου 2023.
Οι δοκιμασίες του SEAT MÓ 125 σε άμμο και χιόνι!
Το Όσλο πατάει φρένο στα ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους της πόλης
Οι παραπάνω πολύ συγκεκριμένοι αριθμοί και περιορισμοί είναι όμως κάθε άλλο παρά τυχαίοι. Το περασμένο έτος καθορίστηκε ο καθορισμένος μέγιστος αριθμός κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών με απόλυτη ακρίβεια.
Τότε το Όσλο είχε αποφασίσει να μειώσει τον αριθμό των ηλεκτρικών σκούτερ από σχεδόν 25.000 σε 8.000 τον Σεπτέμβριο του 2021.
Η Kosmoride στο πλευρό του Μίλτου Τεντόγλου
Επιπλέον, πολλές φορές oρισμένες ευρωπαϊκές χώρες πράγματι διαθέτουν κανόνες. Έτσι φιλοξενούν ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους τους με ένα βασικό συστατικό, την ασφάλεια.
Μπορεί για την ώρα να μη βλέπουμε την ύπαρξη μιας ενιαίας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα μέσα μικροκινητικότητας. Ωστόσο, διάφορες χώρες προσπαθούν να ρυθμίσουν και αυτά τα μέσα μεταφοράς.
Οι ευρωπαϊκές χώρες τροποποιούν συνεχώς τους νόμους τους. Και να αναζητούν τρόπους για να διαχειριστούν τα μέσα μικροκινητικότητας με ασφάλεια.
Mercedes-Benz EQ Formula-E Team eBike: Ταξιδιάρα ψυχή!
Τα κοινόχρηστα πατίνια στις ευρωπαϊκές χώρες
Τον Ιούνιο του 2019 τα ηλεκτρικά πατίνια νομιμοποιήθηκαν στο Βέλγιο και τη Γερμανία. Και στη Γαλλία οι κανονισμοί ίσχυσαν, τον Σεπτέμβριο του 2019. Η ιδιωτική χρήση ηλεκτρικών σκούτερ είναι νόμιμη πλέον σε πολλές χώρες, όχι όμως στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία.
Οι μεγαλύτερες διαφορές προκύπτουν από την αναλογία των ιδιωτικών e-Scooter προς τα ενοικιαζόμενα σκούτερ. Σε άλλες χώρες υπάρχουν ενώ σε άλλες όχι. Αν και η ενοικίαση ενός e-Scooter, αντί για την αγορά του, είναι δημοφιλής σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Ίσως μέχρι τότε να ρυθμιστεί καλύτερα και το πλαίσιο χρήσης και οδήγησης των πατινιών στην Ελλάδα. Τόσο των ιδιωτικών όσο και των κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών. Και εμείς το περιμένουμε με ανυπομονησία.