Η ανάγκη για φορτιστές ηλεκτρικών φορτηγών, αλλά και η εγκατάστασή τους στην Ευρώπη, είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα διαδραματίσουν μελλοντικά, κύριο ρόλο στις μεταφορές εμπορευμάτων. Ωστόσο, η ύπαρξη κατάλληλων ηλεκτρικών φορτιστών είναι απαραίτητη στα σημεία στάσης των φορτηγών.
Το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI) παρουσίασε τα νέα δεδομένα που δείχνουν εκτενώς τις τοποθεσίες προτεραιότητας για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών.
Το αφεντικό τρελάθηκε: Φορτιστές για όλους από την Tesla!
Τα δεδομένα για τις τοποθεσίες από το Fraunhofer ISI
Το ινστιτούτο διεξήγαγε την συγκεκριμένη μελέτη για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η οποία θα είναι αρωγός στην προσπάθεια κυβερνήσεων και φορέων εκμετάλλευσης υποδομών, να επιλέξουν τις τοποθεσίες που θα εγκαταστήσουν πρώτα τους φορτιστές.
EVziiin: Φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε… καράβια!
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volvo, Martin Lundstedt, δήλωσε:
«Τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απανθρακοποίηση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Η γρήγορη εγκατάσταση αρκετών σταθμών φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ και η απορρόφησή τους στην αγορά θα παρουσιάσει εκθετική αύξηση τα επόμενα χρόνια.
Δεδομένου ότι οι σταθμοί φόρτισης που ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες των φορτηγών εκλείπουν σχεδόν εντελώς σήμερα, η πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι τεράστια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να βοηθήσουμε τις κυβερνήσεις. Καθώς και τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου να κατευθύνουν τις επενδύσεις τους εκεί που χρειάζονται περισσότερο».
Φορτιστές στην Ευρώπη μέχρι το 2027
Σύμφωνα με την ανάλυση, το 10% των σημαντικότερων στάσεων των φορτηγών εντός της χώρας τους θα πρέπει να διαθέτουν τους κατάλληλους ηλεκτρικούς φορτιστές. Και μάλιστα, το αργότερο μέχρι το 2027. Στόχος της μελέτης είναι να χαρτογραφήσει τις ακριβείς στάσεις των οδηγών σήμερα. Όπως επίσης, να τονίσει ποιες από αυτές χρησιμοποιούνται συχνότερα.
Το ινστιτούτο Fraunhofer ανέλυσε τις συντεταγμένες από τα GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη σε διάστημα 12 μηνών. Εστιάζοντας κυρίως στη διάρκεια των στάσεων σε μεμονωμένες τοποθεσίες.
14.000 φορτιστές ηλεκτρικών την εβδομάδα έως το 2030!
Όλες οι πληροφορίες μέσα από τους περιφερειακούς χάρτες
Τις ακριβείς τοποθεσίες όλων των στάσεων φορτηγών σε 29 ευρωπαϊκές χώρες τις βλέπουμε σε πέντε περιφερειακούς χάρτες. Δηλαδή, Κεντρική Ευρώπη, Βόρεια Ευρώπη, Νοτιοανατολική Ευρώπη, Νότια Ευρώπη και Δυτική Ευρώπη.
Επιπλέον, οι χάρτες εντοπίζουν επίσης και τους διαφορετικούς χρόνους στάσης των φορτηγών. Αναλυτικότερα, τις σύντομες στάσεις, κάτω από μια ώρα και τις μεγάλες στάσεις, καθώς και τη διανυκτέρευση. Αυτό συμβαίνει διότι η διάρκεια προφανώς καθορίζει τις ανάγκες φόρτισης. Όπως για παράδειγμα ο διαθέσιμος χρόνος για πλήρη επαναφόρτιση και η απαιτούμενη ισχύς εξόδου.
Τέλος, οι χάρτες προσδιορίζουν την ακριβή τοποθεσία των περισσότερο χρησιμοποιούμενων στάσεων φορτηγών. Κυρίως σε παράπλευρους χώρους ανάπαυσης στους αυτοκινητόδρομους. Αλλά και σε τοποθεσίες εταιρειών, λιμάνια κ.α.